Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-03-2010 om 10:38
Wij willen in de zomervakantie 5 dagen tot een week naar de Ardennen om actieve dingen te doen met onze kinderen van dan (bijna/net) 8 en 10 jaar. Bijv. klimmen, mountainbiken, raften o.i.d.
Kinderen zijn sterk en sportief, maar hebben geen specifieke ervaring met mountainbiken of klimmen (mountainbikes moeten we dus huren), wij ook niet noemenswaardig.
Wie weet waar in de buurt je allerlei actieve dingen kunt doen, dus waar we een hotel of huisje/appartement kunnen zoeken?
Alle tips qua dorpen/plaatsen zijn welkom. Daar gaat het mij nu m.n. om.
Maar ik houd me ook aanbevolen voor tips voor evt. specifieke hotels/huisjes. En natuurlijk ook voor tips voor welke actieve dingen leuk zijn.
Alvast bedankt.
Cecile
20-03-2010 om 16:16
Op veel plaatsen
Google even op Outdoor aktiviteiten Ardennen en je zult zien dat er veel plaatsen zijn waar je erg leuke dingen kunt doen met de kinderen!
21-03-2010 om 10:35
Wat mij zo te binnen schiet
Qua plaatsen: Durbuy, Houffalize, La Roche en Ardenne, daar wemelt het van de bureautjes die mountainbikes verhuren en raft/kano tochten organiseren. Bij Durbuy (wat overigens ook een prachtig stadje is) ligt ook een survival-parcours, zo'n apekooi hoog boven in de bomen. En daar kun je ook een mooie kano-tocht maken.
Tips voor overnachting heb ik niet, wij kamperen altijd.
Veel plezier!
21-03-2010 om 16:08
Kijk eens op.......
Zelf nog nooit iets mee gedaan, maar staat in mijn favo's
Succes
28-03-2010 om 22:18
Nog meer tips/ervaringen?
Bedankt zover voor jullie tips. Super! We zijn er al mee aan de slag.
Mochten echter andere mensen nog meer tips en/of ervaringen hebben, dan hoor ik het nog graag. Alle opties (dorpen) zijn nog open...