Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

jip

jip

08-07-2018 om 10:22

Georganiseerde citytrip Rome

Ik heb mijn zoon een citytrip Rome cadeau gedaan voor zijn diploma.
Dit willen we in de herfstvakantie gaan doen.

Alleen het probleem is, of ik zoek niet goed, dat ik geen georganiseerde trips kan vinden. Ik had er 1 maar die vertrekt op donderdag en maandag weer terug, dat past dus niet in een week vakantie.
Ik wil graag dat het het georganiseerd is, omdat ik het niet zie zitten om daar te moeten zoeken naar alle highlights.
En je kan wel excursies bijboeken maar dan moet je ergens verzamelen en mijn vraag is dan weer hoe kom ik daar?

Dus iemand tips voor een reis van een paar dagen, waarvan alle excursies vanuit het hotel vertrekken met reisleiding.

Jip

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-07-2018 om 12:19

Niet zo moeilijk

Je kunt alle tickets online bestellen, en ter plaatse is het allemaal goed te vinden. Bij hotels hebben ze vaak plattegronden van de stad en een pendelbusje naar het centrum.
Gaat hij helemaal alleen of ga jij mee?

Jan

Jan

08-07-2018 om 12:29

Niet georganiseerd

Rome is geen “lastige” stad. Het heeft een fatsoenlijk werkend ov systeem. En het gros van de attracties ligt binnen loopafstand van elkaar.

Ik zou lekker op eigen gelegenheid gaan. Het komt echt goed.

Mari39

Mari39

08-07-2018 om 14:51

Rome

Kan echt heel goed zonder begeleiding. Wij zijn in de meivakantie geweest. Het is een overzichtelijke stad, met metronetwerk. En alle bezienswaardigheden liggen op loopafstand van elkaar.

Haal of koop een boek over rome, bekijk wat je wilt zien, en koop kaartjes evt online van te voren. Skip the line zoals ze zeggen.
In rome heeft elk hotel wel maps en metroplattegrond. Wij hebben ook veel genavigeerd met google maps.

Ik denk dat jij en je zoon dat goedzouden kunnen. Heb je hem.al eens aan het onderzoeken gezet?

Ik kan al googlend ook geen reis meer vinden die dat georganiseerd aanbiedt. Vroeger ben ik wel eens met Van Nood georganiseerd gegaan, maar dan met de bus.
Ik zou eens naar een reisburo gaan. Wie weet hebben.zij nog ideeen.

Isella

Isella

08-07-2018 om 15:09

Lijstje bezienswaaurdigheden

Het lijkt me niet leuk voor je zoon, want de deelnemers aan georganiseerde reizen zijn meestal bejaard.
er zijn verschillende sites met de top-tien bezienswaardigheden van Rome.
Je bekijkt welke je leuk lijken en die klik je aan op Google maps of op een papieren kaart. Dan zie je bijvoorbeeld dat de Sint Pieter en de Engelenburcht vlak bij elkaar liggen. Dat doe je dan op één dag.
Vergeet het Pantheon en het Colosseum niet. Op een paar minuten van het Colosseum ligt de basilica San Clemente al Laterano. Heel interessante kerk.
Met google maps vind je makkelijk de weg, zelfs ov staat er op.

Buon viaggio

Jesse_1

Jesse_1

08-07-2018 om 15:29

Nou

Ik zie in de tekst van Jip staan dat hij het niet ziet zitten om zelf de highlights te zoeken. Dat de één zegt; het kan makkelijk zelf, hoeft voor de ander niet te gelden toch?

Ik ben één keer in Rome geweest, en inderdaad het is een overzichtelijke (prachtige) stad. Wij zijn er echt verliefd op geworden.

Wij waren op een door iemand anders georganiseerde reis m.b.v. Persoonlijk Rome (www.persoonlijkrome.nl). Ik weet niet wat voor mogelijkheden er zijn als je maar met zijn tweeën bent en of het niet erg prijzig is (ik vermoed van wel in geval van kleine aantallen), maar ze zijn echt geweldig èn Nederlands (ook al wonen ze al jaren Italië) wat misschien handig is.
Ik weet dus niet of je bepaalde bezichtigingen bij hen kunt boeken (ik denk van wel).
Er staan ook wat bezichtigingstips op hun site, die kun je in ieder geval meenemen.

jip

jip

08-07-2018 om 15:38

We gaan samen

En ik ben zijn moeder, dus een zij

Nee ik zie dat idd niet zitten en het lijkt me juist leuk om er ook wat informatie bij te krijgen van een reisleiding. Mijn zoon vind dat ook interessant.

