Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hermiena

Hermiena

16-05-2010 om 21:24

Gasfles

Wij gaan deze vakantie kamperen en zijn nu op zoek naar een gasfles, maar we weten niet goed welke maat we moeten nemen. Hoeveel gas verbruik je ongeveer in 3 weken vakantie? Wij gebruiken de gasfles alleen voor de scottelbraai, wat onze belangrijkste kooktoestel is. Wij zullen hem waarschijnlijk elke avond gebruiken. Wij denken om de lichtgewicht-fles van BP te kopen, maar die kunnen we niet omwisselen in Frankrijk, waar we naar toe gaan. Wat is nu wijsheid?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou

gewoon een groene (5kg) kopen. Wij doen er zeker 2 vakanties mee als het niet meer is. Dat lichtgewicht scheelt echt niet zo veel maar ze zijn veel duurder.

Kijk eens op marktplaats.

Puck

Puck

16-05-2010 om 21:59

Lis@, klopt niet

Die lichtgewicht zijn niet duurder in aanschaf, in ieder geval niet die van BP. Je betaalt 1x een borgsom en die krijg je terug als je de gasfles inlevert. Bij het ruilen hoef je niets bij te betalen voor het verschil in leeftijd zoals bij de groene flessen dus je bent er eerder goedkoper dan duurder mee uit.
Verder koken wij ook iedere avond op gas (skottel of gewoon fornuis) en in 3 weken verbruiken wij bij lange na geen fles.

Klopt wel

De aanschafwaarde is 2 keer zo veel. Het wisselen van fles maakt niet zoveel uit kwa prijs.

Aanschaf groene fles ligt rond de 22 euro en een BP rond de 55 euro. Beide 5 kg gas wat ruim voldoende is voor een paar vakaties.

Puck

Puck

17-05-2010 om 09:19

Ja maar lisa

Als ik mijn BP-fles inruil dan krijg ik die 55 euro in zijn geheel terug. Als jij je nieuw aangeschafte fles van 22 euro een jaar later omruilt dan krijg je nog maar iets van 19 euro terug. Jij legt er dus per jaar een euro of 3 op toe omdat je een oude jaargang hebt. Terwijl ik over 10 jaar nog steeds die 55 euro terug krijg. In aanschaf is de lichtgewicht fles dus even duurder door de borg, maar in gebruik dus goedkoper. En verder voordeel van de lichtgewicht flessen t.o.v. een stalen (behalve het gewichtsverschil van 3 kg per 5kg-fles dat bij een caravan in de disselbak wel een groot verschil kan maken op de kogeldruk) is dat ze een stuk compacter zijn. Mijn 5 kg gasfles is maar 40 cm hoog en dat scheelt een boel laadruimte.

http://www.caravans.net/techniek/gas.php

Ah dat wist ik niet

Wij doen het nog maar met 2 groene

Wij

hebben 3 vakantie s gedaan met de gasfles en dan ook nog met naseizoen plekken. Nu moet ik wel zeggen dat we de skottelbraai veel hebben gebruikt.

Groene fles

Is wel overal inruilbaar (voor nieuwe) of zelfs navulbaar bij gasstation. Maar de andere niet. Weet niet hoe het in het buitenland zit, maar daar kun je de groene wel wisselen. Onze groene gaat nu zelfs al 3 vakanties van 2 of 3 weken mee en ideaal voor de bbq.
Gr, Rymcke

Hermiena

Hermiena

18-05-2010 om 16:13

Bedankt

We gaan toch voor de lichtgewicht fles. Die past tenminste rechtop in de bagagewagen. Redden we het niet dan kunnen we altijd nog iets erbij kopen in frankrijk.
Bedankt allemaal!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.