Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hanny61

Hanny61

25-07-2016 om 14:51

bestemming voor een lang weekend

We hebben binnenkort een lang weekend vrij en dan willen we graag met zijn tweeën op stap. We zoeken iets op maximaal 500 km afstand. We houden van fietsen en wandelen en bij minder mooi weer gaan we ook graag naar een stad, dus liefst een stad dichtbij een natuurgebied. Iemand een idee?

Taruh

Taruh

25-07-2016 om 14:58

500 km van waar

want vanuit Groningen is het bereik dan echt anders dan vanaf Maastricht.

Ik zou zeggen Soest, Utrecht en Amersfoort dichtbij, en het Soesterduinen gebied om te fietsen.

In het buitenland: Kent met Canterbury als stad, je kunt heerlijk wandelen in Kent. Zoals op veel plekken, gewoon dwars door de weilanden over de public footpaths.

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2016 om 15:34

Ehm...

Een waddeneiland, Engeland, Luxemburg?

Hanny61

Hanny61

25-07-2016 om 15:37

vanaf het Noorden

Utrecht en omgeving kennen we vrij goed. Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar het buitenland. Engeland lijkt me erg leuk, maar is wel ver voor maar vijf dagen, tenzij je gaat vliegen.

de Westhoek van Vlaanderen

Ieper en omgeving.

Nederland.

In elke provincie is er mooie natuur en altijd een leuke stad in de buurt. Fietsen, Texel is daar ideaal voor maar zal nu wel vol zijn. Valkenburg, combineren met wellness in Thermae?

Taruh

Taruh

25-07-2016 om 15:52

Ver is relatief

je rijdt naar hoek van Holland, draait de nacht boot op en de volgende ochtend ben je er. Maak je er het lake district van of de Cotswalds (dan hoef je niet om London heen). Slapen moet je toch.

Engeland.

Dan idd een klein gedeelte pakken, goed te doen in 5 dagen. Nachtboot idd, gaat prima.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

25-07-2016 om 15:57

Luxemburg stad

Mooie stad, mooie natuur en volgens mij ruim binnen 500 km van Groningen.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

25-07-2016 om 16:10

Afstand

Heb ff gegoogeld. Was iets te optimistisch. Afstand Groningen stad naar Luxemburg stad is 528 km.

Juno

Juno

25-07-2016 om 16:16

Brugge

Brugge, of juist Zwolle.
Of ga voor de herberg in Hoenderloo, aan de rand van het Nationale Park. Kan je wandelen, fietsen, naar het Kröller Muller en een dagje Apeldoorn of het Loo eraan vastplakken. Soms kan je ook mee met de boswachter, herten spotten. Heb je natuur, cultuur en het wandelen cq fietsen ineen.

Pennestreek

Pennestreek

25-07-2016 om 16:17

Berlijn?

En dan met de trein, NS Hispeed. Ik vond Berlijn een prachtige en indrukwekkende stad. Je kunt in de stad zelf, maar ook daarbuiten, ook prima fietsen. Prachtige omgeving!

40er

40er

25-07-2016 om 16:36

munsterland?

Rond bad Bentheim.
Of het sauerland?

Magalí

Magalí

25-07-2016 om 16:57

Luxemburg- Klein Zwitserland

Zie titel, prachtig om te wandelen!

Deutschland uber alles

Ik zat ook meteen aan Duitsland te denken. Engeland is ook geweldig, maar door de boot meteen vrij prijzig dat ik een lang weekend te kort zou vinden.

Duitsland is dichtbij en vanwege de taal toch 'echt weg'. Berlijn ist super , voor een weekendtrip vind ik Keulen of Muenster erg geschikt.

Lille ligt ook vlak bij een natuurpark. Kun je ook een dagje Ieper meepikken. Museum in Flanders Fields is erg indrukwekkend.

Engeland per boot

Houdt wel rekening met soms lange wachttijden bij de boot. Er wordt scherp gecontroleerd vanwege aanslagen.
Afgelopen week stond er vanaf de kant van Engeland een wachtrij van 12 uur, was op het nieuws.

mijk

mijk

25-07-2016 om 20:26

Kopenhagen

Daar vliegen we nu zo heen ten slotte -- of anders Zuid Limburg? Mooie natuur en leuke steden...

Mijk

Reislustig

Reislustig

25-07-2016 om 20:59

Nl/B tips

Alkmaar en omgeving
Amsterdam en omgeving
Leiden en omgeving
Delft en omgeving
Groningen en omgeving
Deventer en omgeving
Arnhen en omgeving
Den bosch en omgeving
Rotterdam en omgeving
Den Haag en omgeving
Maastricht en omgeving
Utrecht-Amersfoort-Apeldoorn en omgeving

B
Brugge-luik-gent-Brussel-antwerpen-

nou, tips voor een jaar lang weekends weg

wat gaat het worden?

Taruh

Taruh

26-07-2016 om 05:56

AnneJ

Die lange wachttijden was specifiek bij Dover omdat Frankrijk de controles had opgevoerd maar de bemensing had geminimaliseerd.

In de andere havens is dit helemaal geen probleem geweest.

Als je van fietsen houdt.....

Kun je ook een knooppuntenrondje fietsen, al dan niet met je eigen huis als vertrekpunt. Vrijdag heen fietsen, overnachten in zo'n omroep max bed and breakfast op een bijzonder locatie waar je in de watten wordt gelegd, (tip : Fort Bakkerskil en MS Elizabeth) zaterdag beetje rondboemelen in een stad in de buurt, poepsjiek uit eten van het bespaarde reisgeld en zondag via een andere route weer terug. Ik krijg er zelf al helemaal zin in

Een paar jaar terug ben ik naar Engeland gefietst. In Engeland fiets je vooral over verlaten spoorwegen en langs oude trekvaarten. Londen was magic, maar veel stukken waren in eentonig. Het stuk in Nederland was afwisselender: op een dag, een riviertje oversteken met een pont, langs de molens van Kinderdijk en onder de Euromast.

Hanny61

Hanny61

27-07-2016 om 19:26

Wauw, wat een reacties!

Inderdaad, we kunnen zo meer weekendjes weg. En dat is ook de bedoeling, want we hebben sinds kort een campertje. Engeland staat hoog op mijn lijstje, maar zal even moeten wachten. Het lijkt erop dat het Duitsland wordt, Trier of Koblenz en dan langs de Moesel fietsen.

Iets dichterbij

Ik vond Valkenburg ook fijn. Een paar dagen genieten van het gemak van een bekend wellnesscentrum, in combi met een fietsroute door de Mergelgrotten ( bikegrotten!) en genieten van het uitzicht tijdens een kop koffie met een punt vlaai op het hoogste puntje van Valkenburg. Tevens zijn daar moerasachtige bossen in de buurt waar je kan speuren naar diertjes zoals salamanders. Wil je shoppen, dat pak je een dagje Maastricht, wil je een bezoek aan een grot brengen, dan zijn de grotten van Han niet ver.

Oftewel je hoeft niet eens ver over de grens. Zuid-Limburg biedt genoeg variatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.