Vakantie en uitjes

reina
30-05-2010 om 10:40
Dat kleine italiaanse campinkje....
Omdat er in Italië veel mega- en/of luxe campings zijn waar ik absoluut niet wil staan ben ik van plan voor de eerste dagen van onze vakantie toch maar iets te gaan boeken, maar ik kan eigenlijk niet iets vinden wat me aantrekt. Ik ben op zoek naar een camping in de omgeving van Genua die vooral kleinschalig is, rustig én waar caravans mogen staan en dan het liefst ook nog betaalbaar (ik vind bijv. € 35 pn - voor 2 personen- veel geld in vergelijking met wat ik meestal betaal). Maar SVR, boekje 'rustieke campings in...', het heeft nog niets opgeleverd. Suggesties?????

reina
01-06-2010 om 19:20
Dorry
Ik heb de prijs van die camping nog niet bekeken, maar de prijzen in Italië zijn echt hoog! We hebben nu 2 campings voor rond de € 25 p.n. (2 personen met caravan + electra), we hebben ze gekozen omdat ze er geweldig uitzien, maar ze zijn voor Italiaanse begrippen gelukkig ook goedkoop. Ik vind het zo'n geweldig land én ik vind kamperen nou eenmaal heerlijk, dus ik ben blij dat ik deze heb gevonden.

reina
01-06-2010 om 19:26
Podereseipoorte
Poezie, ik heb er ook naar gekeken (wij gaan nu iets zuidelijker), volgens het boekje kun je er staan met een caravan. ( Wij hadden in Baskenland 2 jaar geleden een camping waar je caravan door een tractor de camping op getrokken moest worden... leek prima te lukken, alleen waren we daarna wel ons dakraampje kwijt )

Lis@
01-06-2010 om 20:09
Dorry?
Hoeveel kinderen heb je dan wel niet?????? Tent of caravan kost in juli/aug 13,50 pn en boven de 10 7,50 per nacht.
Ik reken even snel
Dit is echt een normaal tarief voor Italiaanse begrippen

reina
01-06-2010 om 20:41
Lis@?
Ik weet niet meer waar ik de prijs vandaan had, maar ik kwam voor 2 personen met caravan op € 35 pn. Stuk goedkoper dan Dorry schreef, maar wel duurder dan waar jij op uitkomt, een heel gemiddelde prijs voor een 'eenvoudige' camping daar.

Lis@
01-06-2010 om 21:00
Ik vergeef het je reina
28,50 in het hoogseizoen
Welke campings ga jij nu bezoeken?

Dorry1
01-06-2010 om 21:27
Lis@ over dorry die een bril moet kopen
Ik had effe niet gezien dat er al twee volwassenen bij de kampeerplek inbegrepen zijn, maar dan is het nog 50 euri's per nacht.
Dorry

reina
02-06-2010 om 07:01
Lis@
We gaan eerst naar Camping Alba in Baone (www.agriturismoalba.it) en daarna, langer, naar Faranghe in Esanatoglia (www.vakantieinitalie.eu)

Tijgeroog
02-06-2010 om 09:10
Naturistisch in zuid-toscane
Als je het niet erg vindt om uit de kleren te gaan voldoet deze camping misschien ook wel aan je wensen: http://www.terranera.it/
Op de website staat niets over caravans, maar wij wilden er vorige maand met een camper naartoe en hebben toen gebeld: hij zei dat er wel plaatsen waren waar een camper kon staan, dus misschien ook wel een caravan.
(we zijn er uiteindelijk niet geweest omdat het niet in de planning paste, wel in de buurt geweest en het is een hele mooie omgeving, qua landschap vond ik het het mooiste van onze 10 weken durende vakantie)
Nouja, op Cinque Terra na dan...

reina
02-06-2010 om 18:13
Tijgeroog
We gaan verder niets zoeken, we zien verder ter plekke wel en nee, ik ben geen mens voor naturistencampings. Jij bent net terug uit Italië , begrijp ik, 10 weken, wauw, ik ben jaloers, helaas zit dat er voor ons de komende 15 jaar nog niet in

Tijgeroog
02-06-2010 om 22:27
Reina
Het was erg leuk, een echte aanrader. Voor ons duurt het nog wel langer voor het er weer in zit. Een week na thuiskomst werd m'n zoontje 5, dus nu mogen we zelfs geen dagje meer naar de Efteling...

reina
03-06-2010 om 07:02
Tijgeroog
Het lijkt me inderdaad heerlijk, zo lang weg, maar hoewel ik veel vakantiedagen heb (onderwijs), is 10 weken achter elkaar onmogelijk, dus ik wacht op m'n pensioen