Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

magda

magda

07-03-2010 om 21:42

Fietsvakantievraag over zitje of kar

Hallo, ik begrijp dat er op dit forum een aantal fanatieke fietsvakantievierders zitten en ik heb de volgende vraag. Wij willen van de zomer met onze kinderen 10,8,6 en 3 voor het eerst op fietsvakantie.
Omdat we nogal wat spullen daarvoor aan moeten schaffen (lichtgewicht tent etc.) wil ik niet ook nog een fietskar voor mijn jongste aanschaffen. Vraag me af of zij ook in een fietsstoeltje kan de hele rit.
Iemand ervaring met drie-jarigen in stoeltje?
Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-03-2010 om 21:40

Magda

Leuk dat je met je gezin op fietsvakantie gaat!
Een zitje voor een driejarige: natuurlijk kan het. Ik ken verschillende gezinnen die altijd zonder fietskar op vakantie zijn geweest. Maar zelf hebben wij wel een voorkeur voor de fietskar. Je kind heeft veel meer bewegingsruimte, kan tijdens het fietsen lekker spelen of een boekje lezen en eventueel slapen. Natuurlijk kan je kind ook slapen in het zitje, maar in de kar is dat wel comfortabeler. En daarnaast biedt de kar meer bescherming tegen zon/regen/wind/kou.
Maar een zitje heeft ook voordelen: je kind zit iets dichterbij, dus je kan makkelijker kletsen als je aan het fietsen bent.
Ik zou zeggen: gewoon gaan! Een kar is handig, maar echt niet noodzakelijk. Of kun je misschien een kar lenen van iemand?

Fietskar

Wij zijn ook jaren op fietsvakantie geweest met de kinderen (helaas wil man niet meer....). Met een kind in de fietskar.
We hebben de eerste keer een fietskar gehuurd, de burley solo, bij babyrent.
http://babyrent.nl/producten.php?groep=vakantie&id=6
We hebben zo'n zelfde kar later aangeschaft. Dit is een 1-persoons kar, waardoor hij lichter is en smaller. En dat is erg prettig op fietspaadjes door het bos, en ook fijn als je langs paaltjes moet fietsen.
De kinderen (2 stuks) vonden het allebei geweldig in de kar, zaten te lezen of te zingen of te slapen. Op de camping kregen ze vaak te weinig slaap door laat naar bed gaan en zo, dat haalden ze in de kar in. Zeschelen 4 jaar in leeftijd, dus toen de oudste uit de kar was gegroeid kon de jongste er in.

Polly Shearman

Polly Shearman

13-03-2010 om 12:23

Met fietskar

maar meer voor de baggage dan voor de kids. want die zaten liever voorop en achter op.
Je hebt toch echt wel iets van een kar nodig hoor, want waar laat je anders al je spullen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.