Vakantie en uitjes

picobello
09-07-2009 om 22:05
Geocaching
gisteren voor het eerst gaan zoeken ( waren op visite bij fam in nl) en hebben de eerste gevonden, oke hij was makkelijk te vinden, maar het gaf wel voldoening dat het gelukt was. De tweede, nog geen 200 meter van de eerste, hebben we niet gevonden, helaas. Wel een andere zoeker tegengekomen die naar dezelfde aan het zoeken was en ook niet kon vinden lang gekletst en veel tips gehad. Dochter wilde vanavond weer gaan zoeken terwijl ze normaal niet achter de tv vandaan wil.
wat een leuk iets dit, nu nog opzoek naar een betaalbare gps want tomt*m is niet heel handig heb ik gemerkt.

deNNY
09-07-2009 om 22:58
Welkom bij de club
Leuk dat het zo goed bevallen. Ik ben de caches al aan het uitzoeken die we in Tsjechie willen gaan zoeken. Succes met de nieuwe hobby.

pien
10-07-2009 om 09:07
Hoe beginnen we?
Hoi!
al veel enthousiaste verhalen gelezen over het geocachen, we hebben een GPS die mijn man alleen als Tomtom gebruikt, maar voor de kinderen lijkt met dat geocachen juist erg leuk.
Alleen hoe begin ik?
Is er een EENVOUDIGE website om ons op gang te helpen?
Alvast bedankt!
pien

ijsvogeltje
10-07-2009 om 23:14
Leuk!
Leuk Picobello, dat je nu gestart bent! Je zou eens op Marklplaats kunnen neuzen naar een tweedehands GPS. Garmin is hét merk, ze zijn nieuw volgens mij vanaf een euro of honderd.

picobello
12-07-2009 om 16:02
Ja ga idd daar eens kijken
ben net nog opzoek geweest in bos, maar met tomt*m, is erg lastig als er geen wegen zijn die aangegeven zijn.
hebben wel heel veel gelachen en dus ook gelopen. Maar zelfs de kinderen lopen nu zonder "piepen" makkelijk een eind weg.
Nog wel ff een vraagje aan ervaren zoekers, hoe kan je nu uitzoeken waar een cache ligt als je hem echt niet kan vinden, of is het dan gewoon een kwestie van pech!!
nl vorige week kon ik er ook een niet vinden ( na een tijd zoeken), maar die lag ook ergens in een gemeenschappelijke tuin met heel veel bosjes ect, nu heb ik niet zoveel zin om daar tussen te zoeken ivm hondenpoep en alle mensen op hun balkon ect, maar ergens baal ik ook wel dat ik het niet gevonden heb.

picobello
19-07-2009 om 20:04
Gevonden
vandaag de rest van de familie mee op stap genomen en 3 caches gevonden. de anderen zijn ook #geinfecteerd#. leuk zo iets.

pien
26-07-2009 om 11:13
Eerste cache gevonden
Hoera!
Gisterenavond na het eten, nog net voor het te donker werd.
Prachtige wandeling in notabene onze eigen gemeente
en cache gevonden op een plek waar we regelmatig langskomen.
Kidneren vonden het geweldig.
Dit smaakt naar meer!
Dank voor jullie hulp, had alles uitgeprint en
als huiswerk gegeven aan man en zoon.
Nu ik nog....(gaat vooral om weten
hoe je GPS werkt!)
Pien

Puck2
01-08-2009 om 17:54
Leuk!
Eerste keer dat ik het forum weer opzoek na de vakantie en wat is het eerste draadje dat ik tegenkom: geocaching. Leuk. Sinds mei zijn wij ernstig verslaafd aan geocachen. in Frankrijk waar wij waren was het fantastisch cachen. In een straal van 40 km lagen er heel veel, allemaal op heel bijzondere en mooie plekken. In 3 weken tijd hebben we er 43 caches gevonden, onze eigen eerste Travelbug losgelaten.
En idd zoals Pelle al zei, moeilijk is het niet: het is gewoon een kwestie van (veel)doen. Ik heb ook weer allerlei nieuwe functies op mijn GPS (Garmin Legend) gevonden die heel handig bleken te zijn. Ook was ik erg blij met mijn extra sterke antenne, die bleek onontbeerlijk te zijn in de dichte bossen. Overigens besteedt de Kampeer en Caravankampioen volgende maand aandacht aan GPS-apparaten. Je hebt een nieuwe idd vanaf 100 euro, maar ik ben toch blij dat we een iets uitgebreidere hebben gekocht met geheugenkaart en kleurenscherm waarop je ook goed kaarten kunt laten weergeven. Dat bleek erg handig te zijn in de Franse wildernis. Caches daar zoeken is toch anders dan hier: dwars door allerlei weilanden heen en vooral niet op de paden blijven, anders vind je niets. En nu thuis maar weer aan het cachen, op naar de 100 founds...

martine
01-08-2009 om 18:13
Leuk
Vorig jaar een aantal caches in Zweden en gewoon in Nederland gedaan, daarna stond het een tijdje stil hier..... Maar nu op vakantie het weer opgepikt, meerdere caches in Spanje gedaan en er zijn er al een aantal gepland voor de komende weken hier in de eigen omgeving .
De kinderen vinden het ruilen het leukst, maar ook het wandelen. Multi-caches vinden we het mooist.
Martine

Puck2
05-08-2009 om 12:08
Op naar de 100 + vraagje over projecteren en events
Tja, net een paar dagen thuis en dan begint het alweer te kriebelen... Gisteren laatste gezamelijke vakantiedag en we zouden naar een grote kampeerwinkel in Roden gaan. Tja, dan laat je de carpoolcaches en de snelle traditionals vlak langs de snelweg niet liggen: weer 7 erbij. Nog 4 en dan zitten we op de 100.
En ik heb nog een vraagje: een paar maanden geleden heeft er iets gestaan over hoe je moest projecteren. Ik kan dat draadje niet emeer terug vinden en mijn vergiet-geheugen is het ook kwijt. Hoe was het ook al weer: bijv. 31 meter op 123 graden projecteren. Het was heel simpel toen ik het destijds dacht. En events: wat moet ik me daarbij voorstellen: gezellig samen praten over cachen of iets heel anders?