Stel ik boek een excursie, dat kan, maar dan staat er verzamelen in die en die straat... Ik zie mezelf al dwalen door Rome.

Mari39

Mari39

08-07-2018 om 15:59

Krasreizen

Doet wel georganiseerd geloof ik, weet niet of het de juiste dagen is.
Overigens kan het ook vanuit hotel worden geregeld, en word je daar opgehaald. Is dat ook een optie?

Mari39

Mari39

08-07-2018 om 16:05

Ook een idee

Als een georganiseerde reis niet lukt. Een reis boeken en dan excursies bijboeken, en dan met een taxi naar de verzamelplaats? Die kan een hotel voor je regelen.

Hoef je niet te zoeken naar de verzamelplaats, en heb je misschien meer mogelijkheden in het reizen op gewenste dagen.

jip

jip

08-07-2018 om 16:09

Mari39

Excursies vanuit het hotel bedoel je? Kan dat ook?
Taxi is een optie maar dat is denk ik wel erg prijzig?

Ik baal zo van die ene reis, 5 dagen helemaal verzorgd zelfs met eten erbij voor nog geen 600 euro.. Maar ja de dagen zijn niet passend, of ik moet het verplaatsen naar de meivakantie..

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-07-2018 om 16:17

Jip

Je maakt echt problemen om niets. Wij hebben alle tickets vooraf online gekocht. Ter plekke wordt je belaagd door mensen die je een rondleiding willen geven. Ik ben een geografische kneus, maar zelfs ik had na een dag door hoe de bus werkt (ideaal). En met je plattegrondje van het centrum (dat niet groot is) kun je makkelijk overal heen lopen. Ben je nog nooit op vakantie geweest?

Mari39

Mari39

08-07-2018 om 16:51

In het hotel

Waar wij zaten kon dat. Ik stond erbij toen anderen het zo regelden.

Taxi is denk ik niet zo prijzig als je een.hotel centraal neemt. Ik neem aan dat verzamelplek ook centraal is? Dus zal de afstand meevallen.
En om eerlijk te zeggen, ik denk als je eenmaal bij de verzamelplek bent geweest, je het een tweede dag zonder taxi afkan.

Je hebt nog even tijd, ga eens online in google maps en kijk hoe je vanaf een hotel (welke jouw voorkeur heeft) bij een bezienswardigheid komt.
Je kunt dat ook met optie openbaar vervoer instellen. Kun je thuis helemaal uitzoeken hoe je met welke metro moet gaan en hoe lang je daarna nog moet lopen.

Wij hadden een.hotel vlak achter cenrraal station. Ik kan je zo uitleggen.hoe de transfer vanaf vliegveld gaat etc.
Ik hoop dat je iets vindt, rome is echt fantastisch mooi. Zoveel oudheid. En om eerlijk te zeggen vind ik het niet zon heel grote stad.
Maar goed, ik ben wel wat gewend qua stedentrips en ook vaak fout gegaan hoor in metros. Maar denk.ik dan maar, alles komt goed!

jip

jip

08-07-2018 om 17:06

Phryne Fisher

Uiteraard ben ik heus weleens op vakantie geweest. (je reactie klinkt bijna neerbuigend) Sterker nog ik ga geregeld in mijn eentje met twee kinderen op vakantie. Maar dan wel all inclusive naar de zon of in een vakantiepark in Nederland.
Waar alles voor zich wijst dus.

En of ik het nou wel of niet zou kunnen, ik wil het niet, ik wil geen tijd verspillen aan zoeken, verkeerd rijden met bus metro of wat dan ook..
En zelf van het vliegveld naar het hotel vervoer regelen en vice versa.

Ik heb denk ik toch iets gevonden.. Georganiseerd van SRC reizen. Iemand ervaring?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-07-2018 om 17:22

Niet onaardig bedoeld

Ik bedoelde het niet onaardig, maar ik denk dat ik het me gewoon moeilijk kan voorstellen. Maar goed, iedereen heeft recht op zijn eigen angsten.
Heb je al eens bij Volkskrant of NRC Reizen gekeken? Die hebben vaak georganiseerde stedenreizen met deskundige begeleiding. Of Pharos van de ANWB.

jip

jip

08-07-2018 om 17:37

Angsten

Heeft niks met angsten te maken, er sta nergens dat ik het niet durf. Ik wil het gewoon goed geregeld hebben. Ik zal eens kijken..

vlinder72

vlinder72

08-07-2018 om 18:15

Src

SRC reizen is prima. Dat is een reisorganisatie gericht op cultuurreizen.

