Vakantie en uitjes

inge
03-08-2009 om 10:49
Camping toscane
Zie dat er mensen naar Toscane zijn geweest. We zijn nog op zoek naar een rustige kleine camping in de buurt van Pisa, Florence en Piombino (boot naar Elba). Zwembad voor onze kids 8, 11 en 12.
Nog iemand suggesties?
Inge

Minet
03-08-2009 om 11:28
Dus niet naar......
Norcenni Girasole Club, 20 km onder Florence in Figline Valdarno!
Een geweldige camping voor jouw kinderen, met verschillende zwembaden, zowel in het centrum als bovenaan de camping, maar wel groot.
Toch 's avonds erg rustig, het theater waar het avondspectakel plaatsvindt ligt achter het 'centrum' van de camping, en je hoort dit niet/nauwelijks op de camping zelf.
Ee echt kleine camping weet ik daar helaas niet voor je.

Margoth
03-08-2009 om 12:34
Mareblu
Wij zaten een paar jaar geleden op camping Mareblu (http://www.campingmareblu.com/it/index.php) bij Cecina Mare. Niet echt een kleine camping, maar wel heel leuk voor de kinderen en geschikt voor uitstapjes naar alle bekende plaatsen. Het is ons daar zeer goed bevallen.
Groeten en alvast fijne vakantie!
Margoth

reina
03-08-2009 om 17:32
Norcenni girasole
Nee, klein is het daar zeker niet , maar wij waren er een keer in mei en toen was het er wel heel rustig! Ik weet niet wanneer je wilt gaan?

Minet
05-08-2009 om 11:59
Reina
Wij gaan er ook zeker nog eens naar terug, met ons tweetjes in het voorseizoen. Het is gewoon een geweldige camping! en inderdaad rustig buiten het hoogseizoen om.

Mare
08-08-2009 om 17:47
Ja, ook wij gaan nog een terug naar norcenni!
Ik zag er met angst en beven tegenop, want oeh! helemaal geen grote-drukke-disco campingmens. Maar ja, zus ging met gezin, kennissen ook, en de meiden zouden het zo leuk vinden....
En wat hebben we het geweldig gehad!
We zaten in zo'n luxe stacaravan met houten porch en airco, vrij uitzicht op het hertenkamp. 's Morgens lekker tennissen met een groepje, daarna lekker naar het zwembad met de hele groep en om de dag bleef een stel 'oppassen' op alle jeugd en konden de andere volwassenen heerlijke tochten maken door die prachtige omgeving. Geweldig!
Ook wij gaan zeker nog een keer terug!
Andere campings daar ken ik helaas niet....
Mare

Margoth
10-08-2009 om 10:57
Mare
Mare, hadden jullie een stacaravan van Vacansoleil (dus "boven" op de camping) of van een andere organisatie? Ben wel benieuwd, wil daar ook nog eens naartoe en jouw beschrijving spreekt me wel aan.
Groetjes, Margoth

Mare
10-08-2009 om 17:41
Margoth
Ja, idd via Vacansoleil. Het was een (even googlen..)
Tahiti stacaravan. Van hout, met zo'n houten porch erbij. Geweldig was dat; ook bij een buitje leef je buiten.
We zagen deze idd ook tegen de heuvel op geplaatst zijn, op dat nieuwe stuk. Wij zaten daar helemaal onder, met directe blik dus op de hertenkamp. Als je de camping op komt moet je halverwege (na 1e grote toiletgebouw) naar links, helemaal doorrijden en dan kom je bij een vijver. Daar staan ook allemaal stacaravans, en is het gebouwtje waar ook de hostessen etc. zijn. Als je daar nou ook weer helemaal langs loopt kom je bij 'onze' plek.
Echt superrelaxed, en wat een geweldige ligging! We genoten echt van het uitzicht, en het was erg rustig. Tegelijkertijd waren zwembad, disco en winkels prima te belopen. Nou ja, tennisbaan en zwembad boven waren even een klim maar ach...
Hoop dat je hier iets mee kunt. Stond me bij dat ik destijds ook een plattegrond van de camping had, maar kan 'm nu zo snel niet vinden. Idealiter zou je nummers door kunnen geven van voorkeursplekken.
Wij hadden gewoon enorme mazzel, maar hebben bedacht dat we eerstvolgende keer direct via Norcenni boeken omdat we dan grotere kans hebben op precies de plek die we willen.
Succes!
Mare

