Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Eten en drinken op een festival

hallo, ik wij gaan binnenkort met ze 6e naar een festival toe waar het om 12 uur smiddags begint tot 23:00 savonds. Stel je moet daar voor iedereen drinken en eten kopen dan ben ke zo een paar 100 euro kwijt. ( je mag het terein niet af) hoe doen jullie dat altijd want je mag niks zelf meenemen hebben jullie manieren om eten en drinken goedkoper te krijgen of mee te nemen?

Je hebt twee keuzes:
1) of ter plaatse eten kopen
2) of stiekem eten meenemen
of een combinatie van de twee

granola repen, zakjes chips en dergelijke kan je meestal wel makkelijk meenemen en dan hoef je ter plaatse minder te kopen.

Sommige festivals zijn streng en gooien flesjes leeg, andere laten je door met eten en drinken, dat weet je van tevoren niet. Ga ervan uit dat het een heel dure dag wordt, probeer het zorgen over geld los te laten en geniet

iedereen zijn eigen eten en drinken laten kopen? Of ga je met je gezin? (kan ik me eigenlijk niet voorstellen  naar een festival) Ik zou gewoon van tevoren goed eten, een goede bodem leggen, dat scheelt alweer! Verder heb ik geen tips, ik haal gewoon altijd lekker wat te eten op een festival.

Ik zou ook niet van alles gaan meeslepen, stel dat ze inderdaad de tassen controleren dan heb je er nog niks aan. Een granolareep zou nog wel kunnen, die zijn klein. Beter maar er vanuit gaan dat het een dure dag wordt en van tevoren een stevige lunch nemen (iets met ei vult prima)

Moet je er ook al om 12 uur zijn? Ik zou wat later gaan zodat je vooraf kunt lunchen.

Bijtje82

Bijtje82

03-08-2022 om 10:14

ik ga er even vanuit dat jullie met 6 volwassen, betalende mensen gaan. Die allemaal een inkomen hebben? 

Meestal werken ze met muntjes op een festival. Gooi allemaal 50 euro in een pot en haal voor de helft hiervan muntjes.  Zodra de muntjes op raken check je hoeveel tijd er nog is en hoeveel muntjes er eventueel nog nodig zijn. Dan kun je besluiten om van het restant nog nieuwe muntjes te halen of niet. En als het hard gaat met de muntjes dan kun je in overleg weer een evenredig deel inleggen. 
Hou voor jezelf een max bedrag voor ogen dat je wilt uitgeven en ga daar niet overheen. 
Door iedereen iets te laten inleggen, heb je achteraf ook feen gezeik met tikkies of ik heb meer betaald of getrakteerd dan jij.

Ik zou van te voren een goede maaltijd eten en wat drinken. Dan ga je verzadigd heen. Je consumptie daar beperkt houden is de beste tip denk ik. Wat je niet uitgeeft is het eerst verdiend

De tip van Bijtje vind ik wel een goeie, allemaal een bedrag inleggen. Het is wel een erg lange dag, tot 23 uur dus met van tevoren goed eten alleen red je het niet tot die tijd, denk ik. Je kunt natuurlijk wel kijken naar de prijzen van de consumpties en dan niet het duurste drankje nemen en het duurste hapje. 

soms mag je een zacht waterflesje (geen Dopper maar een standaard Spa flesje) zonder dop wel meenemen, en die kun je dan ter plekke bijvullen uit de kraan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.