Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ellen

Ellen

12-04-2010 om 20:05

Eurodisney geboekt! en nu op zoek naar hotelletje ter overnachting...

Hallo,

De titel zegt het al: wij hebben een 3-daags verblijf in Eurodisney geboekt (zie draadje hierboven) en zijn nu op zoek naar een goedkoop hotelletje ter overnachting, zodat we i.i.g. uitgeslapen het park in kunnen.
Zo veel mogelijk in de buurt van Parijs.

Wie weet iets?

Bedankt alvast

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

12-04-2010 om 20:26

Leuk

Maar waar moet je vandaan komen? Wij zijn hier om een uur of 7:30 gaan rijden en waren om 11:30 in het park.. We hadden nog een halve dag park voor de boeg en jij nog langer want het park is langer open.. Ik zou als je niet in een noordelijke provincie woont het ongeveer zo doen.. En anders even op dlpr forum kijken http://www.dlrpfans.be/forum/index daar kan je vast wel iets vinden

Ellen

Ellen

12-04-2010 om 21:03

Janeway

Hoi Janeway!

We hebben geboekt n.a.v. jouw tip! Bedankt nog daarvoor.
Wij komen uit het midden van het land. (Hilversum) en mijn man denkt een uurtje of 4 erover te rijden. Dan moet hij wel zo'n 140 km. per uur gaan rijden en daar ben ik niet zo blij mee.

We twijfelen nog of we 's-morgens vroeg gaan rijden (zoals jouw optie) of woensdagmiddag weg en dan een goedkoop hotelletje (formule I, of zoiets) om te overnachten zodat we uitgeslapen aan de dag beginnen.
We moeten natuurlijk ook nog inchecken bij Davey Crockett en daar gaat natuurlijk ook nog wat tijd in zitten.
Ik ben er nog niet helemaal uit.

Bedankt i.i.g. voor het meedenken!

Groet,
Ellen

Nasha 1st

Nasha 1st

12-04-2010 om 22:05

Reis valt erg mee hoor!

En in Frankrijk is het goed rijden. Wij wonen bij Rotterdam en hebben eigenlijk altijd gekozen voor vroeg vertrekken, rond 6 uur, stevig doorrijden, stoppen op gezette tijden en zijn altijd op een normale tijd in het park aangekomen, bij ons vandaan ongeveer 5 uur...

Janeway

Janeway

12-04-2010 om 22:38

Ellen

Ook wij wonen in de hoek van R'dam en deden het ook zo vlot, we hebben gewoon een keer gestopt om te tanken, niet walgelijk hard gereden maar gewoon netjes.. Alleen je hebt een nadeel jij komt aan op woensdag en wij kwamen aan op zondag, dus dat betekende sowieso geen ochtendspits voor ons in nederland. En in Frankrijk geen vrachtverkeer. Inchecken in davey c duurt niet zo lang (bij ons iig niet) maar het kan zijn dat je niet direct in je huisje kan maar al wel de kaartjes krijgt voor het park en de parkeerplaatsen. Later moet je dan je sleutel nog halen.
groet

reina

reina

13-04-2010 om 07:10

Ellen ( beetje ot)

"Dan moet hij wel zo'n 140 km. per uur gaan rijden en daar ben ik niet zo blij mee." Ik zou weigeren bij hem in de auto te gaan zitten als iemand van plan is zo idioot hard te gaan rijden! Gewoon anderhalf uur eerder weggaan, dan kun je er relaxed naar toe rijden. Veel plezier!

Disney

hoi

wij gaan eind mei 4 dagen naar disney, en willen ook 1 dag van te voren al gaan rijden. Aangezien we in een disneyhotel (sequoia) overnachten mogen we elke dag 1 uur eerder het park in. dan is het dus relatief rustig, daar wil ik graag ook de 1e dag gebruik van maken.

ik heb via booking.com het Chanteloup hotel gevonden, in Chanteloup en brie. Op 10 minuten rijden van disney, heel dicht bij het grote winkelcentrum en maar 69 euro voor een 4-persoonskamer inclusief ontbijt. Positieve reacties door mensen die er geweest zijn (beoordeling 7.4).

Groetjes
Gruffalo

Tinus_p

Tinus_p

14-04-2010 om 10:29

Mwah

Reina:
""Dan moet hij wel zo'n 140 km. per uur gaan rijden en daar ben ik niet zo blij mee." Ik zou weigeren bij hem in de auto te gaan zitten als iemand van plan is zo idioot hard te gaan rijden! Gewoon anderhalf uur eerder weggaan, dan kun je er relaxed naar toe rijden. Veel plezier!"
Mwah, ik heb ff gechcekt met google-maps. In 4 uur van Hilversum naar Eurodisney vind ik niet 'idioot hard' hard rijden (googlemaps gaat uit van een kleine 500 km); ik vind het vooral rijkelijk optimistisch omdat je langs diverse potentiele filepunten komt. Als het rustig is, kun je mn in noord-frankrijk een hoge gemiddelde snelheid halen zonder jakkeren.

Flora B

Flora B

14-04-2010 om 14:58

Wat wij hebben gedaan...