ander nikje
11-08-2009 om 09:15
Norcenni girasole club
Ik kijk ook met je mee Inge, wij zijn ook op zoek naar een leuke camping, maar we hebben een stacaravan nodig en die vind ik alleen maar op de supergrote campings, wij hebben ook norcenni gevonden en ziet er prachtig uit, maar ik ben bang dat je dan niet de kinderen alleen kunt laten gaan. Onze oudsten zijn dan 12 en 10, nu mogen van mij best alleen op pad, maar op zo'n grote camping heb ik geen overzicht.
Hoe ging dat bij jullie Mare?

reina
11-08-2009 om 09:18
Ander nikje
Vrienden van ons zijn ook een paar keer op Norcenni geweest, het is heel groot, maar bestaat uit verschillende afdelingen, waardoor je je kinderen toch goed in de gaten kunt houden. Zelf lijkt het me wel erg druk in de zomer trouwens, toen wij er waren was nog geen kwart van de plekken bezet. Wij hadden een stacaravan van vacansoleil en zaten vlakbij een winkeltje en een zwembad.

Margoth
11-08-2009 om 10:20
Dank mare!
Hier kan ik wel iets mee, Mare. Reuze bedankt voor de info.
Groeten,
Margoth

Mare
11-08-2009 om 18:10
Onze jongste was 9 jaar...
.. en ging regelmatig alleen (nou ja, met haar nichtje, ook 9 jaar) naar het zwembad. Vooral het bad boven vonden ze geweldig, met die grote banden naar beneden zwieren!
Ik ben niet overbeschermend (geloof ik), maar toch best voorzichtig. Ik heb me op Norcenni echter geen zorgen gemaakt wat dat betreft. Ze mochten van mij ook zelf naar de winkel om brood te halen, of een krant of ijsje of zo. Het is inderdaad best groot. Zoals gezegd, stond mij dat tegen. Maar omdat de camping zo tegen de heuvel 'aanhangt' voelt het toch als kleinere stukjes. Er zijn veel nederlanders, dus ze zijn ook niet echt meteen helemaal verloren als ze iets niet weten of de weg kwijt zouden zijn.
Wat wij als bijkomend voordeel hadden was dat we met 4 gezinnen waren totaal. Dat waren een hoop kinderen en volwassenen. De oudsten (allemaal rond de 17-20) hadden al snel hele vriendengroepen, en spraken daarmee af. Die kenden dus de jongste zusjes (die van ons + nichtje) ook, dus ze hadden al snel het idee dat ze de hele camping kenden.
HEEEEL (haha) groot voordeel; om de beurt bleef er een stel op de camping. Die zorgden voor eten, drinken en zorg voor de kinderen. Wij konden dan (met z'n tweetjes, of vieren bv) heerlijk door Toscane rijden, uitgebreid lunchen in zo'n dorpje, wijnproeverij bezoeken etc. Oh, terwijl ik het er over heb krijg ik zo'n heimwee
Daarnaast hebben we ook met de kinderen veel uitstapjes gemaakt. Natuurlijk naar Florence maar ook naar Siena, de avond voor de Palio als de generale repetitie is. Heeft enorm veel indruk gemaakt. Dat is 2x jaar, volgens mij in juni en augustus. Onvergetelijk! Zowel dochter als nichtje hebben hun spreekbeurt erover gehouden.
Ah! Toscane.....
Overigens qua drukte en warmte; ik zou zelf een volgende keer liefst in mei gaan....

Mare
21-08-2009 om 22:55
Margoth nog eve over norcenni...
heb na de verhuizing net weer een paar dozen uitgepakt, en kwam alsnog de plattegrond van de camping tegen met precies aangemeld waar wij stonden.
Als je er wat aan hebt wil ik je die wel toesturen? Dan kun je gericht om een plek vragen bij het reserveren.
Mijn mailadres is mare01 apestaartje live.nl.
groetjes!
Mare