Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

joos

joos

11-08-2009 om 10:57

Caravan gekocht, tips gezocht

vorige week hebben wij na lang dubben de knoop doorgehakt: we hebben een caravan gekocht. Het is de bedoeling deze caravan volgend jaar op een seizoensplaats op een van de Waddeneilanden te zetten. Lijkt ons geweldig.
Maar nu de praktische kant. We zijn een enorme leek op caravangebied en zijn druk bezig overal tips en handigheidjes vandaan te halen. Daarom ook hier mijn vraag: heeft een van jullie misschien een tip voor de vloer in de voortent. We willen daar zeil en tenttapijt in leggen, maar vragen ons af of er ook een 'harde' vloer in moet. En zo ja: wat leg je er dan in? We hebben wel de Isabella vloer gezien, maar die wordt wel erg prijzig voor de oppervlakte van onze tent. Weet iemand nog een andere oplossing?
alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

11-08-2009 om 11:20

Ik lees mee

Wij overwegen namelijk ook om volgend seizoen een caravan aan te schaffen en zijn ook nog leken op dit gebied.
Wat betreft die voortent zou ik niet direct investeren in een harde vloer. Een zeil met tenttapijt voldoet prima zolang er niet teveel regen valt en de ondergrond een beetje vlak is (niet teveel kuilen etc). Zo zagen wij tenminste bij onze buren op de camping waar we even binnen hebben gekeken.
Alle andere tips zijn wat ons betreft verder ook welkom. Waar moet je op letten als je een caravan koopt, neerzet etc. etc.

Nasha 1st

Nasha 1st

11-08-2009 om 15:32

Seizoensplek

kan het misschien wel handig zijn om een hardere vloer te hebben, maar wil je zo'n investering nu al doen?

De belangrijkste tip voor aanschaf van een caravan, kijk tot hoeveel gewicht je mag trekken, kijk of je totaal onder de 3500 kilo blijft als je geen E-rijbewijs hebt, en koop vooral niet een te dure als je het eerst wilt proberen. Wij hebben een oudje, uit 1990, kostte ons 3000 euro, wel bij een dealer die hem helemaal na heeft gekeken. Dit jaar voor de 3e keer ermee weggeweest, in de mei-vakantie. Volgend jaar weer gewoon in de zomervakantie. Wij hebben een 5 persoons, we kunnen er dus altijd met zijn 5-en in slapen.

Luna

Luna

11-08-2009 om 17:00

Pallets

wij hebben afgelopen jaar voor het eerst een seizoensplek gehad met onze caravan, en wij hebben van onze caravanburen pallets gekregen die we onder het tapijt hebben gelegd. Dit waren pallets met plankjes die iets dichter bij elkaar liggen (dus niet die waar telkens 15 cm ruimte tussen ieder plankje zit, daar zakken je stoelpoten doorheen.
Ik vond het eerst onzin, maar was er achteraf toch wel blij mee. Ook in verband met tocht en optrekkende kou, want in maart kan het 's avonds nog knap koud zijn. Voordeel is ook dat je tapijt vrij ligt van de grond, waardoor dit dus niet vies wordt. Kijk eens op marktplaats, wellicht kun je ze daar voor een prikkie kopen.
Onze andere buren hadden trouwens een grondzeil met een opblaasbare rand onder hun tapijt liggen, dat leek mij ook wel handig.

hmmm.... gisteren de caravan weer voor de komende 8 maanden naar de stalling gebracht, ik kijk nu al weer uit naar eind maar 2010....

Suzanne

Suzanne

11-08-2009 om 21:23

Nadeel waddeneilanden

Het grote nadeel van de eilanden is de zilte zeewind. Alles gaat op een eiland 'sneller van je af', auto's en fietsen verroesten sneller en ook de inwerking van de wind op de tent en caraven moet je niet onderschatten. Wil je niet ontmoedigen, maar de meeste mensen staan er niet bij stil.

joos

joos

11-08-2009 om 21:44

Reactie

Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Luna, wat de pallets betreft: het zou een optie zijn, maar we moeten ook even kijken hoe we dat allemaal naar het eiland krijgen. Dat gaat in ieder geval dan niet in 1 keer lukken denk ik.
Suzanne, de voortent die we hebben is ons speciaal aangeraden omdat we op een Waddeneiland gaan staan, dus ik hoop toch dat we daar lang mee zullen doen. De caravan is trouwens niet nieuw, het is een tweedehands.

marie

marie

12-08-2009 om 09:15

Waddeneiland duur?

