Vakantie en uitjes

reina
30-05-2010 om 10:40
Dat kleine italiaanse campinkje....
Omdat er in Italië veel mega- en/of luxe campings zijn waar ik absoluut niet wil staan ben ik van plan voor de eerste dagen van onze vakantie toch maar iets te gaan boeken, maar ik kan eigenlijk niet iets vinden wat me aantrekt. Ik ben op zoek naar een camping in de omgeving van Genua die vooral kleinschalig is, rustig én waar caravans mogen staan en dan het liefst ook nog betaalbaar (ik vind bijv. € 35 pn - voor 2 personen- veel geld in vergelijking met wat ik meestal betaal). Maar SVR, boekje 'rustieke campings in...', het heeft nog niets opgeleverd. Suggesties?????

Dorry1
30-05-2010 om 12:13
Moeilijk reina!
Ik ken je probleem, en had het ook. Italië is een heerlijk land, alleen weten ze nog niet zoveel raad met campings. Ooit eens een rustieke camping gezien uit het boekje waar de autostrada recht OVERHEEN liep.
Wij hebben in de omgeving Genua nog nooit gestaan, dus ik kan je niet helpen. Maar die kleine schattige campings zijn als een speld in een hooiberg. En de prijs? Beek me de bek niet open. Helaas, geen beter verhaal.
Dorry

Kari1
30-05-2010 om 12:38
Hier staan campings in de buurt van Genua, geen idee wat het is of welke prijs. Ze vallen wel onder agriturismo maar of dat veel zegt weet ik ook niet.
http://www.agricamping.it/agriturismo/ab.nsf/campeggio?searchview&searchmax=1000&query=field%20provincia=genova&Result=11&Start=1&count=10
Kari

Kari1
30-05-2010 om 12:48
Hier
staan er meningen over sommige van die campings.
http://www.campingmening.nl/campings.php?lid=ita®io=258
Kari

reina
30-05-2010 om 16:31
Kari
Ik ben met de site die je noemde weer gaan googlen, via deze site kwam ik wel weer op andere waar ik mogelijk iets mee kan, dank! Het lastige is dat de trem agricamping niet veel zegt, sommige zijn groot, hebben wel animatie etc.

reina
30-05-2010 om 16:33
Dorry
Heb je andere aanraders, want we gaan nooit naar 1 streek of 1 camping, maar omdat ik deze hoek niet ken leek het me een leuk startpunt. Wij stonden een paar jaar geleden op een superplek in W Toscane, in een olijvenboomgaard, met nog 1 stel die in een soort bakhuisje verbleef, zoiets zoek ik eigenlijk weer , maar ja, we willen nu een ander deel van het land zien....

Dorry1
30-05-2010 om 17:31
Reina
Wij zijn drie jaar geleden naar een Camping op een uurtje van Venetië geweest; Aquileia (niet het rampgebied).
Niet heel duur voor Italiaanse begrippen, een zwembad en een restaurantje. Er zijn wel sta-caravans te huur, maar omdat het maar een kleine camping is, heb je daar geen last van. Wat een pluspunt is, is het feit dat je naast een schitterende basiliek staat met wereldberoemde mozaïk vloeren. Wij kwamen tegelijk met een gezelschap cardinalen, en werden spontaan gezegend hahaha. De weg naar de basiliek is een straatje waar alle Romeinse opgravingen uitgestald liggen; er wordt nog steeds archeologisch onderzoek gedaan. Naar zee is maar een klein stukje en landinwaarts zit je zo in de bergen. Venetië kun je makkelijk doen met de trein. Tegenover de camping zit een kleine kruidenier; heel fijn voor vers brood en wat kleine boodschappen.
Beeldschoon is de directe omgeving en het uitzicht niet als je het vergelijkt met Toscane, maar ik vond het een hele leuke camping. Zeker toen we 's morgens in alle vroegte door het muskietengaas van de overbuurtent alle duo-activiteiten konden aanschouwen.
Sorry, heeft er niks mee te maken, maar ik moest er opeens aan denken! LOL
Dit is m:
http://www.campingmening.nl/meningen.php?cat=r&cid=17506
Dorry

