Vakantie en uitjes

Tenna
24-05-2010 om 09:41
Atlantische kust met kleine kinderen?
Hallo,
Ik heb een vraagje over de atlantische kust (bij Bordeaux). M'n man heeft hier hele goede jeugdherinneringen aan, en wil graag eens terug. Ik zie dit niet zo zitten met 2 kids (4 en 2), omdat de zee zo wild is.
Wie heeft wel goede ervaringen met deze omgeving met kleine kids en waar ben je dan geweest?
Bedankt!

Dorry1
24-05-2010 om 19:07
Kan wild zijn, maar ook rustig
Ik ben er twee jaar op rij geweest: bij Bordeaux richting zee, de Médoc. De zee kan wat wild zijn, maar lijkt vooral op de nederlandse kust. We hebben er ook dagen gehad dat het heel rustig water was. Er zijn aan die kustlijn soms ook kinder-'clubs' waar er op het strand een groot zwembad geplaatst is, voor de kleine zwemmers.
Het is er veel rustiger dan bijv. de cote d'azur, en parkeren is een eitje. Als je een camping of huisje kiest met zwembad, kunnen ze daar altijd nog rustig zwemmen. De zee kunnen ze dan vooral als grote zandbak en schelpen vindplaats gebruiken.
Dorry
p. ik heb nog een leuke camping!

gepke79
24-05-2010 om 21:56
Dorry
Hoi Dorry, bedankt voor je reactie! Klinkt toch wel leuk dan. Ik herinner me alleen van vroeger die enorme golven waar je bikini van wegspoelde...
En de camping: Graag!!

Dorry1
25-05-2010 om 23:36
Gepke/tenna
Er zijn diverse soorten stranden; gewoon even uitproberen.
Onze camping aldaar was: http://www.laguneaussan.com/
Heel mooi zwembad, ruime plaatsen, heerlijk bos en bijna elke vond table d'hôtes (aanschuifdiner). Ik heb er een zomer gekookt elke avond. Spelen deden onze kinderen aan zee, zwemmen in het zwembad.
Dorry

Chippie
26-05-2010 om 01:11
Kinderen zwemmen niet in zee
Tenminste die van mij niet. Ze zijn nu 6 en 8 en zijn nog niet verder dan kniehoogte in de zee geweest. Zwemmen doen ze in het zwembad op de camping. Dus daarom hoef je het niet te laten. Ik vond Biarritz erg leuk; hip met al die surfboys en toch ook (vergane) grandeur van vroegere tijden, heerlijke stranden.

Damajo@
26-05-2010 om 12:35
Ooit geweest met 2 jarige
Ik vond de zee erg wild vooral met oostenwind. Niet te vergelijken met de NL kust, een fikse stroming.Echt hele hoge golven.Ik durfde mijn kind er af en toe niet los te laten lopen, ook niet met bandjes om.
Damajo

joos
27-05-2010 om 13:31
Chippie
die van mij wel hoor (nu 6 en 8)! Vorig jaar was vooral de oudste niet uit het water weg te slaan. Zij vond het duiken door de golven heerlijk. Jongste had toch nog geen diploma, die zwom met kurk en bandjes om. Maar er was wel constant iemand van ons bij in het water hoor. Die kleintjes kunnen echt nog niet tegen de golven op. Wij waren in Frankrijk, aan de Middellandse Zee.
Overigens, er was een dag dat er zulke hoge golven waren, dat de rode vlag uithing. We mochten dus niet zwemmen. De badmeesters bleven mensen uit het water halen die toch meenden te kunnen gaan zwemmen. Allemaal Nederlanders! Op een gegeven moment moest de politie er zelfs aan te pas komen, omdat het zwemverbod niet nageleefd werd. Ook ouders met kinderen die met een luchtbed de golven ingingen. Tjonge, wat werden die badmeesters kwaad zeg!

Iris
03-06-2010 om 15:34
Teveel nederlanders
Een keer geweest met Cycletours om daar met de kinderen te fietsen. Op de zgn rustige camping was het bomvol met alleen maar Nederlanders. Tenten stonden superdicht op elkaar en je mocht open vuur gebruiken, terwijl elders veel bosbranden waren. De tenten die al klaar stonden konden aan één kant open, dus was het 40 graden in de tent. In het zwembad op de camping mocht je ook niks, en was pas na 2 uur open. Aan de kust nergens schaduw, en er was toen een hittegolf. Je kon wel een parasol huren tegen belachelijke prijzen. We zijn na 3 dagen weer naar huis gegaan! Maar ja, ik ben dan ook helemaal geen liefbebber van Frankrijk, we wilden het nog eens een kans geven.Vond de mensen ook niet aardig, terwijl ik echt heel goed Frans spreek, daar ligt het niet aan. Dus daar ga ik niet gauw meer naar toe.