Hallo
Ik weet niet naar welk waddeneiland je wilt, maar houd je wel rekening met de kosten voor de bootkaartjes? Doeksen (Vlieland/Terschelling) is bijvoorbeeld behoorlijk prijzig vind ik zelf. EVT is dan goedkoper, maar die hebben alleen nog een snelboot. Dan nog de kosten van parkeren etc. Ik denk dat je dat wel moet mee gaan rekenen in je budget. Maar ja Terschelling is natuurlijk prachtig.
succes

joos

joos

13-08-2009 om 14:05

Seizoensplek

Een seizoensplek hebben we al kunnen regelen. Deze week hebben we de winterstalling ook geregeld. Over de vloer zitten we inderdaad nog even te dubben, misschien doen we gewoon eerst een jaar zonder. Alleen zeil en tenttapijt.
Wat de overtocht betreft: we gaan 1 keer met de auto (en caravan uiteraard) over om te brengen, en aan het eind van het seizoen om hem weer op te halen. De andere weekends willen we zonder auto heen, dus dan vallen de prijzen wel mee.
Heeft iemand trouwens nog een leuk adresje voor de aanschaf van de inventaris?

Puck2

Puck2

14-08-2009 om 15:58

Inventaris

Natuurlijk kun je via marktplaats je hele inventaris 2e hands bij een scharrelen. Wil je nieuw hebben dan is De Vrijbuiter in Roden of Obelink in Winterswijk misschien iets. Dat zijn megagrote zaken waar ze gewoon alles in vele soorten en maten hebben.

joos

joos

14-08-2009 om 22:47

Nog een vraag

Dank je Puck, de Vrijbuiter ziet er inderdaad er aanlokkelijk uit! Even een vraagje: een koffiezetapparaat en een waterkoker, kan ik daar "gewone" exemplaren van kopen bij de Blokker ofzo, of zijn daar ook aparte caravanuitvoeringen van? Ik zit al dagen op internet te struinen en ik vind het steeds leuker worden. Het liefst heb ik volgende week dat hele ding ingericht en gaan we er nog een paar weekenden mee weg. Maar ik weet niet of dat nog gaat lukken dit jaar.

Nasha 1st

Nasha 1st

15-08-2009 om 00:20

Bij caravanshop

omdat je op een camping vaak met een beperkt aantal ampere te maken hebt, en deze zijn er speciaal op gemaakt.

Kari1

Kari1

15-08-2009 om 11:07

Vermogen

zoals Nasha al aangeeft moet je bij apparaten op de camping rekening houden met het vermogen. Elektriciteit op een camping wordt meestal geleverd met een max. van 4, 6, 10 of (soms) 16 Ampere. Dat betekent dat je respectievelijk 880, 1320, 2200, 3520 Watt kunt afnemen. Een gewone waterkoker is al gauw tussen de 2000 en 2500 Watt. Dat ga je dus niet redden op een camping met 4 of 6 Amp, dan laat je de stoppen eruit slaan. Let ook op met koelkast, kachel, grillplaatje, magnetron, etc. Even rekenen en kijken wat je op de betreffende camping (tegelijk) aan kunt zetten. En daarom is het vaak handig om campinguitvoeringen van die stroomvreters aan te schaffen, die werken bij een lager vermogen (Watt). Moet je ook wel iets langer geduld hebben voor het water kookt uiteraard.
Kari

Kari1

Kari1

15-08-2009 om 11:09

O en

die zijn vaak ook gewoon bij Blokker te koop.

Puck2

Puck2

16-08-2009 om 17:25

En ook

Ook koffiezetapparaten en waterkokers en mini-oventjes (ideaal voor verse afgebakken broodjes) zijn ook bij de caravanshops te koop.

sita

sita

19-08-2009 om 20:46

Caravanforum

Ook wij hebben dit jaar een caravan gekocht en zijn er voor het eerst mee weg geweest.
Ik heb ontzettend veel gelezen op www.caravanforum.nl en www.caravantrekker.nl.
Ik kwam tijd te kort )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.