Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Geen intimiteit meer in relatie


MRI

MRI

06-09-2023 om 14:33

RoodVruchtje schreef op 06-09-2023 om 13:53:

[..]

Kun je vetgedrukte wat onderbouwen/ nuanceren, ben namelijk wel heel erg benieuwd wat je hier bedoelde tov mannen vooral?

ook erg benieuwd, ik denk dat ik meer veranderingen in mijn leven heb meegemaakt dan menig man

Vrouwen denken meer over de consequenties bij veranderingen, mij vrouw is jaren met lood in haar schoenen naar haar werk gegaan en als ik zei ga toch weg daar was het ja maar het is dichtbij heb aardige collega’s en het verdiend leuk. Ik heb 53 jaar in mijn vak gezeten heb nog geen dag zonder werk gezeten en kon echt overal aan het werk en stapte ook over als ik wist dat het beter voor me was nooit geen beren op mijn pad gezien. Maar ik zeg ook niet dat alle vrouwen het zelfde zijn maar de mijne vond 7 km van haar moeder gaan wonen al een ramp.


ReneVerbeek schreef op 06-09-2023 om 14:47:

Vrouwen denken meer over de consequenties bij veranderingen, mij vrouw is jaren met lood in haar schoenen naar haar werk gegaan en als ik zei ga toch weg daar was het ja maar het is dichtbij heb aardige collega’s en het verdiend leuk. Ik heb 53 jaar in mijn vak gezeten heb nog geen dag zonder werk gezeten en kon echt overal aan het werk en stapte ook over als ik wist dat het beter voor me was nooit geen beren op mijn pad gezien. Maar ik zeg ook niet dat alle vrouwen het zelfde zijn maar de mijne vond 7 km van haar moeder gaan wonen al een ramp.


O, wat ik om me heen gezien is dat vrouwen vaak de stekker uit een bloedenloze ,kabbelende relatie te trekken en mannen dat vaak wel best vinden. Die stappen pas op als ze er weer een ander gespreid bedje voor ze klaar staat.

Jeetje, met iemand trouwen die zo aan het ouderlijk huis verknocht is. Dat moet wel oprechte liefde zijn

Dat klopt maar dat komt vaak omdat mannen daar te LAF voor zijn.

MRI

MRI

06-09-2023 om 15:04

ReneVerbeek schreef op 06-09-2023 om 14:56:

Dat klopt maar dat komt vaak omdat mannen daar te LAF voor zijn.

mwoah het komt denk ik eerder omdat mannen onder de pannen willen zijn: van alle heterorelaties die op de schop gaan wordt 80% uitgemaakt door de vrouw. Van die 20%  aan mannen die het uitmaakt heeft 80% al een nieuwe liefde. Nou kun je angst voor alleen zijn natuurlijk ook laf noemen.

Blijft natuurlijk dat het wel vaak vrouwen zijn die veranderingen entameren

kenfan schreef op 06-09-2023 om 14:52:

[..]

O, wat ik om me heen gezien is dat vrouwen vaak de stekker uit een bloedenloze ,kabbelende relatie te trekken en mannen dat vaak wel best vinden. Die stappen pas op als ze er weer een ander gespreid bedje voor ze klaar staat.

Jeetje, met iemand trouwen die zo aan het ouderlijk huis verknocht is. Dat moet wel oprechte liefde zijn

Klopt wel ja dat 80% van de vrouwen hun huwelijk/relatie eenzijdig beëindigen. Verschil daarna is dat mannen wel nadenken wat er fout ging in hun relatie en in de "spiegel" kijken terwijl het bij de meeste vrouwen het aan hun ex lag. Geen zelfreflectie dus.


Nare opmerking dat laatste Kenfan. Niet nodig.

ReneVerbeek schreef op 06-09-2023 om 14:47:

Vrouwen denken meer over de consequenties bij veranderingen, mij vrouw is jaren met lood in haar schoenen naar haar werk gegaan en als ik zei ga toch weg daar was het ja maar het is dichtbij heb aardige collega’s en het verdiend leuk. Ik heb 53 jaar in mijn vak gezeten heb nog geen dag zonder werk gezeten en kon echt overal aan het werk en stapte ook over als ik wist dat het beter voor me was nooit geen beren op mijn pad gezien. Maar ik zeg ook niet dat alle vrouwen het zelfde zijn maar de mijne vond 7 km van haar moeder gaan wonen al een ramp.


