Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

20-06-2009 om 19:09

Alleen ertussen uit?

Hallo,
ik, moeders, wil er een paar daagjes alleen tussenuit. Gewoon om even bij te tanken. Nu moet dat natuurlijk niet al te veel drukken op de gezinsportemonnaie. Heeft iemand een goed idee voor me?
Groetjes Anne-Marie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

20-06-2009 om 20:17

Gent.

Ik weet een hele leuke B@B voor je in Gent.
Als je wilt kan je voor een klein prijsje ook de warme maaltijd daar gebruiken. In Gent kan je ook leuk eten, en lekker winkelen.
Even googelen op Huisje Kakelbont. De gastvrouw ( Cathérine ) is erg lief en maakt graag een praatje met je.
M.

amk

amk

20-06-2009 om 23:53

Wat is een klein prijsje

en wat wil je doen. Alleen luieren of ook bv wandelen.
Ik heb net een 4 daagse wandelvakantie geboekt, half pension inclusief treinreis naar Duitsland voor iets minder als 500 euro. Komt dus alleen mijn lunches nog bij.

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

21-06-2009 om 10:34

Op zoek naar ideeën...

Hoi amk,
tja wat is een klein prijsje. 500 Euro vind ik te veel geld, maar ik wil ook minder lang weg. Twee nachten zijn hoop ik voldoende om weer bij te tanken. Verder weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik wil. Ik hoop hier voldoende te horen wat andere drukbezette moeders doen om weer bij te tanken, zodat ik uit die ideeën inspiratie kan opdoen, zeg maar.

Rembrand: bedankt voor je tip. De website ziet er leuk uit. Ik wacht nog wat andere ideeën af.
Groetjes Anne-Marie

Hull of newcastle

Boek voor jezelf een minicruise naar Engeland. Kan eventueel ook nog met 1 nacht in een hotel daarginds.

Rafelkap

Rafelkap

21-06-2009 om 13:29

naar een waddeneiland, in een hotelletje en dan met een huurfiets rondjes rijden langs de zee. Heerlijk, ik ben jaloers Anne-Marie! Dat zou ik ook wel willen!

Ellen

Ellen

21-06-2009 om 14:41

In de vriendin van deze week..

staat een aanbieding naar Antwerpen: 3 dagen/2 nachten voor (uit mijn hoofd) 96,00 euro. Hotel Ibis, gelegen aan de Vogeltjesmarkt. Uitgebreid ontbijtbuffet.

Komt natuurlijk nog wel de reiskosten bij en je avondeten.

Misschien een idee?

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

21-06-2009 om 15:57

Eenpersoonstoeslag

op hotelletje.nl en dat soort sites heb ik een poos gesurfd, maar al die hotels vragen een eenpersoonstoeslag die er niet om liegt. Kan ik mijn man voor meenemen (haha en dat wilde ik juist es niet!).
een mini-cruise....hmmm... daar ga ik even over nadenken. Ondertussen: weet iemand een leuk hotel ergens in een leuke stad of omgeving die geen eenpersoonstoeslag vraagt?
Groetjes Anne-Marie

Vic

Vic

21-06-2009 om 15:59

Eenpersoonstoeslag?

Je betaalt toch altijd de prijs per kamer?

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

21-06-2009 om 16:59

Elke moeder...

zou dit een keer moeten (kunnen) doen, vind ik, Rafelkap!
AM

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

21-06-2009 om 17:10

Vic

bij die sites van hotelspecials etc. staan de prijzen per persoon, op basis van tweepersoonskamers. En dus betaal je zo'n hoge eenpersoonstoeslag, zodat het hotel toch de volle prijs voor een tweepersoonskamer kan krijgen. Eenpersoonskamers, daar doen weinig hotels aan.. ik heb ze iig nog niet gevonden.
AM

Vic

Vic

21-06-2009 om 17:22

Tja

Dat lijkt mij dan weer logisch. Dat hotel is toch de kamer kwijt, of er nu een of twee personen in verblijven. Je zou wel nog kunnen kijken of er een hotel excl. ontbijt. Dan zou je maar voor een persoon ontbijt hoeven betalen.

Rafelkap

Rafelkap

21-06-2009 om 18:28

Anne-marie

Helemaal gelijk! Zou ook heel goed voor mij zijn op het moment maar het schuldgevoel naar m'n gezin is nu nog te groot.. (komt wel)

Geniet ervan! Al is het in een caravan of tentje (dan toch geen toeslag?)

liora

liora

21-06-2009 om 21:25

Texel

Hoi,

Oh wat heerlijk! Net als Rafelkap zou ik lekker naar Texel gaan in een bed and breakfast of zo. Een dagje lekker fietsen en een dagje lekker winkelen in Den Burg.

Heerlijk!

Liora

Rembrand

Rembrand

21-06-2009 om 21:43

Annemarie.

Wat wil je precies ? Wil je gewoon heerlijk uitslapen, boeken lezen en luieren in de zon of wil je vertier ?
Voor het eerste weet ik nog een stacaravan op een Brabantse camping waar je heerlijk kunt slapen tot je een ons weegt en je eigen bedoeninkje hebt. Lekker rustig en veel privacy.
De redactie mag mijn emailadres geven.
M.

