Vakantie en uitjes

Moontje
09-07-2009 om 20:33
Betaalbaar italie?
Hoi,
Wij willen volgend jaar graag naar Italie, voor het eerst moeten we dan in het hoogseizoen. We zijn ons rot geschrokken van de prijzen om bijv een stacaravan daar te huren. Onze voorkeur gaat uit naar de omgeving van het Lago Magiore.
Weet iemand een leuke camping waar je een stacaravan/chalet/tent kunt huren voor een betaalbare prijs?
Groetjes Moontje

Nor@
09-07-2009 om 21:51
Je kan...
misschien ook wel in de meivakantie gaan, die volgend jaar op veel scholen 2 weken zijn, de eerste 2 weken van mei!
Veel goedkoper, rustiger, mooier, beter!
gr Nora

Moppeke
11-07-2009 om 14:26
Yep, meivakantie!
Want dan kun je richting Italie gaan voor heel erg weinig. Twee weken onder de 400 euro in een stacaravan is heel goed mogelijk.
Het is natuurlijk niet het antwoord op je vraag, je wilt in het hoogseizoen. Maar als het een optie is, de meivakantie, dan zou ik het zeker overwegen. Minder heet (terwijl je met gemak 25 graden hebt, maar dat is toch behagelijker dan de zomer), minder insecten en minder druk.
Richting Lago Maggiore en/of Comomeer is lastig met bv. een stacaravan huren. Het is daar duurder dan het Gardameer en campings gaan later open (midden mei). Maar niet allemaal hoor. Het is even speuren op het internet. Buiten de reguliere stacaravan-verhuurders verhuren veel campings ook eigen accomodaties. Google is je vriend!
Maar antwoord op je vraag: ja, Italie is in het hoogseizoen (belachelijk) duur. Wij mijden het dus in het hoogseizoen maar doen het in de meivakantie

Moontje
11-07-2009 om 23:27
Moppeke
Hoi,
Bedankt voor je reactie.
Het is het overwegen waard om dan in mei te gaan. Heb je dat al vaker gedaan en was die 25 graden dan een uitzondering of regel? Wij houden namelijk wel van mooi weer 20-25 graden.
Waar ben jij in Italie geweest, heb je tips?
En hoe overbrug je dan de zomervakantie? Wij zijn nu nog in het voorseizoen geweest, de vakantie is nog maar een week aan de gang, maar ik vind hem nu al lang duren
Groetjes Moontje

Moppeke
12-07-2009 om 20:31
Re: moontje
Wij zaten vorig jaar vanaf eind april 2 weken vlakbij Sirmione, camping San Francesco. Mooie en gemoedelijke camping, we hadden geboekt via Vacansoleil.
En vanaf de meivakantie is het animatieteam voor de kinderen van Vacansoleil ook al actief, dat vindt mijn dochter helemaal geweldig.
Wij hadden vorig jaar prachtig weer, en meestal is het rond die tijd daar ook al heerlijk weer, 20-25 graden. Maar ja, ik kan het je natuurlijk niet verzekeren
Op de camping raakten wij aan de praat met meerdere NL-ers en toen bleek dat veel mensen dit truckje al jaren doen, de twee weken meivakantie dmv een vroegboeking. De prijs is echt een feestje en absoluut niet vergelijkbaar met de zomertarieven. Surf maar eens langs de aanbieders van stacaravans, er zijn er al diversen waarbij je al kunt vroegboeken voor een leuke prijs. Je begrijpt: wij hebben al geboekt
Qua zomervakantie, wij zijn in de gelukkige omstandigheid om in de zomer nog een keertje met vakantie te gaan. Maar vergis je niet: ook dan ben ik uiterst creatief om voor een zo leuk mogelijke prijs weg te gaan.
En door dit snuffelen op internet hebben we onze vakantie al op vele leuke adressen genoten en veel gezien.
Enne... ook door thuis te blijven kun je creatief je zomer doorbrengen hoor! Neem een museumkaart en ga met je kids een paar musea langs, echt een aanrader. En je zult je nog verbazen hoeveel leuke speeltuinen er bij je in de buurt zijn!

Moontje
13-07-2009 om 10:46
Moppeke
Ik heb meteen even gekeken op vacansoleil maar helaas stonden de prijzen voor 2010 er nog niet op. Maar ik ga het zeker in de gaten houden, want het is wel een goed idee om dan in mei te gaan.
Musea is voor mijn kinderen nog niet zo'n goed idee, ze zijn net 2 en 4
Wat heerlijk als je toch in een land mag wonen waar het in april/mei al 20-25 graden is
Heb nu al zin in die vakantie!
Bedankt voor je tips!

Moppeke
13-07-2009 om 11:21
Prijzen
Je kunt de prijzen aanhouden van 2009 en de kortingen. Die zijn sinds vorig jaar niet veranderd. En zoveel zullen ze niet veranderen, dat doen ze al jaren niet.
Maar kijk vooral ook eens bij andere organisaties, er zijn er die nog meer korting geven en waarvan de tarieven voor 2010 al bekend zijn.