Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Camping zonder huisdieren z-frankrijk

De titel zegt het eigenlijk al, ik ben op zoek naar een camping ergens in Zuid Frankrijk waar gegarandeerd geen huisdieren (lees honden) welkom zijn. Het wordt mijn eerste kampeervakantie met man en zoontje en het liefst zouden wij vertoeven op een niet supergrote camping (max. 250 plaatsen) waar ook nog e.e.a. te doen is voor kinderen, zoon is dan bijna 9. Ik heb het hele web al afgestruind maar het is makkelijker een camping te vinden waar wel huisdieren welkom zijn dan niet. Wie heeft voor mij de ultieme tip? Oh ja, wij hebben geen tent of caravan van ons zelf, dus er moet wel de mogelijkheid deze ter plekke te huren....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Blackbird28

Blackbird28

15-02-2010 om 11:05 Topicstarter

Heb site bekeken

van jou Emma, heel veel mogeljkheden tot zoeken maar niet op geen huisdieren... Je kan wel aanvinken of huisdieren zijn toegestaan maar vink je die niet aan komen er toch bijna uitsluitend campings waar dieren worden toegelaten. Of interpreteer ik de aanduiding met hond verkeerd??
Wellicht is Frankrijk voor ons dan niet het goede land, zal idd eens zoeken op Italie en kijken hoe hondvriendelijk ze daar zijn.

Guinevere

Guinevere

16-02-2010 om 13:14

Hondenangst?

Ik ben een beetje verbaasd over je vraag. Ik kan me voorstellen dat je een hekel hebt aan honden of dat je zoon wellicht bang is voor honden. Maar is het dan niet beter om de oorzaak aan te pakken? Honden kom je overal tegen tenslotte, zitten ze niet op die camping dan staan ze buiten de campingpoort of in dat leuke mediterrane dorpje.

Blackbird28

Blackbird28

16-02-2010 om 14:09 Topicstarter

Ook dat

Het is niet echt angst maar voornamelijk man heeft onzettende hekel aan honden en zoon is er ook niet echt dol op. Hebben ooit een huis gehuurd in Portugal waarachter een kennel lag, gek werd je van dat geblaf dag en nacht. Bovendien gaan man en zoon regelmatig vissen hier op strand en moeten altijd honden van zich af slaan (nee, niet letterlijk) die aan komen rennen, snuffelen aan je spullen of zelfs je aas opeten. Weet zeker dat als we ergens zijn waar toevallig buren een hond hebben liggen de vakantie voor man al verziekt is. Dus om dat te voorkomen zoeken we echt iets zonder deze vrolijke viervoeters. Overigens hebben wij zelf wel huisdieren, dus zeker geen dierenhaters, maar van honden worden we gewoon niet blij. Wij zoeken ze niet op maar helaas denken veel honden(bezitters) daar anders over en denken wellicht dat iedereen hun hond wel leuk en lief vindt.

Tessa

Tessa

16-02-2010 om 16:58

Jakje

Grappig, wij zoeken ook altijd bestemmingen op waar honden niet welkom zijn. Hier ook een man die een hekel heeft aan honden.Ik vind sommige honden best leuk en lief. Vooral honden die goed luisteren naar hun baas. Maar helaas zijn er ook zat honden die heel vervelend kunnen zijn.
Maarja om even op je vraag terug te komen.
Bij Vacanceselect kun je ook een selectie maken of een huisdier (lees hond) is toegestaan. Als je bijvoorbeeld Frankrijk intikt krijg je 340 hits en als je huisdier toegestaan doet zijn het er ineens nog maar 237. Jammer dat je die zoekopdracht dus niet andersom kunt toepassen.
Voor Italie worden 686 reizen aangeboden en met huisdier teogestaan 366. Grotere kans in Italie in dit geval om een hondenvrije camping te vinden!

Hondeneigenaar

Hondeneigenaar

17-02-2010 om 07:36

Jakje

Wij hebben zelf een geweldige hond, maar gaan ook het liefst naar een camping waar ze niet toegestaan zijn. Onze hond kan zelf niet tegen autorijden dus gaat voor onze zomervakantie naar mijn schoonouders.

Wij stonden wel op campings waar ze wel toegestaan waren, en echt waar... we stonden in de poep. brrrrr. Daarnaast stonden we naast een gangetje waar iedereen langskwam met zijn hond en allemaal piesten ze tegen "ons" heggetje. Met als gevolg dat er een hele penetrante piesgeur hing in de hete zon.. Word nog misselijk als ik er aan denk.

Overigens waren dit geen shabby campings maar behoorlijk aan de prijs en met meerdere sterren...

Het is gewoon een feit dat niet iedereen zijn hond onder controle heeft en dat sommige honden erg enthousiast zijn naar kleine kinderen. Vind het heel begrijpelijk dat niet iedereen daar zin in heeft.

Wij zoeken op http://www.campingfrance.com/NL/onderzoek-camping/Op-criteria-zoeken

Daar kun je het "huisdieren toegestaan" niet aanvinken. Dan kun je zoeken.

Succes!!

