Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

voorpret

voorpret

28-12-2009 om 16:22

Bretagne?

Nadat ik ooit in de Kampioen iets over Bretagne heb gelezen, wil ik er graag heen. Gisteren een beetje internet afgezocht, maar misschien kunnen jullie helpen? Is Bretagne leuk voor twee weken in de zomer? Is het er erg toeristisch en hoe zijn de stranden? Ik zie dat er van die rotskliffen zijn, maar op Google maps zie ik toch ook wel strandjes. Is het water koud want het is tenslotte de Atlantische oceaan.

Iemand tips, of misschien tips voor iets in die buurt? We dachten dat Rennes wel in 1 dag te reizen is, 850 km van Amsterdam. Misschien zegt iemand wel: als je 100 km zuidelijker gaat heb je dat en dat en dat is gewelsig. Staan we ook voor open.

Voorpret

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

29-12-2009 om 11:32

Tja, bretagne

Ik vind het prachtig. Ben vroeger met mijn ouders bij het plaatsje Penestin geweest (zuidkant van Bretagne) en daar had je echt een prachtig strand, zand en ook rotsen. Waterschoenen zijn wel handig voor als je de zee ingaat. De zee was naar mijn herinnering niet bijzonder koud. Maar het was toen ook heel warm.
Dat laatste kan ook heel anders. 3 jaar geleden zijn we met de kinderen in Bretagne geweest (noordkant) en toen hadden we dus heel slecht weer. Veel wind, koud en regen. Echt ook nog een vakantie waar alles misging: Tangoman viel van een rots, 2 uur in een Frans ziekenhuis gezeten, Tangodochter werd gebeten door een vervelend jongetje op de camping, tent een keer ondergelopen door de regen. Geen echt leuke vakantie dus en Tangoman wil dus nooooooit meer terug die kant op. Ik zou wel willen hoor.
Overigens reden wij Noord Bretagne in 2 dagen met een overnachting in Caen. We zaten dan ook voorbij Saint Brieux, dus wel een stukje de punt in. En verder hebben we kinderen die niet zo lang in de auto kunnen zitten, zeker niet toen ze nog jonger waren (toen bijna 3 en 6 jaar). Ook de noordkust is best mooi, maar ik vind de zuidkant net even iets mooier.

Ellian

Ellian

29-12-2009 om 15:01

Zuidkant

Er is een groot verschil tussen de noord- en zuidkant. Aan de noordkant heb je meer kans op slecht weer. Zie ook Tango.
Wij zijn inmiddels 2 keer geweest. 1x met de trein toen ik 20 was en een paar geleden nog met de kinderen. Wij zaten toen in de buurt van Lorient. Wij hebben toen ook een tussenstop gehad in Caen. Zelfde hotel?

En we hadden beide keren schitterend weer.

Tango

Tango

29-12-2009 om 22:06

Ellian

Wij hadden een BB-hotel, ik geloof dat het zo heette tenminste. Hele leuke kamers, met bovenverdieping erin waar de kinderen sliepen en een douchebak waar je een badje van kon maken. Ook best betaalbaar.

Jujube

Jujube

30-12-2009 om 19:45

Leuk

Wij waren afgelopen zomer o.a. in Bretagne, idd aan de zuidkant, vlakbij Carnac (Carnac zelf is niet leuk, veel te toeristisch). We hebben prachtig weer gehad, zaten op loopafstand van zandstranden en ook dichtbij leuke bezienswaardigheden, en (voor onze kinderen belangrijk)vlakbij een mooi klimpark.
Wij zijn er in 1 dag naar toe gereden en zijn ongeveer 12 uur onderweg geweest (vanuit Utrecht).
Het zeewater was heerlijk van temperatuur in het gebied waar wij zaten.
Groet,
Jujube

Ellian

Ellian

31-12-2009 om 18:52

Tango o.t

Wij zaten in het Novotelhotel. Dat was geen goede ervaring. Onze kinderen waren toen 3 en 1. De jongste was veel te moe, toen we aankwamen en krijstte het hele hotel bij elkaar . Verder hebben we een heerlijke vakantie gehad.

Tango

Tango

02-01-2010 om 14:04

Ellian (ot)

Hmm, onze kinderen deden het niet veel beter hoor, waren erg uitgelaten na zo lang in de auto te hebben gezeten en braken haast de boel af...Maar de kamer was in ieder geval heel geschikt voor gebruik met kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.