Puck2
05-08-2009 om 15:48
Yes, die was het
Tjeetje, ik kon hem niet vinden. Maar ik ben ook niet zo van het goede zoeken, vind ook de minste caches van ons 4-en. Dank Pelle, ik heb de tekst nu maar even in een bastandje opgeslagen. En Events is dus gewoon een kwestie van kijken of het was is op de website. Eind augustus is er 1 in Almere die me wel wat lijkt en in september 1 in Zwolle. Mmmm, zal het eens in de groep gooien. Ach en die 96 founds: in de vakantie hadden we in Frankrijk ene Ambrière die in haar geboortedorp 15 caches heeft neergelegd. Dan gaat het hard. Ambrière zelf heeft trouwens bijna 10.000 founds. Geen idee hoe je dat in 7 jaar voor elkaar krijgt, dan doe je volgens mij niets anders dan cachen. En van de winter is het nieuwtje er natuurlijk ook af en zal er ook wel minder gecached gaan worden.

Puck2
06-08-2009 om 09:51
35000 caches? hoe doe je dat? en meeting
Dit is het event in Almere. Lijkt me leuk om een keer te meeten. http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC1MHMF
En je weet, je bent hier ook welkom om eens langs te komen.
35000 caches, hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar. Dat vraag ik me oprecht af. Dat kan toch bijna niet zonder vals te spelen. Wat ik zo lees is die hunter in 2003 begonnen. Laten we even voor een makkelijk rekensommetje aannemen dat hij nu 7 jaar aan het cachen is, dan is het 5000 per jaar. Als je dan alle dagen gaat geocachen dan kom je aan bijna 10 per dag, dag in dag uit en dat 7 jaar lang. Hoe doe je dat? Allemaal simpele traditionals die met z'n 10-en bij elkaar verstopt zijn of zo. Ik kan me er echt geen voorstelling van maken. O en Pelle, jouw kind wil graag trackables scoren toch? Wil hij die dan wel in levende lijve zien of is hij ook geinteresseerd in de TB en GC die ik op dit moment heb. Dan mail ik de nummers even, dan kan hij ze opzoeken.

Jippie
07-08-2009 om 10:35
Event
Event in Zwolle is al volgeboekt, je kan nog wel op de reservelijst terecht!
De topper in Nederland met de meeste founds is over de 6000. Hier kan je zijn logs allemaal lezen: http://www.carrottelogs.nl/
Dan zie je per dag hoeveel hij er doet. Geen 5000 per jaar, maar dit jaar heeft hij er al ruim 1400. VUT'ter, dus iets meer tijd dan ik

Puck2
10-08-2009 om 11:43
Pro-jec-te-ren
O... wat ben ik blij dat ik het vorige week nog even heb gevraagd hoe het moest. Gisteren een hele leuke op de Veluwe gedaan waar je moest projecteren en ook met andere eenheden zoals RD grid moest werken. Als je die als eerste cache doet ben je gelijk genezen, veel te ingewikkeld. Maar nu was hij erg leuk.
Het Event in Almere lijkt me wel wat, daar heb ik me ondertussen al voor opgegeven onder voorbehoud. Ben nu de rest van het team aan het "kneden" om mee te gaan.

ElvO
16-08-2009 om 23:17
He, wat leuk geocachers op dit forum
Leuk om dit draadje te vinden zo na de vakantie. Wij cachen sinds augustus 2007. Ik wat fanatieker dan de rest van de familie. We zijn deze zomer in Noorwegen geweest en hebben daar ook gecacht. De hoogste lag op 1100 meter. Dat gaf een enorme kick om die te vinden. Ook een keer door een moeras gelopen en plotseling kwamen we bij een trekpontje en moesten we overvaren. Echt leuk om zulke dingen mee te maken. Events zijn beregezellig. Ik heb er drie gedaan. Laatst was er het eerste TAKG event (= Take A Kid Geocaching) in Den Haag. Was ook erg geslaagd. Als je vragen hebt over geocaching is het forum van www. geocaching.nl de aangewezen plaats om naar toe te gaan. Groetjes, ElvO

Puck2
17-08-2009 om 11:49
En hoe is het met picobello ondertussen
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met picobello en andere newbees gaat ondertussen....

Puck2
21-08-2009 om 20:47
Zou picobello verdwaald zijn
Picobello heeft nog steeds niet gereageerd. Zou ze ergens vastzitten in een megagrote cache? Of heeft ze het te drukken met zoeken?

Puck2
23-08-2009 om 21:59
Event
Vandaag voor het eerst naar een event geweest. De kinderen zijn heel druk bezig geweest met het discoveren van TB en GC (die mama vanavond mocht ontcijferen). Het team van Pelle "gediscovered" en samen een aantal caches gelopen. Was erg geslaagd vonden we.