Vakantie en uitjes

gruffalo
21-03-2010 om 13:23
Disneyland - lunch
hoi
wij gaan binnenkort voor het eerst naar disneyland. Zondag vertrekken naar een hotel in de omgeving, ma-do in een hotel met ontbijtbuffet. Ik hoor wel dat je tijdens het ontbijt broodjes mee kunt nemen voor de lunch maar daar durf ik niet van uit te gaan. Ik hoor verder dat lunch in het park, zelfs een gewoon broodje, idioot duur is. Ik ga veel pakjes drinken mee nemen, maar zit te twijfelen over de lunch. Elke dag voor 4 personen lunch betalen in zo'n park is nogal wat!
Ik had zelf al bedacht dat ik zondag ingevroren bolletjes mee neem die we maandag tijdens de lunch kunnen gebruiken. Maar wat doen we op dinsdag, woensdag en donderdag? Heeft iemand tips, ideeën?
Avondeten zullen we daar ook in de buurt moeten doen, 2 keer Macdonalds zou kunnen en dan 1 keer een leuk restaurantje dacht ik zo. Ook daarvoor zijn tips welkom!
Groetjes
Gruffalo

joer
21-03-2010 om 13:57
Inderdaad zelf meenemen.
Vorig jaar zijn wij 2 dagen in Disneyland geweest. En ik had voor de lunches ook alles zelf meegenomen. Pakjes drinken, fruit, broodjes enz.
S'avonds aten we in een restaurant.
Voor 4 dagen zou je ook nog per stuk verpakte ontbijtkoekjes en/of crackers, flesjes drinken om ze daarna weer te hervullen met gewoon water of fles limonade meenemen. Evergreen koeken of sultana's.
Ik zou eens rondkijken in de supermarkt wat er allemaal voorverpakt te koop is voor die 4 dagen. Dat kan je thuis doen maar misschien ook in een supermarkt in de buurt van je hotel. Dan kom je vanzelf op ideeen.
De lunch meenemen vanuit het hotel heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Misschien kan het als je er iets extra voor betaald. Meestal zijn het mensen die het gewoon stiekem doen. Die tijdens het ontbijt extra broodjes smeren en deze in servetten in hun tas stoppen.
Maar dit kan je natuurlijk even navragen bij het hotel.
Alvast veel plezier! Groeten JOER.

Shonagh
21-03-2010 om 16:10
Gat in de markt
lijkt me dat " broodjes voor de lunch" meenemen tegen een x bedrag. Stiekum broodjes in een servetje frommelen is wel erg Nederlands ;o)

Fatima
21-03-2010 om 16:36
Lunchen
Wij zijn gewend om tijdens vakanties minder te lunchen. Je eet vaak wat later je ontbijt en vooral meer en avondeten wat eerder. Met een zak chips 's avonds kom je dan al een heel eind.
Inderdaad even wat boodschapjes doen in een super in de buurt eventueel. Flesjes water mee.

SuusMaria
21-03-2010 om 18:34
Ik ben echt hollands
Dus nam ik ontbijtbroodjes in mijn tas mee het park in. Avondeten deed ik daar wel, de prijzen vallen best mee voor een pizza o.i.d. Gr Suus

Rembrand
21-03-2010 om 18:47
Ontbijtbroodjes meenemen.
Wij zijn meerdere keren in Disneyland geweest en ik schaamde me persoonlijk helemaal kapot van al die (vooral Nederlandse) mensen die bergen eten op hun dienblad stapelden, nauwelijks iets ervan aten en wel besmeerde broodjes in hun tas zaten te proppen. De dienbladen gingen vaak met veel onaangeraakt voedsel weer terug.
Zelf heb ik veel belegde broodjes thuis ingevroren en in een koelbox met veel elementen meegenomen. Elke dag haalden wij er een aantal uit en namen die mee het park in. Verder veel krentenbollen en eierkoeken meegenomen van huis. Daar hebben wij het uitstekend mee gered.
M.

gruffalo
21-03-2010 om 20:08
Aha
hoi
ik zie het zelf niet helemaal zitten, stiekum broodjes smeren en stiekum in je tas proppen. Als het zo moet dan valt dat voor mij af, ik hoopte eigenlijk dat het 'gelegaliseerd' is maar vraag het me af.
wij nemen idd ook al een koelbox mee, maar op woensdag en donderdag heb ik weinig zin om brood mee te eten dat zondag al ontdooid was. Krentenbollen kunnen voor bijvoorbeeld dinsdag inderdaad wel, vind ik wel een goede. Hoe lang blijven krentenbollen eigenlijk goed?
Laat ontbijten zit er met mijn meiden denk ik niet in. Hoe laat ik ze ook op bed leg, om half zeven zijn ze klaarwakker. Vooral als ze de hele dag naar disney mogen!
ik ben bang dat het voor woensdag en donderdag idd een combinatie van eierkoeken en sultana's zal worden. misschien nog wat crackers en koekjes.
mochten er nog tips zijn: graag!
Gruffalo

Fiegel
21-03-2010 om 21:40
Knakworstjes
Wij nemen nog wel een blikje knakworstjes mee, wel met zo´n sluiting met zo´n ringetje, zodat je het zonder blikopener open kunt maken. Alleen hebben wij dan meestal nog wel broodjes bij ons, om die knakworstjes op te doen. Dat wordt voor jullie wel lastig. Maar misschien toch een lekkere hartige aanvulling op alle koekvarianten!

liora
21-03-2010 om 22:43
Haha
Rembrand,
Ik vond het ook hoogst genant al die Hollanders die met 7 pains au chocolat ontbijten... En natuurlijk betalen we daar allemaal aan mee!
Ik heb een tip voor Gruffalo: als je aankomt bij het park zit vlakbij de ingang het treinstation waar de tgv aankomt. Daar kun je gewoon een croissant of ander broodje kopen voor een normale stationsprijs. Niet spotgoedkoop, maar vergeleken bij Disneyland een koopje!
Liora

Maylise
21-03-2010 om 23:48
Supermarkt
Niet ver van Disney zit een winkelcentrum genaamd Val d'Europe waar ook een Auchan supermarkt bij zit. Het is echt niet ver, volgens mij zelfs vlak bij het RER station maar dat weet ik niet precies meer. Via google maps of zo kan je het vast zo vinden. In elk geval kan je daar uiteraard alles krijgen wat je voor de lunch nodig hebt. Ik zou er zelf niet aan moeten denken om een hele dag Disney op alleen wat eierkoeken door te moeten komen.
Zelf kochten wij 's ochtends bij de supermarkt brood, beleg, salades, drinken, lekkers en dan bewaarden we dit in een koelbox. Koelbox in de auto en dan tussen de middag gingen we picknicken net buiten het park. Uiteraard kan je alles ook mee nemen in het park maar ik denk dat een koelbox niet mag. Als je 's ochtends echter de broodjes koopt zijn ze tussen de middag nog wel vers genoeg.
Broodjes in servetjes nemen van het ontbijt vind ik niet netjes en vrij onbehouwen.
Maylise

gruffalo
22-03-2010 om 17:57
Tip!
kijk dat is nog eens een heel goede tip. net al even op google-maps gekeken en ik zie 'm heel dicht bij. 's ochtends mogen we 1 uur eerder dan de rest in het park omdat we in zo'n disney hotel zitten, zonde om naar de supermarkt te gaan als het dan juist zo rustig is.
De meiden liggen 's avonds toch vast knock out in bed rond een uur of 8, kan manlief mooi even naar de supermarkt rijden voor wat broodjes en beleg voor de volgende dag. Bedankt voor de tip!
Groetjes
Gruffalo