Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Lies

Lies

04-01-2010 om 19:24

Disneyland - hoeveel dagen?

hoi
wij zijn van plan om eind mei een paar dagen naar Disneyland te gaan, om onze trouwdag te vieren. Het is onze eerste keer met twee kinderen van 5 en 8 jaar.

ik heb me al flink verdiept ook dmv het archief en internet. We zullen naar hotel Cheyenne of Sequoia gaan, lijkt me erg leuk.

Maar hoeveel dagen is handig? ik wil eigenlijk 4 dagen / 3 nachten maar vraag me af of de kinderen na 2 of 3 dagen niet helemaal gaar zijn van de hele dag disney? hoe lang zouden jullie gaan als je mocht kiezen (en je vrij kon krijgen van school)?

Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

04-01-2010 om 21:04

Heel veel te zien

En als je voor het eerst gaat is 3 of 4 dagen echt niet vreemd! Wij gingen de 1e keer ook zo lang en geen spijt gehad, echt alles gezien, alle parades en attracties. als je korter gaat moet je gaan kiezen soms....

Wij

wij zijn nu 2x geweest,de eerste keer was 10 jaar terug ,en de laatste keer 2 jaar terug.
we zijn beiden keren 3 dagen geweest en vonden dat ruim voldoende.
de eerste dag (vanaf 1300 uur)wat rondkijken wat er allemaal is,en in sommige dingen gingen we in.
de tweede dag overal in ,en de derde dag hebben we de kinderen laten kiezen waar ze eventueel nog een keer inwilden.
verder hebben we alle parades meegemaakt (middag en avond)en een cowboy show bezocht.
na 3 dagen waren we allemaal erg moe maar voldaan.

Flora B

Flora B

05-01-2010 om 09:02

Hotel

Wij zijn vorig jaar juni met onze 4 kinderen 3 dgn, 2 overnachtingen geweest.We zijn een dag eerder vertrokken en een overnachting in een nabijgelegenhotel geboekt( veel goedkoper) toen zijn wij om 8.00 gaan inchecken in het Disneyhotel, om 8.30 liepen wij al op het park. Dit was een vrijdag, later bleek dit de meest rustigste dag om overal in te gaan, zaterdag was het gemiddeld druk, we konden nog wel in veel dingen, zeker de fastpass atracties, maar zondag zijn we om 13.00 al gillend naar huis gereden, wat een toestand... je kon over de koppen lopen en overal meer dan anderhalf uur wachten, de fastpassen waren allemaal"uitverkocht", heel jammer.
Als je in een Disneyhotel verblijft mag je van 8.00 tot 10.00 al in het park, en zijn er al redelijk veel dingen open, heerlijk rustig.... het vroege opstaan zeker de moeite waard ( de kinderen en man renden wel 3-4 keer achter elkaar de space mountain in)Over het vermoeid zijn, wij hadden toen nog een kindje van 4 bij ons, en aan het eind van de middag gingen we lekker rusten op onze hotelkamer en tegen de avond gingen we weer het park in.
Dus de conclusie van mijn verhaal... als het mogelijk is, dan het weekend vermijden, anders als je een vrijdag zou kunnen, donderdagavond vertrekken, zodat je vrijdag nog vroeg in het park bent.( ik vond 3 dagen Disney genoeg, we hadden echt alles gezien maar wel een planning maken)

lies

lies

05-01-2010 om 17:32

Hmmm

bedankt voor jullie antwoorden. je kunt er dus wel je tijd kwijt snap ik. Er is een aanbieding waarbij je 4 dagen (3n) mag voor de prijs van 3 dagen (2n). Het is dus of 2 dagen of 4 dagen zeg maar. En na jullie verhalen ga ik toch richting de aanbieding met 4 dagen.

Flora we proberen idd het weekend te vermijden maar dat is afhankelijk van of de kinderen vrij kunnen krijgen van school. ik ben bang van niet (tenminste, ik zou het wel logisch vinden) dus dan wordt het moeilijk. ik heb zo'n hekel aan lange wachtrijen en drukte! Dan vind ik de tip om donderdagavond in een hotel bij parijs te slapen, wel een hele goede. dan hebben we de vrijdag iig helemaal.
wel zonde van jullie zondag zeg, maar kan het me heel goed voorstellen.

ik vraag me nog wel af of de kinderen na 2 of 3 dagen niet helemaal af zijn...maar dan nog kunnen ze even een paar uurtjes bijtanken in het hotel. tenslotte zijn ze ook al wat ouder.

Groetjes
Lies

Carmen

Carmen

05-01-2010 om 23:14

Studiedagen

Ik probeer dit soort dingen op studiedagen te doen. Als er bijna niemand vrij is, maar mijn kind wel. Disney is in het weekend inderdaad echt niet leuk.

Carmen.

lies

lies

08-01-2010 om 17:54

Geboekt

we hebben geboekt! kinderen kregen een week vrij, dat viel reuze mee. We gaan eind mei 4 dagen naar het Sequoia hotel. Ik had eigenlijk een voorkeur voor 3 dagen maar ja als ik een dag gratis kan krijgen (aanbieding) dan zeg ik geen nee

ik heb er enorm zin in: het zal waarschijnlijk relatief rustig zijn aangezien in Nederland en Frankrijk geen vakanties zijn.