Aah wat een desillusie, je had het dus over 1 vrouw en dan ook nogeens in het extreme…….jammer dat je dan zo overtuigend schrijft over ‘vrouwen’ alsof het om wetenschappelijk gebaseerde feiten gaat. Maar je bent hierin helaas niet de enige als het gaat over vrouwen vs mannen. 


MRI schreef op 06-09-2023 om 15:04:

[..]

mwoah het komt denk ik eerder omdat mannen onder de pannen willen zijn: van alle heterorelaties die op de schop gaan wordt 80% uitgemaakt door de vrouw. Van die 20% aan mannen die het uitmaakt heeft 80% al een nieuwe liefde. Nou kun je angst voor alleen zijn natuurlijk ook laf noemen.


RoodVruchtje schreef op 06-09-2023 om 11:46:

[..]

Ik snap heel goed dat deze suggestie wordt gegeven, maar denk dat dit geen goeie oplossing is in deze relatie. Ze krijgt nu al alle schuld in haar schoot geworpen, laat staan wat zij dan allemaal naar haar hoofd geslingerd gaat krijgen? Deze relatie is gewoon op, kies voor jezelf TO.

Na 23 jaar is het voor TO misschien lastig zich een leven zonder haar man voor te stellen. Ondanks de beroerde partnerrelatie kan het gezinsleven nog wel floreren. De puberteit kan bij sommige kinderen zo heftig verlopen dat het opbreken van de relatie niet wenselijk is.

Ik zou het zakelijk houden, de schuldvraag loslaten en constateren dat er een problematische situatie is die TO tot wanhoop drijft (2 jaar !!!, arme vrouw) Daarvoor moet een oplossing worden gezocht. Als man daar niet aan wil of kan meewerken dan zou ik de optie van een vriend met benefits als DE oplossing  voorleggen.  Niet dat je dan dezelfde avond tot actie over hoeft te gaan.

ReneVerbeek schreef op 06-09-2023 om 14:47:

Vrouwen denken meer over de consequenties bij veranderingen, mij vrouw is jaren met lood in haar schoenen naar haar werk gegaan en als ik zei ga toch weg daar was het ja maar het is dichtbij heb aardige collega’s en het verdiend leuk. Ik heb 53 jaar in mijn vak gezeten heb nog geen dag zonder werk gezeten en kon echt overal aan het werk en stapte ook over als ik wist dat het beter voor me was nooit geen beren op mijn pad gezien. Maar ik zeg ook niet dat alle vrouwen het zelfde zijn maar de mijne vond 7 km van haar moeder gaan wonen al een ramp.


Nou ik ben nog niet erg onder de indruk van je betoog.

Ruud1971! schreef op 06-09-2023 om 15:06:

[..]

Klopt wel ja dat 80% van de vrouwen hun huwelijk/relatie eenzijdig beëindigen. Verschil daarna is dat mannen wel nadenken wat er fout ging in hun relatie en in de "spiegel" kijken terwijl het bij de meeste vrouwen het aan hun ex lag. Geen zelfreflectie dus.


Nare opmerking dat laatste Kenfan. Niet nodig.

Aha!! Vrouwen hebben geen zelfreflectie! Daarvoor moet je echt bij een man zijn...

Pippeltje schreef op 06-09-2023 om 16:24:

[..]

Aha!! Vrouwen hebben geen zelfreflectie! Daarvoor moet je echt bij een man zijn...

MRI

MRI

06-09-2023 om 17:05

Pippeltje schreef op 06-09-2023 om 16:24:

[..]

Aha!! Vrouwen hebben geen zelfreflectie! Daarvoor moet je echt bij een man zijn... :pplause:

ha ha ha. Ja misschien kunnen er eens college in geven Ze schijnen ook heel goed te zijn in uitleggen en dingen weten enzo. 

Pippeltje schreef op 06-09-2023 om 16:24:

[..]

Aha!! Vrouwen hebben geen zelfreflectie! Daarvoor moet je echt bij een man zijn...

Lezen Pippeltje, heb het over veel vrouwen. Maar goed je toont hier aan dat je gelijk in de verdediging gaat ipv te overdenken. 

Je bent toch ook gescheiden (geweest) en het lag zeker niet aan jou??

MRI

MRI

06-09-2023 om 18:12

Pippeltje schreef op 06-09-2023 om 16:24:

[..]

Aha!! Vrouwen hebben geen zelfreflectie! Daarvoor moet je echt bij een man zijn...

Zo had ik eens een verkering, die zei altijd " ik wil niet naar mijzelf kijken, ik wil tv kijken". De verkeringen na hem beaamden dat dat ook voor hen gold. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.