Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Elektrisch laden in Duitsland

Vraagje. Sinds vorige zomer heb ik een elektrische auto. Voor vervoer binnen Nederland ben ik hier nog steeds heel blij mee, maar voor het buitenland heb ik hem nog niet gebruikt. Vorig jaar uiteindelijk toch maar met een huurauto op vakantie gegaan, om problemen te voorkomen, dus nog geen ervaring met elektrisch rijden in het buitenland.

In de meivakantie wil ik een midweekje met de kinderen naar Duitsland. Niet heel ver weg, maar ver genoeg om toch ook daar te moeten laden. Iemand tips? Heb vorig jaar wel wat extra laadpalen besteld, maar in Nederland red ik het met 1 laadpas. Ik ben eigenlijk een beetje bang dat ik daar kom te staan en dat ik bijvoorbeeld geen goede laadpas heb.

Ik heb verschillende apps/routeplanners bekeken die ook rekening houden met laden, maar die lopen ook nogal uit een. De ene beweert dat ik onderweg 4 keer zou moeten laden met 1 auto en de andere vindt voor dezelfde trip 1 keer laden genoeg.

Zelf denk ik erover om in ieder geval net voor de grens 1 keer te laden, om wat speling te hebben, maar ik hoor graag van mensen wat werkt. Of juist wat niet werkt. Misschien moet ik toch nog een andere app downloaden of laadpas bestellen? Kortom wie heeft tips?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.