Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bente

Bente

23-03-2010 om 22:16

Eurodisney

Wij willen graag naar Eurodisney, maar het is ons wat te duur. Nu willen we in de omgeving overnachten en losse tickets kopen voor één dag. Is dat te doen in één dag? En weet iemand misschien waar je dan goedkopere tickets kunt kopen? Ik vroeg me af of die reclame van kinderen onder de 6 jaar gratis ook geldt wanneer je niet in een van de hotels overnacht. Wie heeft ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

23-03-2010 om 22:31

Goed uitzoeken

want het kan voordeliger zijn om toch zo'n arrangement te kiezen....1 dag is best weinig, het is een groot park en veel te zien en te doen....Die actie is inderdaad alleen voor hotels in/bij/in de buurt van het park.....Er zijn ook wel voordeliger hotels te vinden via de site....Ik weet niet met hoeveel personen jullie zijn, maar Santa fe is meestal niet zo heel duur....

Goedkoop hotel

Als wij naar Parijs gaan logeren we altijd in hotel Etap Porte de Montreuil. De kamers kosten daar 58 euro per nacht. Kinderen zijn gratis, mits op de kamer bij 1 of 2 volwassenen. Ga je dus met 2 volwassenen en 1 kind dan ben je voor 58 euro per nacht klaar, ga je met 2 volwassenen en 2 kinderen, dan moet je dus 2 kamers nemen en kost het 116 euro. Parkeren is gratis, in een parkeergarage onder het hotel. Je kunt ook ontbijten voor 4,70 euro per persoon (kids gratis), maar daar moet je je niks van voorstellen. Onder het hotel is een groot winkelcentrum met bakker, mac donald en supermarkt, dus dat is ook een optie. (koffie bij de mac, broodje bij de bakker)
Het hotel is vanaf de periferique heel goed bereikbaar, maar van het hotel zelf moet je je niet al te veel voorstellen. Wel netjes, maar kleine kamers. Maar ja, als het goed is kom je er toch alleen om te slapen...
Vanuit het hotel kun je met de metro vrij simpel naar Euro Disney; je loopt naar de dichtsbijzijnde halte (ongeveer 5 minuutjes lopen)Daar stap je op lijn 9 en reis je tot metrostation Nation (Ik geloof dat dat 3 haltes verder is), en daar stap je over op de RER (trein) nummer A die je 100 meter voor de ingang van Dinsey brengt. (Eindstation Marne la Vallee)
Ik heb even gekeken, maar die aanbieding van kinderen tot 6 jaar gratis is volgens mij alleen geldig als je in een Disneyhotel verblijft. Losse tickets kosten 49,95 per volwassene, en 42 euro voor kids van 3 t/m 11 jaar. (kinderen tot 2 jaar gratis)Je kunt ook tickets op datum krijgen, die zijn iets goedkoper. Gevonden op parijs-info.nl
Kun je zelf even kijken wat goedkoper is; een arrangement of losse tickets en hotel.
Succes, en alvast veel plezier!!!

vlinder72

vlinder72

24-03-2010 om 10:10

Stacaravan

Je kan ook een stacaravan van Eurocamp boeken en dan met de trein naar Disney. Davy Crockett ranch (wel van Disney) is het goedkoopste verblijf en dan geldt de actie kinderen tot 6 jaar gratis. En of één dag genoeg is? Tja, wij zijn afgelopen jaar naar Disneyworld in Florida geweest. Een dagje naar Magic Kingdom en wij vonden het genoeg. Natuurlijk lang niet alles gezien maar de kinderen vonden het een leuke dag en misschien gaan wij nog wel eens een keer. Wij zouden zelf nooit meer dan één dag naar een pretpark gaan. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wij hebben voor het bezoek van te voren gekeken welke attracties wij in ieder geval wilden zien en door middel van het Fast pass systeem alles gedaan zonder ooit ergens lang in de rij te hoeven wachten. Nu weet ik natuurlijk niet of Disney bij Parijs ook een fast pass systeem kent of en die net zo handig is als het systeem in Florida.