Leuk Ellen, het is gelukt!
Wij zijn de dag ervoor vertrokken(16.00 kids moesten nog naar school) moesten 5 uur rijden, maar door de file waren we er pas om 23.00. Wij hadden een goedkoop hotel geboekt dicht bij het terrein van Disney, geboekt via Expedia.nl De volgende ochtend hebben we om 7.30 al ontbeten en om 8.00 stonden wij op Davy Crocket, nog voor 9 uur liepen we op Disney!!! Heerlijk die rust, wanneer het tot 10.00 alleen voor hotelgasten is. Als je het graag wilt weten zal ik het hotel voor je uitzoeken, zal nog wel ergens tussen mijn mail staan, dan hoor ik het van je! Veel plezier!

reina

reina

14-04-2010 om 16:43

Tinus

Ik reageerde op de 140 km/u die Ellen aan haalde, dat vind ik gekkenwerk. Maar wij rijden echt niet in 4 uur naar Parijs en we zijn al heel wat keer die kant opgereden, want juist door die drukke punten verlies je tijd, dus als je die in wilt halen wordt het toch weer jakkeren ...

Nasha 1st

Nasha 1st

14-04-2010 om 17:03

Geen 140

maar je mag bij goed weer wel 130 in Frankrijk (waarbij je dan wel een van de langzaamsten ben, maar vooruit....). Hoe dan ook, je kan die snelheid niet vergelijken met 130 hier in Nederland. Frankrijk is zoveel groter en ruimer dat je niet zoals hier in Nederland elke 100 meter een afslag hebt....Je kan dus heel makkelijk rustig rijden, ook al rijd je 130 of ietsje daarboven.....Antwerpen is even een rotpunt (als je daarlangs gaat dan) en bij Luik is het even oppassen, maar daarna zijn er weinig echt vervelende knooppunten dus kun je flink opschieten....als je vroeg op de dag vertrekt heb je overigens ook niet veel last van die knooppunten (maar vertrek niet op vrijdag rond het middaguur, dan sta je op beide knooppunten vast....0

Ellen

Ellen

14-04-2010 om 19:22

Bedankt allemaal, en flora: graag!

Allemaal bedankt voor het meedenken!
We twijfelen nog heel erg wat te doen: overnachten of vroeg weggaan.
Overnachten wordt waarschijnlijk toch een dure aangelegenheid omdat we met zijn 5en zijn. Dan moet je 2 hotelkamers hebben.
Vroeg weg gaan kan; maar ben bang dat we dan uiteindelijk toch nog laat in Eurodisney zullen zijn ivm inchecken etc bij Davey Crockett.

Flora B: over jouw aanbod; zou je kunnen uitzoeken welk hotel jullie hadden? Bedankt alvast.

We zijn er nog niet uit...

Groet,
Ellen

reina

reina

14-04-2010 om 19:33

Nasha

Maar die 130 mag mijn man van mij ook niet rijden, ik hou niet van jakkeren , dus 140 is helemaal niet aan de orde, kun je nog een bon voor krijgen ook Meer dan de helft van de afstand rijd je niet in Frankrijk als je naar Parijs gaat en ook in België mag je maar 120 rijden, volgens mij ....

Nasha 1st

Nasha 1st

14-04-2010 om 20:52

Eh reina

Belgie is niet zo groot hoor....de meeste tijd ben je toch in Frankrijk....Nou, 130 vind ik nog best te doen hoor, zéker in Frankrijk.....Maar ik ben zelf ook wel iemand die van doorrijden houdt

(Famillie Nas op weg naar een kampeerwinkel ergens in Gouda, Nasha rijdt:
....wat hoor ik toch voor gek geluid??? (meuh...)

Oh, dat is de Tomtom....je zit over de limiet.....Oeps....

reina

reina

14-04-2010 om 21:48

Eh, nasha laatste x

Ik wil niet zeuren (maar doe het toch ), maar van Hilversum tot de grens is ook nog even rijden ..., je rijdt echt de meeste tijd in Nederland + België. Enne, misschien ben ik daarom niet meer zo'n Frankrijkfan, ze rijden er gewoon te hard tegenwoordig Ik hou helemaal niet van hard rijden en heb altijd weer lol als diegene de ons met een rotgang voorbij scheurde een poosje later bij hetzelfde stoplicht staat, of in de vakantie op dezelfde parkeerplaats

Nasha 1st

Nasha 1st

14-04-2010 om 21:58

ik bekeek het vanuit mijn eigen perspectief, ik zit binnen een uur bij antwerpen en nog geen uur later al in Frankrijk naar ik meen

Oh, en ik ben nu ook weer niet zo erg hoor...maar ik hou wel van stevig doorrijden en rij altijd wat er mag....120 is dus 120 en geen 110....

Flora B

Flora B

16-04-2010 om 08:50

Ik heb hem..

Residence du Parc is de naam van het hotel, wij hebben hetzelfde probleem, gewoon teveel kinderen!!(haha) Maar wij hebben 2 kamers geboekt bij dit hotel, op elke kamer is een bed extra, wij splitsen ons dan op.
Wij hebben via Expedia geboekt en hebben 54 euro per kamer betaald, inclusief ontbijt, wat zeker voor Franse begrippen zeer goed was. Dit hotel bevind zich eigenlijk al op het Disney terrein, maar voor DC moet je nog 10-15 min. rijden. Ik weet niet op welke dagen je hebt geboekt, maar wij hebben hier de donderdag op vrijdagnacht geslapen, zo hebben wij vrijdag optimaal kunnen genieten in Disney, de overige dagen was het knetterdruk, zondag zijn we zelfs gillend naar huis gegaan om 12.00 terwijl we eigenlijk tot 16.00 wilden verblijven. Succes met je overweging en veel plezier natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.