Vakantie en uitjes

Els
02-07-2010 om 10:52
Bretagne
hallo
we zitten er over te denken om dit jaar naar Bretagne te gaan. Zuid frankrijk vinden wij te warm, zo'n max 25 graden is prima. Alleen hoor ik dat het in bretagne wel erg vaak regent, veel mensen met verregende vakanties. Is dit echt een groot risico, hoe ervaren jullie dit?
wij hebben een camping gezien in de buurt van Quimper, waar het komende 2 weken (zwaar) bewolkt is maar 22 graden, lijkt ons niet zo verkeerd?
Els

reina
02-07-2010 om 13:51
Tja
Als je een regenvrije vakantie wilt hebben moet je er niet naar toe gaan, het kan er heel moi zijn, maar ook heel regenachtig. Wij hebben met beide ervaring. Mijn broer is daar een aantal jaren achtereen geweest, ze hebben nooit verregende vakanties gehad, maar wel vakanties met een aantal dagen achter elkaar flink veel nattigheid.

vlinder72
02-07-2010 om 14:48
Els.. bretagne dichtbij?
Vergis je niet in de afstand. Bretagne klinkt dichtbij maar heb je al gezien hoe ver je nog naar het westen moet rijden voordat je in Quimper bent? Bretagne is mooi maar het weer is net als in Nederland. Het kan heel warm en zonnig zijn maar oog regenen. Het is maar wat je wil doen. Iedere dag op het strand liggen dan moet je niet naar Bretagne gaan. Wij gaan dit jaar naar Spaans Baskenland. Net zoiets met het weer. Het is daar nu 21 graden. Wij vinden dat helemaal niet erg. Liever 21 graden dan 35 graden. Wij gaan toch niet op het strand liggen en wij zijn vrijwel iedere dag op stap. En verregenen. Tja, die mensen in Zuid Frankrijk hadden een paar weken geleden ook niet verwacht dat de camping zou wegspoelen. En bij het Gardameer in Italie kan het ook vreselijk spoken.

els
02-07-2010 om 19:18
Klinkt goed
hai
het is inderdaad afwachten maar dat wat vlinder zegt klinkt voor ons goed. Wij hebben veel liever 21 graden en een paar dagen wat regen, dan 35 graden elke dag. Misschien is dit wel de ideale regio voor ons om naar toe te gaan, we moeten dus alleen wat geluk hebben als ik het zo hoor.
Vlinder ik heb me niet vergist in de afstand hoor, ik weet niet waar je dat tussen de regels door leest? ik heb al gezien dat de afstand naar Quimper net zo ver is als naar zuid frankrijk. maar dat vinden we niet erg, de reis is een onderdeel van de vakantie.
't is wel frappant dat het hier komende dagen/week rond de 30-35 graden is en dan een stuk zuidelijker aan de kust zwaar bewolkt en 21 graden elke dag. maar inderdaad, liever 21 dan 35.

reina
02-07-2010 om 19:29
Vlinder (ot)
Mooi, Spaans Baskenland!! Wij waren er 2 jaar geleden een week of 3. We hebben 1 slecht-weer-dag gehad, die brachten we toevallig door in het Guggenheimmuseum in Bilbao, een supermuseum trouwens!!! Ga je trekken of naar 1 plek?

vlinder72
02-07-2010 om 21:46
Els en reina
Els. Ik weet het. Ik ging er in eerste instantie vanuit dat je voor Bretagne koos omdat het dichterbij lijkt. Toen ik goed las, zag ik dat je het alleen voor het weer doet. Mijn broer heeft trouwens maanden in Quimper gewerkt. Hij zegt dat het weer dat best goed is. Het ligt heel gunstig en heeft daardoor minder last van regen (geen idee of dat zo is maar hij vond het weer daar prima).
Reina. Wij gaan naar één plaats. Naar Noja (vlakbij Santander). Wij gaan niet trekken. Wil ik wel maar wij hebben gemerkt dat dat met vier kinderen waarvan een kleintje van 14 maanden dat niet echt prettig is. Wel gaan wij iedere dag iets doen. Wij zijn niet van die campinghangers. Wij hebben in ieder geval al kaartjes gereserveerd voor Altamira. Het Guggenheim gaan wij ook zeker naar toe. Verder moet ik de reisgids nog bestuderen. Wij blijven daar 10 dagen en dan gaan wij nog 6 dagen naar de Franse Pyreneën. Wandelen in de bergen wordt dat waarschijnlijk. Oja, en de tour de France kijken want die komt net als wij er zijn praktisch langs de camping.

egberdien
03-07-2010 om 23:21
Ook geweest,
in Normandie en Bretagne (niet in hetzelfde jaar) op fietsvakanties. Het is al wel een tijdje geleden. Wat ik me herinner van het weer: het was niet erg zonnig. Geen weer om hele dagen aan het strand te liggen, wel weer om heerlijk op fietsvakantie te zijn of langs het strand te wandelen. Af en toe een verfrissend buitje en een paar echte regendagen. Ik vond het prima, als zou een strand-ligger het waarschijnlijk wel verregende vakanties noemen!