Vakantie en uitjes

Marinka
18-07-2010 om 00:22
Gevonden schelpen
Grijns..
Ik wil dit jaar graag met mijn kinderen van de geraapte en zeer gekoesterde schelpen iets maken, iets leuks voor op het balkon ofzo.
Heeft iemand een idee wat, en hoe je dat dan maakt?
Bijv, hoe krijg ik een mooi gaatje in een schelp zonderdat het breekt?
Tips zijn zo welkom!
Liefs
Marinka

Brianna F
18-07-2010 om 03:43
Tja
Hier heb je niks aan, maar ik zou niet met een kind van 2 in een ver land gaan rondtrekken.Dat komt wel weer als ze wat groter zijn en niet meer in een speciaal bedje moeten.

judiths mama
18-07-2010 om 21:56
Plakken op hout?
Bijvoorbeeld een lijst van een spiegel beplakken. Of terra cotta bloempotjes? Je moet dan wel even op zoek naar goede lijm.
Voor de rest heb ik niet zulke creatieve ideeën...
succes, Saskia

Wenli
19-07-2010 om 00:20
Vogelhuisje
Je zou ook een simpel houten vogelhuisje kunnen kopen (of, heel creatief, zelf timmeren) en de wanden en het dak beplakken. Dat kun je dan weer op het balkon hangen.
Ik heb ook vaker kransen gezien met schelpen.
Hoe je die maakt staat hier:
http://www.tuinadvies.nl/schelpen_krans_maken.htm

Lou
19-07-2010 om 10:37
Onder water
Wij hebben onze meest dierbare schelpen in een lasagnaschaal onder water staan op de vensterbank, tussen de planten. Door het water glimmen ze mooi. Eigenlijk wist ik gewoon niet wat ik ermee moest maar het staat best leuk. En ze blijven heel.

Anke3
19-07-2010 om 10:53
Gaatjes maken
....in een schelp is heel lastig. Ik heb het gedaan met een Dremel, maar er zijn heel wat schelpen gebroken en er ontstaat tijdens het boren heel veel warmte dus pas op dat je je vingers niet brandt!
Ik heb de schelpen waarvan de gaatjes wel gelukt waren in slingers gehangen van pak-touw, in combinatie met stukjes drijfhout. Deze slingers heb ik weer aan een stel samengebonden takken gehangen en die takken hangen aan het plafond. Ertussen heb ik dan ook nog gekleurde glaasjes gehangen voor theelichtjes. Staat erg leuk!

Karin*
19-07-2010 om 20:28
Poppetjes
Wij maakten vroeger altijd poppetjes van schelpen. Allemaal aan elkaar plakken, gezichtjes van de ene schelp, hoedje erachterplakken van de andere schelp etc. Best leuk. Samen met cocktailprikkers kan je ook nog beestjes maken.
en als je bij google intypt : schelpen hobbie, dan krijg je leuke ideen voor een windgong en een vliegenscherm .
Ik heb zelf ook nog een heleboel schelpen op zolder, dus die ga ik maar eens naar beneden halen om morgen te knutselen