Kinderen gratis = nep

Dat kinderen gratis slaat alleen op de hotelovernachtingen en niet op de kaartjes, die mag je nog gewoon aanschaffen. Nou en in de meeste hotels slapen kinderen al tot 12 of 16 gratis op de kamer van de ouders. Pure onzin dus, die aanbieding.

Wel opvallend, ze zijn ooit begonnen met 'kinderen tot 12 jaar gratis', en elk jaar halen ze er een jaartje af. Ik voorspel dat de aanbieding in 2012 is: kinderen tot nul jaar gratis...

vlinder72

vlinder72

24-03-2010 om 10:59

Niet helemaal waar dirksmama

Kijk maar eens in de gids van bijvoorbeeld OAD. Daarin staan prijzen inclusief toegangskaartjes. Zou je voor de kinderen betalen en je bent met 2 volwassenen en 2 kinderen dan kijk je naar de prijs voor 4 personen en haal je de kinderkorting er vanaf. Maak je gebruik van de kinderen gratis actie dan kijk je naar de prijs voor 2 personen. Die is wel hoger dan de prijs voor 4 personen maar je betaalt die prijs twee keer in plaats van een lagere prijs 4 keer. Overigens vind ik het wel opvallend dan Disney parijs altijd zo stunt. In Florida kon je nergens goedkopere kaartjes krijgen. Daar is Disney het summum en wordt er niet gestunt met prijzen. Het lijkt wel alsof Nederlanders alleen nog maar naar Disney willen als de kinderen gratis mee kunnen. Waardoor de normale prijs natuurlijk alleen maar hoger wordt. Oh, en jaren en jaren geleden was het ook al kinderen tot 6 jaar gratis. Ze hebben alleen tijdelijk de leeftijdsgrens (buiten de schoolvakanties om) verhoogd naar 12 jaar en niet andersom.

Florida

In Florida kun je gratis naar Disney.
Moet je wel alleen eerst een ochtend lang een verkoopverhaal over timeshare aanhoren

Maar goed, wereldwijd gezien is Parijs de goedkoopste Disney. Anders komt er geen hond.

Bente

Bente

24-03-2010 om 20:46

Toegang park

Bedankt voor zoveel reacties. We gaan met z'n vijfen. Helaas heb ik er al een van net 12 en die moet, heb ik nu begrepen, voor een volwassene betalen. Ik heb er ook een van 2. Die is dus ook met een losse ticket gratis. Vragen ze bij de ingang naar een paspoort ofzoiets voor de geboortedatum? Als ik het zo bereken is het alleen goedkoper als we inderdaad 1 dag naar eurodisney gaan. Bij een hotelboeking met kaartjes krijg je altijd meer dagen toegang tot het park. Of zit daar ook weer een addertje onder het gras. Op de dag van aankomst mag je dan een hele dag het park in of maar een halve. En hoe zit dat bij de dag van vertrek, want dan kan je ook niet zomaar 's avonds laat nog naar een nieuwe overnachtingsplek zoeken lijkt mij.

Claudia B

Claudia B

24-03-2010 om 20:51

Toegang aankomst en vertrekdag

Je mag de aankomstdag en de vertrekdag gewoon de hele dat het park in!
Ik weet niet of ze een paspoort ofzo vragen voor de geboortedatum. Wij boekten altijd online voor Davey Crocket en daar zat alles verder bij in, daar vul je ook de geboortedata e.d. in. Je krijgt dan bij aankomst je entreekaarten en bij het park zelf werd niet gecontroleerd.

Groetjes,
Claudia

Flora B

Flora B

24-03-2010 om 21:25

Wij...

Zijn vorig jaar pinksteren 3dng in Davy Crocket geweest ook met 3 kinderen voor 515 euro!, 2 overnachtingen en 3 dgn entree tot beide parken.