Bedankt voor jullie berichtjes, en mochten jullie nog tips hebben voor deze onervaring disneyganger...graag!

lies

Toke

Toke

08-01-2010 om 22:32

Vier dagen

Wij zijn vorig jaar ook vier dagen geweest, in mei. Voordeel vind ik dat je dan ook ruimte hebt om wat andere dingen te doen. We zijn een ochtendje Parijs in geweest met de kinderen (4 en 8) en we zijn ook een dag vroeg gestopt zodat ze nog lekker even konden zwemmen in het fantastische zwembad in het hotel. Als je drie dagen gaat en op die dagen ook moet reizen, dan heb je het gevoel dat je helemaal niks van Disney wilt missen.
Dus plan het met ruimte eromheen, dan ben je niet na twee dagen al helemaal afgedraaid.
Verder kun je - zeker op doordeweekse dagen - handig gebruik maken van de fastpass in combinatie met attracties waar het niet zo storm loopt. Het betekent wel dat je enige kennis van de attracties moet hebben, maar jullie zijn er zelf wel geweest, begrijp ik? Ik gooide de fastpassen in een populaire attractie, liep dan naar een minder populaire attractie in de buurt, dronk nog even wat met de kinderen en was dan precies op tijd voor de fastpass. Die direct na die attractie dan weer in een volgende kon. Op die manier kun je drie, vier popi-attracties op een dag doen en zo kom je Disney wel door.
Aan het eind van de dag loopt het op doordeweekse dagen behoorlijk leeg, dan kun je veel attracties zo doorlopen. Ook handig om te weten.

mpronk

mpronk

11-01-2010 om 20:45

Lies

Jee zeg dat je kinderen zomaar een aantal dagen vrij kregen eind mei. Ze hebben in mei al zoveel vrij en dat school dat dan doet. Of is het met een bepaalde reden)

Lekker van genieten. Het is er zo leuk. We zijn er twee jaar geleden geweest. Mijn dochter was toen 8 jaar. Nu dus inmiddels 10 jaar. Onze zoon is 3 jaar. We gaan nog eens als hij wat ouder is.

marion

Flora B

Flora B

12-01-2010 om 10:38

Groot verschil

Hier kan ook nooit iets.....nog voor ze leerplichtig zijn moet je hier al een forumulier invullen waarom je het kind een paar dagen mee neemt. Mijn ouders waren 40 jaar getrouwd, daar hebben wij hier met pijn en moeite een dag vrij voor gekregen. (en i.d.d toen een vrije vrijdag voor Disney gekregen)Andere 3 kinderen zijn wel leerplichtig hoor.

liora

liora

12-01-2010 om 15:45

Lies

Hoi Lies,

Ik ben 2 maanden geleden geweest met zoon van 6,5. We waren drie dagen twee nachten, maar kwamen door omstandigheden de eerste dag pas rond vijf uur in het park en we moesten de derde dag al rond 14 uur weg.
Ik zou zeker kiezen voor 4 dagen met 3 nachten, dan heb je lekker ruim de tijd en voel je geen druk om alles snel te doen.
Mijn zoon werd wel heel moe op de dag dat we echt de hele dag de tijd hadden. We zijn toen tussen de middag even 2 uurtjes gaan rusten op de hotelkamer.

Liora

lies

lies

12-01-2010 om 16:36

Relaxed

ja het lijkt me inderdaad relaxed zo die 4 dagen te gaan. We hebben bewust ook een hotel met zwembad gekozen, kunnen we na een dag disney, even lekker in het zwembad duiken. Ik heb ook een diner bij Mickey's diner geregeld om lekker te gaan eten met de figuren erbij. Ik twijfel over parijs: dit is de enige keer dat we een keertje in disney kunnen rondlopen buiten de vakanties. Daarbij is disney hardstikke duur, ik denk dat we parijs voor een andere keer laten.
Ik zit er zelfs nu aan te denken om een goedkoop hotel (50 euro per nacht) in de buurt te boeken zodat we de eerste dag relaxed beginnen, en niet driekwart dag al kwijt zijn aan reizen. zo hebben we bijna een week vakantie

We zijn er nog nooit geweest dus die fastpass tip was welkom. Ik ben al zo nu en dan aan het kijken op de site van Disney welke attractie leuk is, maar dat is lastig. Ik heb een dochter van 5 die de Vogelrok in de Efteling erg leuk vond... maar vindt ze Nemo dan ook leuk? qua lengte mag ze er in maar adviesleeftijd is 8?!

ook wel een goede tip dat het aan het einde van de dag rustiger is. desnoods gaan we tussen de middag even zwemmen!

flora ja het verschil is echt groot per school. ik had dit niet verwacht maar blijkbaar zijn ze hier erg flexibel. overigens moest ik ook een formulier invullen, en Marion de reden was dat we dan 10 jaar getrouwd zijn.
Moet er ook wel bij zeggen dat mijn kinderen altijd op school zijn en nooit (met een al dan niet geldige reden) thuis gehouden. Fijn dat dit dan gewoon ook 'ns kan...van het forum weet ik dat het ook heel anders kan.

Groetjes
Lies

Wilma

Wilma

13-01-2010 om 12:18

Leuk!

Wij zijn vorig jaar geweest, ook vier dagen en drie nachten, geweldig !! Twee kinderen van (toen) vier en tien mee. Juist als je vier dagen gaat, hoef je niet aan één stuk 't park door te blijven gaan. Ben je moe, ga je naar 't hotel. Uit de praktijk bleek dat de kinderen inderdaad ook wilden zwemmen en jongste wilde zelfs even in zo'n 'babysitruimte' spelen, nou ja, dat kon allemaal, tijd genoeg.
Let inderdaad op de fast passes, ik snapte eerst niet hoe 't werkte, maar als je 't een keer door hebt, let je er vanzelf op. Ook leuk om op de laatste dag nog wat dingen nog een keer te doen, dingen die ze écht heel leuk vonden.

Veel plezier, leuk !!

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.