Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Opa worden en biseksueel zijn

Er zijn natuurlijk talloze plekken waar bi zijn als afwijkend wordt gezien. En waar alles wat afwijkt van de monogame norm een groot probleem is. Daarnaast is hij natuurlijk al wat ouder en zijn omgeving waarschijnlijk ook. Wellicht zit daar de angst? Dat mensen hem zien als vreemdganger of zondig (als religie een rol speelt). En daarom niet geschikt bij kleine kinderen. Er zijn helaas talloze mensen met dit soort denkbeelden in deze tijd. 

Izza schreef op 04-02-2026 om 16:08:

Er zijn natuurlijk talloze plekken waar bi zijn als afwijkend wordt gezien. En waar alles wat afwijkt van de monogame norm een groot probleem is. Daarnaast is hij natuurlijk al wat ouder en zijn omgeving waarschijnlijk ook. Wellicht zit daar de angst? Dat mensen hem zien als vreemdganger of zondig (als religie een rol speelt). En daarom niet geschikt bij kleine kinderen. Er zijn helaas talloze mensen met dit soort denkbeelden in deze tijd.

Dat kan ' het is ook heel goed mogelijk dat to zelf zijn kinderen opgevoed heeft met die ideëen... we weten het niet Draadjesvlees geeft nergens antwoord op

Draadjesvlees schreef op 03-02-2026 om 21:31:

mooie vraag, dankjewel. Er zijn twee aspecten in je vraag.
waarom twee/meerdere relaties? Waarom niet? Mijn hart voelt dat zo. Soms ook met meer dan twee. De vraag impliceert dat het per definitie fout is. En ja, het is verdomde lastig omdat de omgeving het alleen gedoogd maar niet echt accepteert. Ik doe niemand kwaad. Ik heb meer lief.
Het tweede is het vergelijk met hetero of homo stellen. Hier zit hetzelfde verschil. Die geaardheden en monogamie zijn geaccepteerd en je kan vervolgens volledig jezelf zijn.
Deze opa heeft een geheim. Deze opa wordt hooguit gedoogd.

ik heb mijzelf zeker geaccepteerd. Ik ben trots op mijzelf. Ik hou van bepaalde mensen en doe helemaal niemand kwaad. Behalve diegene die het niet van mij accepteert.

Dat laat ik bij jou. Dat is jouw interpretatie van mij ( zelfs expliciet benoemd: oprechte) vraag.

Het klinkt, zoals hierboven meer als polyamorie of iets dat er op lijkt (pan-?).

Weten je partners/andere contacten van elkaar? Dus is het echt open of is het stiekem?

Jij zegt dat je je hart moet sluiten, niemand anders. Dat voelt eerder dat jij jezelf minder goed aanvaard dan je misschien denkt.

Van mij uit geen oordeel.

Je kleinkind zal van je houden om wie je bent, zo simpel gaat dat bij kinderen. Als hij ouder is zal hij wellicht verschillen zien ( behalve als het in het verborgene gebeurt), maar dan is alles al zo gewend, dat er echt niemand van wakker ligt. 

Als iedereen elkaar gedoogt is er toch niet veel mis? Of is het gedogen niet van harte?

Dat is ook mijn vraag: weet je vrouw dat je een vriend hebt? Zo niet, en je hebt elkaar monogamie beloofd, dan is het gewoon vreemdgaan. Ik zou op zich geen moeite hebben met het feit dat mijn man biseksueel is, maar hij heeft voor mij gekozen. Ik wil eventueel nadenken over iemand voor de seks erbij, maar het zou voor mij teveel zijn als er ook een liefdesrelatie zou zijn. Dan heb je het inderdaad over polyamorie, dat is wat anders dan biseksueel. 
Ik vind niks per definitie fout. In tegendeel. Maar ik heb gekozen voor mijn man onder bepaalde voorwaarden. Hij kan die niet eenzijdig wijzigen. Ik vraag me af in hoeverre jij open bent over je andere relatie(s) naar je vrouw. Verder hoeft niemand er iets van te weten lijkt mij. Met hen heb je geen liefdesrelatie en/of afspraken gemaakt.

Ik wacht eigenlijk (heel simpel) op antwoord vanuit Draadjesvlees wat ‘opa worden met biseksueel zijn’ te maken heeft? Zowel in theorie als in de praktijk…..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.