Janeway

Janeway

25-03-2010 om 17:28

Losse entree

Kost voor een volwassen €34,- Voor kinderen tot 12 weet ik niet wat het kost. We zijn in januari geweest. We hadden dan wel een arrangement in Davy Crocket voor 4 dagen 3 nachten voor €468,-- daar waren de kinderen gratis. (oudste is 11) Je zou eens kunnen kijken op http://www.dlrpfans.be/forum/index een forum waar diehard disneyfans schrijven.
groet

Let op wanneer je gaat!

We zijn net terug van disney en de weekenden zijn harstikke druk, nu al. Als je 1 dag gaat heb je weinig vwb 2 parken. Dat haal je gewoon niet.
Het beste kun je voor aanbiedingen door de week kijken maar dan is het natuurlijk de vraag of jouw kinderen vrij hebben.
Trouwens, bij losse tickets uitkijken of het voor allebei de parken geldig is want €34,00 is een ticket voor 1 park en niet allebei.

Wij zijn trouwens 3 dagen geweest voor 500,00 euro (2 volwassenen en 2 kinderen onder 12). Twee overnachtingen, 3 dgn entree beide parken en 2dgn dinée (te kiezen in verschillende restauranten).
Het was dus ontzettend druk met wachttijden rond middaguur van 1 1/2 tot 2 1/2 uur. Wij hebben ons kunne redden met fastpassen die we links en rechts gekregen hebben en met in de vroege dan wel late uurtjes gaan.

Bente

Bente

01-04-2010 om 00:36

34 euro?

34 euro is wel weinig voor een entree van een park. Op de site van eurodisney zelf staat dat het 52 euro is voor een volwassene. Maar het gekke is dat er staat dat de prijzen geldig zijn tot en met maart ofzoiets. Misschien is het daarna nog duurder? Ik schrik ook van die lange wachttijden. Als je fastpasses regelt kan je dan wel iets anders doen in de tussentijd? Of regel je een fastpas en ga je in een andere rij wachten en dan maar hopen dat je op tijd bent voor de fastpasattractie?
Wat zijn eigenlijk de topatracties voor de leeftijden 12, 6 en 2? Wat moet je gezien hebben?

liora

liora

01-04-2010 om 14:19

2 jaar

Hoi Bente,

die van 2 zou ik als het kan niet meenemen. Dat is gewoon veel te jong voor zoiets heftigs als Disneyland. Ik heb zoveel peuters en dreumesen zien gillen in buggy's, helemaal doorgedraaid, oververmoeied, doodsbang. Ik zou het echt niet doen als het niet hoeft met zo'n jong kindje.

Liora

Janna3

Janna3

01-04-2010 om 19:50

Mwah

Wij zijn met 0, 1 en 2-jarigen in Eurodisney geweest en dat was heel leuk. Er zijn genoeg dingen voor kleine kinderen. Je moet alleen niet alles willen doen in een dag, dat lukt je nooit. En als je maar 1 dag gaat is het grote park het leukste. In het filmpark is weinig voor peuters. Wij deelden ons regelmatig op, manlief ging met de ouderen in een achtbaan en ik in de draaimolen. En omgekeerd natuurlijk. Veel plezier!

Flora B

Flora B

02-04-2010 om 14:01

Fastpass..

Je kunt wel uren moeten wachten voor je met je fastpass kaartje erin kunt, dus gewoon lekker andere dingen doen, de tijden van de pas zijn enigsinds flexibel,je hebt speling van een half uur bijv. tussen 12.10-12.40 mag je dan via een andere ingang er in. Voor een kindje van 2 is het beperkt, wij zaten op DC ranche en ging ik tussen de middag terug om hem te laten slapen (3jaar) zo konden wij het allemaal vol houden, mijn man bleef met de oudsten van 9 en 11 jaar.

liora

liora

03-04-2010 om 12:19

Bente

Hoi Bente,

Is het niet een idee dat alleen jij met de grote kinderen gaat en je man met de peuter iets anders gaat doen in Parijs? Of omgekeerd natuurlijk. Inderdaad kan je peuter dan in de draaimolen en dat is het wel zo'n beetje. Verder is zo'n peuter alleen maar een blok aan je been en zal een van jullie steeds ergens met peuter in buggy staan te wachten op de rest. Is dat leuk?

