Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-01-2010 om 14:59
Na een paar jaar frankrijk willen we deze zomer naar Italie op vakantie. Laatste jaar dat we buiten de schoolvakanties kunnen, dus we gaan (waarschijnlijk) 2e/3e week van juni. Nu ben ik op zoek naar een leuke camping. Ons gezin vader, moeder en 3 dochters (dan 9 maanden, 2,5 jaar en bijna 5 jaar)
Stacaravan of huisje te huren
Niet te groot (vorig jaar camping met 600 plaatsen, vonden we echt veel te groot)
Een apart kinderbad voor de dames
In de buurt van meer of zee (vandaar gardameer)
Wat te spelen op de camping (speeltuintje)
Iets leuks in de omgeving (van 2 weken camping wordt ik geen leuke moeder, wil wel wat te zien/doen hebben zo af en toe)
Wie heeft er goede tips?
11-01-2010 om 09:05
Voor ons geen gardameer.
Wij gaan komende zomervakantie naar één van de andere prachtige meren in Italië.
Voor ons is de keuze op het meer van Caldonazzo gevallen.
Op de volgende link kan je meer lezen over campings in Italië: http://www.campingmening.nl/campings.php?lid=ita
Als er een peuterbadje op "onze" camping was geweest had het wellicht ook wat voor jouw gezin geweest.
Behalve het peuterbadje beantwoord de camping waar wij naartoe gaan aan al je wensen namelijk.
Groetjes M.
12-01-2010 om 22:45
Gardameer
Wij gaan ook al jaren naar het gardameer maar dan naar het noorden. Het zuiden is erg druk met heel veel mega-campings. De campings in het noorden zijn kleiner (die van ons heeft maar 50 plaatsen, maar geen zwembad of speeltuintje, maar toch vinden de kinderen het er heerlijk). Maar misschien is Camping Tonini in Malcesine iets voor je. Ik weet niet of ze sta-caravans of huisjes hebben maar iedergeval wel appartementen. Malcesine is sowieso een heel mooi plaatsje. Zoek maar eens naar de campings daar in de buurt.of nog noordelijker bij Riva del Garda. Wil je regelmatig naar het meer toe zoek dan een camping die een tunneltje naar het strand heeft omdat de weg langs het meer erg druk is. Succes met zoeken. Het gardameer is heerlijk maar de drukte in het zuiden vind ik vreselijk (we zijn er 1 vakantie geweest, camping was best leuk maar de drukte was vreselijk.) Het zuiden is ook plat en in het noorden heb je de bergen, prachtig. Vanaf de meeste campings kan je gelijk de bergen in wandelen.
14-01-2010 om 14:12
Dank voor de tips
Oké, we moeten dus het noorden hebben of een van de andere meren (die hele grote campings hoeven van ons echt niet, vorig jaar 2 zwembadcomplexen op de camping, ver lopen, kon je met de auto naar toe, dat willen we niet).
Ga nog eens verder zoeken.
THNX!
14-01-2010 om 15:44
Bracciano
Ik kreeg een paar jaar geleden een tip hier van een camping 50 km boven Rome, waarvan de naam drukte doet vermoeden, maar het was er lekker relaxed: http://www.romaflash.it/nederlands/index.php Zat te doen en te zien in de omgeving, wel verder rijden dan de noordelijke meren.