Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anne

Anne

07-02-2010 om 22:21

Even weg maar graag voor weinig

Mijn vriend wordt binnenkort 60 jaar. Hij is een stuk ouder dan ik en we hebben samen niet veel vrienden. Wel goede kennissen. Ik wil hem iets leuks aanbieden. Een feestje zit er niet in (vanwege ons kleine wereldje) maar ik zou wel even met hem een paar dagen weg willen. Probleem is dat ik niet zoveel geld heb (bed & breakfast?) maar ook dat ik nooit alleen iets heb geboekt en dus ook niet goed weet waar ik het zoeken moet. Wie is er onlangs nog weg geweest, voor weinig geld, maar met veel plezier?
(Wat een sneu berichtje eigenlijk...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

07-02-2010 om 22:28

Wat is niet veel?

Ik heb mijn man laatst verrast met een weekendje Berlijn. Met de trein ben je er zo. (5,5 uur). Het kost denk ik 160 euro retour voor 2 als je goed boekt (gewoon via ns.nl)
Dan nog een hotelletje. Wij hadden een leuke deal bij Motel One Alexanderplatz. (zie bijbehorende website).

Maar als je erover denkt om 1 nachtje in NL weg te gaan dan heb je ook zat leuke adresjes. Ik ben laatst op landgoed marienwaerdt geweest. Dat kost je 96 euro voor 2 incl ontbijt. http://www.marienwaerdt.nl/

Suk6 met zoeken.

Brianna F

Brianna F

08-02-2010 om 10:19

Hier?

www.weekendjeweg.nl
www.hotelovernachtingen.nl
www.booking.com
Met vakantieveilingen zou ik oppassen, soms valt de reis duurder uit dan wanneer je 'm op de reguliere manier boekt.

Anne

als je me verteld wat je zou willen (strand bos huisje appartementje)
wil ik wel even voor je zoeken...
Ik boek vaak voor heel weinig iets via www.bungalows.nl
laatst was ik voor 75 euro een hele midweek weg...
Vooral park klein vink is erg gaaf, vaak krijg je dan nog een kaartje gratis voor het termaal bad dat er op het terein ligt....

marjanne

marjanne

08-02-2010 om 12:48

Mijn uitjes

ik ga binnenkort 3 dagen naar parijs. Hotel +ontbijt+thalys 129 euro pp. Eten kan je daar zo duur maken als je wilt. treinreiswinkel.nl

Houd je veel van wandelen en stilte : hofvanbommerig.nl. Eigen 2pers woning met complete keuken in prachtig Limburg. onder 200 euro, midweek of weekend
marjanne

Texel

we gaan fijn met zijn viertjes een weekendje naar texel in een b&b en ik geloof dat we inclusief ontbijtje er E 150 aan kwijt zijn. Dus dan komt er nog in ons geval uit eten bij 2x en 2x middag uitjes (iets met zeehonden, iets met zwemparadijs).

Nadeel texel

is dan wel dat je nog een flink bedrag kwijt bent wanneer je bv met de auto over zou gaan.

Da's dan ook wel het enige nadeel dat ik van een goedkoop uitje Texel kan vinden, als nadeel voor de degene die het berichtje post dan

Texel is heerlijk. Altijd

Anne

Anne

08-02-2010 om 19:42

Fijn jullie meedenken, mijn probleem is ook...

Dat ik door de bomen het bos niet meer zie....
Bed & breakfast lijkt mijn een goedkope manier van logeren, omdat je dan zelf voor je eten kunt zorgen (koken of uit eten). Dat wordt koken in ons geval, is ook heel gezellig. Een park is ook wel aardig, maar dan word ik zo met m'n neus o/d feiten gedrukt (gezinnetjes, terwijl ik mijn gezin dan niet bij me heb.)
En waar gaan we heen? We wonen zelf in het noorden v/h land (provincie Groningen). Maastricht leek me wel wat maar is weer zo'n eind rijden voor maar twee overnachtingen. En zo zie ik allerlei beren en krijg ik niks geboekt. We doen dit anders altijd samen en ik mis de heen&weertjes van 'nee, die niet' of 'ja! die is leuk'

Leuke sites

kijk eens op www.inpakkenenwegwezen.nl
of www.actievandedag.nl
of http://www.rpholidays.nl/

vaak kun je daar goedkoop een weekendje boeken (soms dure hotelkamers voor weinig)

Nasha 1st

Nasha 1st

08-02-2010 om 21:39

Texel overtocht

is helemaal niet zo prijzig.....goedkoper dan naar de andere eilanden!

Anne

Anne

08-02-2010 om 22:56

Tips van adressen (w.o. die van angel)

Ik ben jullie mails even a/h doorneuzen en ik merk dat ik vooral iets heb aan 'gewoon' adresjes, zoals die van angel www.marienwaerdt.nl/
Want dat 'door de bomen het bos niet meer zien' weegt het zwaarst in mijn vraag naar jullie. Ik overzie het gewoon niet goed. Dus heb ik die link gevolgd en denk ik dat ik dat wel betalen kan voor 2 nachtjes (dan heb je dus ook een adres voor 't avondeten & is dat inbegrepen). Goed, ik ga de anderen ook nog even bij langs. Nog meer tips zijn ook nog steeds welkom.