Liora

Carmen

Carmen

03-04-2010 om 23:43

Twee jaar kan best!

Mijn dochter was ook twee, toen we in EuroDisney waren. Ze kon in Small World, naar de parades kijken, in de olifantjes (Dombo denk ik?), naar de speeltuin. Verder weet ik het niet meer precies, het is al acht jaar geleden. Maar ze heeft zich niet verveelt en is zeker niet gillend doorgedraaid!

Carmen.

liora

liora

05-04-2010 om 10:51

Carmen

Ik heb met er enorm over verbaasd, natuurlijk kan het. Als in: niemand gaat dood. Maar is het leuk? Dan staat toch een van de ouders steeds met die peuter ergens te wachten tot de anderen terug zijn?

Ik snap er de lol niet van.

Bente

Bente

05-04-2010 om 21:30

Bedankt

Bedankt voor alle informatie. Liora, fijn dat je aan mijn peutertje denkt. De verschillende leeftijden maakt zo'n reis natuurlijk moeilijker, maar ik kan haar echt nergens achterlaten. Jongste kinderen moeten altijd mee. Ook als we ergens anders heengaan dan Eurodisney. Gelukkig is mijn jongste enorm makkelijk.

Carmen

Carmen

05-04-2010 om 23:41

Liora

Welnee. Sterker nog, mijn kind was het enige kind. Er waren vijf volwassenen bij. Natuurlijk waren er attracties waar een aantal volwassenen in wilden. Maar daar wilden mijn moeder en ik toch niet in en deden wij iets leuks met de kleine. Ik heb nog eens gekeken op internet wat er ook alweer voor kleintjes is. En ik weet weer wat we allemaal met onze peuter gezien hebben: Sneeuwwitje, Peter Pan, Pinoccio, Vliegende tapijten, Pirats, Labyrinth van Alice in Wonderland, het circustreintje van Dombo, de carrousel, de theekopjes, de trein, en die bootjes langs de sprookjes, parades. En misschien vergeet ik nog wel iets. Genoeg te doen dus. Mits je peuter tegen de drukte kan inderdaad.

Carmen.

Janna3

Janna3

06-04-2010 om 13:38

Er is inderdaad heel veel

Wij hebben onze peuter ook niet in de treintjesachtbaan gestopt, geen haar op mijn hoofd. Maar wel in Peter Pan, Sneeuwwitje (behoorlijk spannend), Piraten, en de topper voor peuters is het bootje van Small World.
Nu hebben wij ook heel makkelijke kinderen en zaten wij in een van de hotels. Je hebt dan twee uur van te voren toegang tot een aantal attracties, waaronder Peter Pan, die dan heerlijk rustig zijn. Ook gingen we vroeg eten, rond half vijf, vijf uur, waardoor we en rustig konden eten en daarna nog een uurtje door het park konden wandelen terwijl het al rustiger werd.

Janna3

Janna3

06-04-2010 om 13:41

Liora

Je hoeft toch niet te wachten tot de anderen terug zijn? Zeker niet in het mobiele telefoontijdperk. Ik hoef zelf niet in al te enge achtbanen dus als de oudsten dat gingen doen ging ik met de jongsten ergens anders in. Er is echt zoveel, zelfs een heel rustige leuke speeltuin. De hut van Robinson Crusoe, het doolhof van Alice, etc. Ik ga echt niet lijdzaam op een bankje zitten wachten...

liora

liora

06-04-2010 om 16:03

Janna

Hoi Janna,

Tuurlijk hoef je niet te wachten en ik vind het ook heel leuk te lezen dat velen een fijne tijd hadden met peuter erbij. Ik zou zelf alleen het nogal een gedoe vinden voor een doolhof en een speeltuin, dan ga ik liever naar het Amstelpark. Gratis!

It's a small world is vast leuk voor een peuter, Peter Pan, Sneeuwwitje, Pirates of the Carribean zou ik nooit of tenimmer doen met een peuter. Maar goed, verschil moet er zijn. Ik sta er gewoon anders in.

Groeten,

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.