En kan je nou niks vinden dan is een hotel midden in het centrum in combinatie met een hop on hop off bus nog een optie in Rome bestaat zo'n bus i.c.m. met skip the line tickets voor het Vaticaan, het colosseum en nog iets.

Dan is de hop on hop off bus je reisgids voor een paar dagen.

Kaori

Kaori

08-07-2018 om 18:31

georganiseerd

georganiseerd is niet echt leuk voor jongeren. Het zijn voornamelijk mensen van een jaar of 55, tegen het pensioen of ouder die met dat soort stedentripjes meegaan.
Dat zou ik mijn kind dat net examen heeft gedaan echt niet aandoen.
SRC en Kras hebben jongeren echt niet als doelgroep.

Rome is georganiseerder en kleiner dan Amsterdam.

Marinade

Marinade

08-07-2018 om 19:15

Georganiseerd en leuk voor jongeren

Een fietstocht van bajabikes. Met een Nederlandstalige gids (jaja, I know, we zijn allemaal fluent in English, maar dit luistert gewoon lekkerder). De gidsen zijn jong (student) dus dat sluit mooi aan. Rome heeft de keuze uit een paar fietstochten zie ik. In de ruim drie uur die de tochten duren zie je veel, gewoon door je actieradius. Dan moet je alleen nog op het verzamelpunt komen en weer terug. Een taxi dan, zou ik zeggen, lekker van deur tot deur.
Ik heb geen aandelen, maar in elke stad die wij bezoeken doen we zo’n fietstocht. De scholier en student (voor zover mee vinden het altijd leuk. Je ziet zeker zoveel als op zo’n bus en de activiteit is plezierig.

rode krullenbol

rode krullenbol

08-07-2018 om 19:16

Tip/vraag

Kan je niet iemand die Rome goed kent uitnodigen om met jullie mee te gaan?

jip

jip

08-07-2018 om 20:21

Hop on hop off bus

Heb ik inmiddels ook gezien ja.. Goeie tweede keus eventueel.

Wat maakt het nou uit wie het reisgezelschap is? Het gaat er om dat we veel willen zien en horen van en over Rome. Het gaat dus niet om de doelgroep.
En de reis die ik nu op het oog heb is pittig qua loopafstanden staat in de beschrijving dus daar zullen geen echte bejaarden aan deelnemen neem ik aan.

Fietsen vind ik wel heel leuk maar samen met mijn puber dan weer niet.. Ik krijg al een hartverzakking als ik samen met hem 10 min naar de stad fiets dus dat valt af

rode krullenbol

rode krullenbol

08-07-2018 om 20:50

Dat laatste is maar goed ook!

Fietsen door Rome is namelijk niet zo'n goed idee. Om niet te zeggen: een bijzonder slecht idee.

Jesse_1

Jesse_1

08-07-2018 om 21:55

Sorry Jip

Wij gaan geregeld om met een mannelijke Jip, vandaag dat ik een man voor me zag .

Ik begrijp je helemaal, natuurlijk kun je zelf gaan 'knutselen', maar het is ook wel zo relaxed als diverse dingen geregeld zijn.
Overigens is mijn ervaring niet dat georganiseerde reizen alleen voor 50-plussers zijn, juist in een schoolvakantie kunnen er meer mensen met pubers mee gaan.

Ik geloof dat het bij ons gecombineerd was met een Roma pass, waarmee je een aantal met het OV kunt reizen.

jip

jip

08-07-2018 om 23:34

Jesse_1

Maakt niet uit hoor, ik snap de verwarrin.
Jip van Janneke is ook een man tenslotte

Precies dat lijkt me gewoon heel fijn, en het reisgezelschap nemen we op de koop toe. Ik hoef ook echt niet met een groep jongeren op een stedentrip, en zoals ik al zei mijn zoon vind het erg interessant om dingen te horen over de bezienswaardigheden.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

09-07-2018 om 23:23

Fietsen in Rome is totaal niet eng

Ik ben beslist geen waaghals maar fietsen in Rome is prima te doen. We merkten dat de automobilisten heel respectvol waren naar fietsers. Een taxi lijkt me minder fijn want het verkeer staat nogal eens vast. Hop on hop off bus is prima. Het gewone OV gaat vast ook best, maar pas op pas op voor zakkenrollers ! Wij waren bijna onze telefoon kwijt in de stadsbus.

Ben in 2000 samen met een van onze kinderen in Rome geweest. Later met jongste dochter. En een keer met mijn man. Ik houd beslist van georganiseerde reizen maar heb dat totaal niet gemist bij het genieten van deze bijzondere stad. Maar mooi dat je nu iets georganiseerds hebt gevonden TS!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.