Dorry1
30-05-2010 om 17:35
Reina, ik vergeet nog wat
Bij de camping hoort een restaurantje wat lekkere italiaanse maaltijden serveert. De kinderen kunnen een halve portie krijgen (mezzo mezzo noemen ze dat daar).
En 's morgens voor 11 uur kun je er heerlijke cappucino's drinken. En na 4 uur 's middags hebben ze verrukkelukke Prosecco. Niet vragen om rosé, dat kennen ze niet.
O, ik heb er weer zin in!
Dorry

Dorry1
30-05-2010 om 17:37
Reina, ik heb alzheimer light
Er zijn in de buurt om elke vloek en scheet feesten. Zo'n feestavond in het dorp is vaak muziek en heerlijk eten. Hele families zijn buiten, groot en klein en dat vond ik erg leuk om te beleven.
Dorry

reina
31-05-2010 om 10:12
Fraz
Leuke site, ik heb 'm gelijk opgeslagen! In de regio waar ik eigenlijk zoek is er niets te vinden, in de andere regio's een paar campings waar caravans mogen staan, dus die heb ik wel uitgedraaid. Het zijn vnl B&B's, wel heel leuk allemaal!

Eltie
31-05-2010 om 11:53
2 campings
Deze campings heb ik ooit eens bewaard mochten we die kant nog eens op gaan. Geen idee of het in jouw bedoelde regio ligt, mijn topografische kennis van Italie is niet helemaal je van het. http://www.agricamppicobello.com/
en http://podereseipoorte.online-magazine.nl/nl/app#/issue=77&page=467. Ik zou graag eens naar Italie gaan maar ik vind het nu nog wat te ver met een 6-jarige op de achterbank.

reina
31-05-2010 om 12:15
Eltie
Ik zou bijna de tent weer mee gaan nemen, want ik heb al wel leuke tentcampinkjes voorbij zien komen. Helaas vind mijn rug dat denk niet zo'n goed idee .... Wij zijn trouwens wel naar o.a. Italië en Kroatië geweest toen onze kinderen de leeftijd van die van jou hadden, maar zij waren dan ook dol op de dagen in de auto, vonden die supergezelig

reina
31-05-2010 om 12:18
Eltie , nog even
De 2e staat trouwens al op mijn lijstje, misschien gaan we die kant, Le marche, ook wel op, dus het is wel het sort camping dat ik zoek

Lis@
31-05-2010 om 17:31
Tja genua
In de buurt van Genua is niet zoveel Reina, dat weet ik uit ervaring vorig jaar toen we vanuit daar naar Corsica vertrokken met de boot.
Vind je het gebied Chinque Terra niet mooi?? Dat ligt zo'n 70 km verder. Hier weet ik nog wel een leuke camping. Je kunt anders nog wel even op mijn site kijken voor fotos.

reina
31-05-2010 om 18:26
Lis@
Als dat een camping is waar je met een caravan mag staan heb ik graag het adres!

reina
31-05-2010 om 19:11
Lis@
Het lukt me op je site niet meer om foto's te bekijken, aallen de beginfoto's. En ik welk jaar was je er, vorig jaar toen jullie naar Corsica gingen?

Lis@
31-05-2010 om 19:36
Lol reina
2009 links boven en dan corsica/italie. ik speur even die camping op.

Lis@
31-05-2010 om 20:11
Site
Wij hebben hier 5 nachten gestaan http://www.valdeiva.com/nl/piazzole.aspx
Wij zijn eigenlijk nauwelijks op de camping geweest maar Cinque Terre gelopen, Portofino gezien enz.
Het is best lastig om in Italie een leuke kleine camping te vinden en daarbij is 35 euro al goedkoop voor Italiaanse begrippen.
Ik zal eens even in mijn boeken neuzen voor je.