Prijs per kamer

Gek, op de boekingssites waar ik op kijk zie ik altijd de kosten per kamer.
Ik kijk meestal op de site van de hotelketens zelf, expedia.nl of booking.com

Mijn ervaring met weekeindjeweg en al die andere sites is dat ze nogal onduidelijk zijn en dat er op het laatst nog allerlei kosten bijkomen.

Vic

Vic

22-06-2009 om 09:06

Helemaal alleen?

Het lijkt mij niet zo leuk om helemaal alleen een paar dagen weg te gaan. Hoe breng je dan je dag door, en spreek je dan ook mensen?

Puck2

Puck2

22-06-2009 om 09:23

Waarom niet vic?

Ik zou ook wel eens een paar dagen helemaal alleen weg willen gaan. Waarom zou dat niet leuk zijn. Het lijkt mij juist heerlijk om een paar dagen géén mensen te spreken en lekker in de bossen of over het strand te wandelen, lekker rustig een boek te lezen en voor niemand even te hoeven zorgen.

amk

amk

22-06-2009 om 12:11

Nijmegen

hotel apollo in Nijmegen. Zeer vriendelijk klein hotel met eenpersoons kamers. Als je een twee persoonskamer in je eentje bevolkt delen ze het prijsverschil.
Je kunt er alleen ontbijten.
Alleen tijdens de vierdaagse week zit het al jaren van te voren vol, en ook tijdens de 7heuvelenloop is het nodig om tijdig te reserveren.

http://www.apollo-hotel-nijmegen.nl/overons/0000009b9f0742d0c/index.html

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

22-06-2009 om 15:15

Nijmegen

haha, amk, da's mij een beetje te dichtbij . Maar ik geef je gelijk: nijmegen is een leuke stad om te vertoeven!
AM

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

22-06-2009 om 15:17

Alleen weg...

Juist omdat je dan eens geen aandacht voor anderen hoeft te hebben. Ik werk in de hulpverlening en heb een druk gezin, ik geef continu aandacht aan anderen. Dan voelt het voor mij echt als een kadootje om eens een weekend helemaal geen aandacht aan wie dan ook te hoeven schenken.
Maar ja, evenzogoed kan het gebeuren dat ik tijdens dat weekend me erg eenzaam ga voelen en me afvraag waarom ik in godsnaam.... maar ik denk het niet
AM

joos

joos

22-06-2009 om 16:27

Ameland!

ik ben net terug van een weekendje Ameland (wel met gezin), en het was weer heerlijk. Wij zaten in een appartement (Kroonstuk 2). Zeer betaalbaar en erg netjes en schoon.
Ja, zou ik ook nog wel eens een weekendje alleen willen doen en dan alleen maar lezen, lezen en nog eens lezen...

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

22-06-2009 om 16:44

De wadden. . .

het klinkt allemaal even heerlijk. Maar wel een beetje ver rijden voor deze muts. Zou jammer zijn als een kwart van mijn 'leisure time' al opgaat aan reistijd..
AM

Rafelkap

Rafelkap

22-06-2009 om 19:54

Trein

Maar je vakantie begint toch gewoon in de trein, met een boek? En de overtocht naar een eiland als Ameland is ook al vakantie
Als je wat preciezer bent welke provincie je voorkeur heeft zijn er misschien meer tips.

Jolijt

Jolijt

24-06-2009 om 09:42

Lijkt me...

Heerlijk! Misschien inderdaad wel 'eenzaam' maar dat een gevoel zijn dat ik al 15 jaar niet ken. Mijn idee van leuk zou zijn een hotel in een stadscentrum; met alles dichtbij... winkels, restaurants etc. Mocht ik nu gaan zoeken zou ik denk ik beginnen bij Maastricht, Antwerpen of Brussel.

Ja lekker alleen

Ik heb me nooit verveeld als ik alleen reisde hoor!

amk

amk

25-06-2009 om 08:39

Heerlijk de trein

ik kan mij er nu al op verheugen om in de trein te zitten en het landschap aan me voorbij te zien glijden.
Veel relaxter dan autorijden. Goed boek mee. Onderweg even uitstappen bij vrienden voor een bakje thee.
Heerlijk.

amk

amk

25-06-2009 om 08:40

O, ook niet onbelangrijk

wat het ook leuk maakt zijn de mensen die je ontmoet. Ik heb in de trein vaak leuke gesprekken. Die heb je niet als je in je eign koekblikje zit.

Ik heb een vrij opvallende koffer en vooral van ouderen krijg je dan opmerkingen als: goh die is wel heel erg vrolijk zeg. En zo begint het gezellige praatje meestal.

Anne-Marie L.

Anne-Marie L.

25-06-2009 om 23:04

Geboekt!

Allemaal hartelijk dank voor het meedenken!

Na wat laatste schuldgevoelens te hebben overwonnen, heb ik een klein hotelletje geboekt in Den Bosch. Heerlijk stadje, genoeg te zien aan cultuur en winkels. Toch gekozen voor een stad, omdat ik dan toch mensen en drukte om me heen kan hebben als ik me eenzaam ga voelen . Bovendien zodanig nog dichtbij huis dat manlief altijd nog op kan komen draven als ik em toch nog te veel mis... hoewel ik denk dat dat niet nodig zal zijn. Goddelijk: twee nachten, drie dagen met boeken en alle tijd. Heerlijk!
Bedankt allemaal en groetjes
Anne-Marie

Jolijt

Jolijt

26-06-2009 om 07:10

Den bosch

Lijkt me een schitterende keuze! Heel veel plezier!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.