Hondeneigenaar

Hondeneigenaar

17-02-2010 om 07:38

Hmmm

ik zie nu (zelf even geprobeerd) dat het niet meer zo werkt. Je krijgt ze toch ook allemaal met hond....

Hondeneigenaar

Hondeneigenaar

17-02-2010 om 13:41

Emma

Ik denk dat je wel een gelijk zou kunnen hebben. Wij gaan tegenwoordig dus ook naar kleinere, rustiger campings zonder bewaking

Overigens waren de campings nooit erg groot waar wij voorheen gingen, maar er was inderdaad wel bewaking.

Maar gedrag van hondeneigenaren kan dus heel vervelend zijn op vakantie.

Janeway

Janeway

17-02-2010 om 17:35

Wij

Gaan altijd naar kleine campings. Svr campings in frankrijk, sommigen hebben een zwembad anderen niet.. En op sommigen zijn honden welkom. Nu zijn we de afgelopen jaren op campings geweest waar honden ook mochten komen maar dan was daar maar een enkele hond. Poep heb ik nog nooit gezien op een camping. Oja de campings zijn over het algemeen klein. 50 tot 100 plekken.

Blackbird28

Blackbird28

17-02-2010 om 18:02 Topicstarter

Gruwel hondeneigenaar

Oh bah, dat is dus waar ik ook bang voor ben om in zo'n hondenpoepscenario terecht te komen, afschuwelijk. En natuurlijk heb je gelijk, het ligt ook vnl ook de eigenaren van zo'n hond maar daar valt vaak niet redelijk mee te praten en de ellende is dan toch al geschiedt. Ik heb ook nog op die site gekeken maar zoals je zelf al aangeeft werkt dat niet echt goed, zoals bij elke site die ik tot nu toe heb bezocht. Juist daarom hoopte ik hier ook op de ultieme tip. Feit is wel dat ze in Frankrijk heel wat toleranter zjin tov honden dan bijv. Italie dus ik zal toch meer in die richting gaan zoeken. Enne, het maakt mij niet uit wat voor camping het is, gewoon een leuke, rustige familiecamping zonder bralllende jongeren en honden met of zonder sterren.

groet,

Jakje

Maxime.M

Maxime.M

17-02-2010 om 23:11

Wat apart zeg

Hoi,

Wat vreemd, ik ga nu al 30 jaar op vakantie (ik ben 40) dus eerst met mijn ouders en nu met mijn gezin, maar heb nog nooit last gehad van honden op mijn vakantie. Kan me niet eens herinneren dat ik ooit honden heb gezien op de camping of het strand. Ik denk dat jullie gewoon heel toevallig een aantal keren pech hebben gehad. Wij gaan naar verschillende soorten campings, met mijn ouders altijd met caravan en tent op (meestal 3) sterren campings, of van die dorpscampings. En tegenwoordig huren we altijd een sta-caravan. Maar nog nooit honden gezien of misschien waren ze er wel maar heb ik er blijkbaar geen last van gehad. (wijzelf gaan meestal ook naar iets van 3 sterren, gemiddelde prijzen zeg maar, nooit het duurste). Wij gaan meestal naar Frankrijk, Spanje of Portugal.
Of je trekt honden aan (omdat ze voelen dat jullie geen zin in ze hebben?)

Maxime.

Puck

Puck

18-02-2010 om 09:17

Maxime

Ik denk dat die honden er wel degelijk waren maar omdat je er verder niet op let en er ook geen last van hebt gehad is het je gewoon niet opgevallen. Hoe meer je op honden gefocust bent hoe meer je last van ze hebt denk ik. En ach, als je het al erg vind dat een hond van 10 meter afstand naar je kwispelt dan is iedere hond natuurlijk een lastpal. Dan is het idd verstandig om een camping te kiezen waar helemaal geen honden mogen komen. Op de kleine campings waar wij komen zijn altijd wel honden, maar echt last heb ik er nooit echt van gehad. Uitlaten gebeurde altijd keurig buiten de camping en op de camping zaten de honden meestal aan een lang touw vast. 't Is dus ook maar net waar je een probleem van maakt.

Guinevere

Guinevere

18-02-2010 om 12:23

Campingbeheerder

Het ligt er natuurlijk ook sterk aan hoe de camping met de honden en hun eigenaars omgaat. Vaak wordt er niets van gezegd dat die honden onaangelijnd over de hele camping mogen rennen of binnen het terrein worden uitgelaten (gatver). Maar ja, de informatie over de handhaving van het hondenbeleid haal je niet uit een boekje.

Hondvrije canmpings

paar die ik weet waar geen honden of dieren welkom zijn zijn:

Dordogne, Camping Moulin du Roch in Sarlat
http://www.moulin-du-roch.com/neerlandais.

En in de Drome Provencale: http://www.lestruffieres.com/campinga.html

gr Nora

Blackbird28

Blackbird28

18-02-2010 om 22:13 Topicstarter

Ha nor@

Daar kan ik idd wat mee! Ga morgen eerst een weekje op wintersport (in hondvrije omgeving ) maar zal volgende week me er eens in verdiepen. Iedereen bedankt voor meedenken en tips.

groet,

Jakje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.