Duitsland met trein

Voor het vervoer. Hier maken veel jongelui die op vakantie willen gebruik van de duitse trein. Die verkopen kaartje, weekendretourtjes voor een prikje (ben even de recente prijs kwijt, maar je kan het zo navragen/zoeken denk ik). Met dat retourtje kan je héél Duitsland door..ongeacht de afstand. Als het maar in dát weekend is. Je kan bij wijze van spreke ook 48 uur in de trein blijven zitten...van zaterdagochtend tot zondagavond. Wij deden het vroeger ook wel. Op zaterdagochtend in de trein naar Winterberg, aldaar een kamer nemen (=goedkoper) en de volgende avond met de laatste trein terug. En het wordt nog steeds gedaan...ik hoor het regelmatig van jongelui die we uit de buurt kennen b.v.(19/20 jarigen).
Voorwaarde is wel dat je het kaartje in Duisland koopt. Dus je moet wel erheen om een kaartje te kopen. Dat kan ook de week ervoor al.Maar vanuit Groningen moet dat te doen zijn toch? Dus zoek een aanbieding in Berlijn ofzo...van 1 nacht of van 1 week (dan koop je 2 weekendretourtjes). Rijd met de auto naar het eerste beste treinstation in Duitsland, en stap op de trein. Maakt het geheel ook enigzins 'avontuurlijker'.
groeten albana

angel3

angel3

09-02-2010 om 09:06

Erfgoed logies

www.erfgoedlogies.nl
dit is een site vol met karakteristiek historische locaties en overnachtingen. erg leuk!
Het is wel een verzamel site.
Als je me je budget mailt en de provincie waar je heen wil kan ik je wel iets gerichter iets voorstellen....
Ik zou vanauit groningen voor 2 nachten denk ik niet zo ver gaan.
Wat wil je doen? shoppen? in de natuur zijn? een stad, landelijk?

groet!

Gevonden

Nou de tickets zijn iets anders dan vroeger..maar dit is toch zeker goedkoop? 19 euro tot 250km. en als je online boekt maar 17 euro p.p.,dus zoek een hotelletje binnen 250 km voor 1 nachtje en ga met de trein.
http://www.bahn.de/p/view/angebot/sparpreis/spartickets.shtml
groeten albana

Anne

Ik heb zelf nog op mijn verlanglijstje staan:
http://www.oldehof.nl/
Lijkt me echt een heerlijke plek om met zn tweetjes te zijn, heeft hele goede recensies, en niet zover voor jullie rijden...
succes met kiezen!

gr Nora

Anne

Anne

11-02-2010 om 18:28

Zoiets als de marienwaerdt

De site van de marienwaerdt vind ik heel fijn, je kunt een B&B arrangement kiezen voor een bedrag inclusief 2x dineren. Dat is dan overzichtelijk en dan hoef ik niet te 'zenuwen' of het verblijf te doen is maar het eten eromheen te duur.
Waar wij van houden is: winkelen, gezellig centrum bekijken, boekenwinkeltjes, bioscoop, rommelmarkt. Dat kan overal natuurlijk, maar - inderdaad - liefst niet te ver weg (want maar 2 nachtjes ter beschikking).
Dus als iemand zoiets nog weet te vinden zodat ik kan kiezen dan zou dat toppie zijn. Dank voor 't meedenken hoor!!!

Gisela*

Gisela*

17-02-2010 om 13:42

Deventer

Als ik naar je wensenlijstje kijk dan denk ik aan Deventer. Bijvoorbeeld een arrangement in het Sandton Gilde hotel, 2 nachten, 2 keer ontbijt, 1 keer diner vanaf 49,95 per persoon?

Puck

Puck

17-02-2010 om 13:45

Gisela, waarom deventer

Op één of andere manier komt je berichtje op mij als reclame over. Vooral dat je een "vanaf" prijs noemt vind ik raar. En waarom Deventer? De wensen die Anne heeft kunnen in iedere willekeurige stad van Nederland.

Gisela*

Gisela*

17-02-2010 om 16:00

O nee

hahaha, nee hoor, geen reclame, Deventer is de boekenstad, ben er zelf nog nooit geweest. Maar was op Deventer even gaan googlen voor haar.

groetjes Gisela

Puck

Puck

17-02-2010 om 16:45

Oke gisela

Dat is dan duidelijk. Je naam kwam me ook niet bekend vor dus vandaar dat ik iets had van: o een receptioniste die zich verveelt achter de balie gaat even reclame zitten maken voor haar eigen hotel. Had gekund toch? Maar Deventer boekenstad is toch gebaseerd op de grootste boekenmarkt 1x per jaar?

Prachtige wandeling

Wij zijn met een langeafstandswandelpad van Deventer naar Zutphen gelopen, daar overnacht in een sfeerloos hotel en de volgende dag verder langs de IJssel.

Super!

Maar niet iedereen wil misschien 18 km langs een rivier lopen in de winter...

Anne

Anne

20-02-2010 om 22:28

En het is geworden

tja, dan maar iets minder een verrassing.... ik heb mijn vriend gevraagd welke dorpen/stadjes hij leuk vond. Hij kwam met Utrecht, Den Haag, Gouda en Delft. Zo kon ik gerichter zoeken. En heb ik een leuke B&B gevonden via 1 van de door jullie genoemde sites. Waar mensen ook cijfers konden geven voor de B&B. Ik heb er 1 gekozen die een 9,6 kreeg Volgens mij gaat het goed komen. Heel erg bedankt voor het meedenken allemaal!!
Groetjes,
Anne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.