Lis@
31-05-2010 om 20:49
Reina
Ik heb al mijn boeken er op na geslagen maare er is niet zoveel in die buurt.
Deze is wel prachtig maar iets verder weg!
http://www.campingpiandamora.nl/
Ik geloof dat ze maar iets van 12 caravanplekken hebben.
Heb je al eens gekeken aan de andere kant van Genua? Richting Monaco zeg maar.

reina
31-05-2010 om 21:46
Gereserveerd!
Lis@, ik bewaar het adres wat je gaf. Monaco e.o. ken ik al, evenals de streek ten noorden van Genua, dus ik zocht nu elders.
Maar ik heb net geboekt in heel andere streken (Veneto en le Marche), ik kwam er 2 tegen die goed te combineren zijn, allebei minder dan 20 plaatsen en met heel goede beoordelingen (ruimte, rust, schoon). Over de heen- en terugreis doen we een aantal dagen, we zien wel waar we dan gaan staan.

Shonagh
01-06-2010 om 00:24
Reina toch!
Ik lees je berichtje met een grote glimlach, omdat je heel vaak reageert in draadjes met het berichtje dat je nooit een camping reserveert , zelfs niet in het hoogseizoen. Maar ik begrijp het wel hoor, soms moet je gewoon :o)

reina
01-06-2010 om 06:47
Shonagh
Je hebt helemaal gelijk, maar helaas is mijn ervaring dat het enige land waar het moeilijk is om campings-á-a-reina te vinden Italië is, dus ik ben gezwicht Wel met pijn in mijn hart, hoor, want een van de charmes van kamperen vind ik dat we nooit weten waar we terechtkomen ..., nou ja, er zijn nog 6 ongereserveerde nachten over, dus dan kan ik m'n lol daar een beetje uit halen

Puck
01-06-2010 om 08:31
Val van mijn stoel, reina
Bij het lezen van de titel "gereserveerd" heb ik wel 2x gelezen of jouw naam er echt achter stond. Wij reserveren altijd en n.a.v. jouw postings durf ik het eindelijk aan om dit jaar eens op de bonnefooi te gaan voor a-la-Reina campings... ga jij ineens reserveren. Nu raak ik weer helemaal in verwarring natuurlijk
Maar ik vind wel dat je gelijk hebt, dit soort campings voor een zacht prijsje zijn in Italië met een lampje te zoeken dus kan me voorstellen dat je dan liever reserveert. En ze zien er wel erg aantrekkelijk uit.

Poezie
01-06-2010 om 09:59
Eltie
http://podereseipoorte.online-magazine.nl/nl/app#/issue=77&page=467
Deze camping ziet er fantastisch uit! Maar kun je met een caravan daar wel goed opkomen? Vorig jaar ben ik nl. op een camping in de ardeche geweest waar je zo ongeveer een snoekduik moest maken om op de camping te komen. En eerlijk gezegd vond ik dat niet zo prettig. (Je moet dan ook weer naar boven.. ) Sindsdien bekijk ik steeds de ingang van potentiele campings. Alleen staat er vrijwel nooit een foto van de ingang op de websites.
Gr. Poezie.

Eltie
01-06-2010 om 15:00
Ik heb
geen idee. Ik ben er zelf nog nooit geweest. Misschien kan je je vraag mailen? Het zijn nederlandse eigenaars. En anders stap je zelf snel uit en zorg je ervoor dat je het niet hoeft te zien!

reina
01-06-2010 om 16:41
Puck
Sorry! Maar zolang je niet naar |Italië gaat is er niks aan de hand, gewoon doen, hartstikke leuk!!!

Poezie
01-06-2010 om 16:58
Uitstappen (eltie)
Uitstappen kan ik maar beter niet doen, ik rijd namelijk zelf Maar het is inderdaad wel een goed idee om die vraag aan de eigenaren zelf te stellen.
Gr. Poezie.

Dorry1
01-06-2010 om 19:01
Goede genade
http://www.campingpiandamora.nl/ kost ons 68 euro per nacht! Kun je ook een huisje voor huren, nee dat vind ik te gek.
We betalen nu 27 euro per nacht in frankrijk in de Drome, met zwembad.
Dorry