Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Aatje77

Aatje77

14-11-2009 om 12:09

Gezocht: leuke camping zwarte woud!

hallo,

Zoals de titel het al zegt ben ik voor komende zomer op zoek naar een leuke camping in het zwarte woud voor ons gezin met drie kinderen (dan 7, 5 en 2 jaar). Ik heb zelf al zitten zoeken en ook via vergelijk sites als zoover gekeken maar er is zo'n groot aanbod dat ik door de bomen het zwarte woud niet meer zie. Vandaar mijn idee om het hier eens te vragen, wie weet heeft een van jullie een leuke tip.

Wat willen we? Een niet al te krappe plaats (we gaan voor het eerst met een vouwwagen), wat schaduw, geen "herrie" 's avonds laat van jeugd, een speeltuintje, liefst ook iets van water op of bij de camping (hoeft niet perse een zwembad te zijn, als je er maar kan plonzen), animatie mag maar hoeft niet perse.

wie heeft er een tip?

alvast bedankt,
Andrea

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tip

Kijk ook even op zoover.nl
Daar vind je ook veel info, en meningen van mensen over campings, foto's enz. En daar kun je ook zien welke camping het populairst is en waarom.

Succes, en veel voorpret plezier!

Hihi proest.....,-)

Aatje zegt:
"heb zelf al zitten zoeken en ook via vergelijk sites als zoover gekeken maar...."

Moppeke zegt:
"Tip:Kijk ook even op zoover.nl ...."

Sorry, maar ik moest even lachen....
aan mij heb je overigens ook niet veel, ik kan je nog een site aanbevelen, maar heb geen ervaring...campingmening.nl

gr Nora

Puck2

Puck2

14-11-2009 om 20:57

Nadeel van al die meningsites

Mijn ervaring is dat de grootste zemelaars en z%#$#kerds zich daar 3 slagen in de rondte schrijven en dat je van de tevreden klanten eigenlijk nauwelijks respons hebt. Ik neem dat soort sites altijd met een complete zoutwinning.
En sorry, ik weet geen camping voor je in duitsland, we zijn geen duitslandgangers na verschillende slechte ervaringen op duitse campings.

Aatje77

Aatje77

14-11-2009 om 21:14

Puck2

mag ik vragen wat die slechte ervaringen dan waren? Misschien iets voor ons om rekening mee te houden?

rosa

rosa

15-11-2009 om 11:03

Badenweiler

Hier zijn wij vorig jaar 2 nachten geweest. Best mooie camping, mooi gebied, mooi zwembad aan de overkant van de straat waar je als campinggast gratis gebruik van kan maken, prima restaurantje.
Maar het dorp is echt een kuuroord: heeeel veel bejaarden, alles heel erg netjes en aangeharkt, erg Duits. Zal in die buurt niet snel meer overnachten.

rosa

Geen zwartewoud

In het Zwarte Woud heb ik nog nooit gekampeerd, wel een keer in een huisje (was eind september). De omgeving is inderdaad mooi.

Wij zijn vorig jaar naar deze camping geweest, vlak bij de Bodensee:
http://www.camping-am-bauernhof.de/
Dat was echt een superleuke camping voor kleine kinderen. En heel belangrijk: vlakbij ligt het Ravensburger Spieleland. Dat is echt een must voor peuters+kleuters. Mijn jongens (2 en 5) vonden het helemaal geweldig.

Puck2

Puck2

16-11-2009 om 09:09

Ja hoor aatje

Dat mag je rustig vragen. Wat ons vooral tegenviel was de striktheid en de onvriendelijkheid van met name de campingeigenaars. Een paar voorbeelden.
Mittagruhe, van 12 tot 3 was het de bedoeling dat je je nauwelijks verroerde op de camping. De kinderen (toen 1 en 4 jaar) moesten stil zijn dus lekker met ze voetballen was uit den boze en de camping af met de auto kon ook niet, de slagboom was en bleef dicht. Alternatief was om de auto buiten de camping uit het zicht te laten staan en dan sluipend over de camping (en met een peuter en een baby heb je veel mee te nemen) te gaan.
De onbuigzaamheid van de campingeigenaar. We wilden een plekje opschuiven ivm met meer zon. Daar heeft hij een halve dag over lopen mopperen, hij moest het aan zijn vrouw vragen, etc. Toch op kunnen schuiven en onze hele vakantie heeft er verder niemand ook maar in onze buurt gestaan dus ik snap het hele probleem niet.
Sanitair: kinderen tot 8 jaar mochten niet zonder begeleiding in de sanitairblokken komen. Ik kan me er wel iets bij voorstellen, maar dit was wat overdreven vond ik, ik ga toch echt niet mee als mijn kinderen even moeten plassen.
Nog meer onvriendelijkheid: toen we tijdens een hittegolf een plekje in de schaduw vroegen was het norse antwoord: ja dat wil iedereen wel. Toen we weggingen aan het begein van het hoogseizoen probeerde ik nog een praatje van "en nu gaat het voor jullie pas echt beginnen met de drukte, veel succes" Antwoord: nou, ik wou dat het al oktober was.
Verder alle overdaad aan regeltjes en de manier waarop het gesteld werd vonden wij gewoon niet fijn. Het is ook de toon die de muziek maakt. Al met al 4 verschillende campings in verschillende streken in Duitsland en allevier geen goede ervaringen. Jammer, want het land vinden we verder wel mooi en er lopen ook heel veel vriendelijke Duitsers rond, maar de campings vinden wij niet geslaagd. Duitsland gebruiken we nu alleen als doortrekland en voor een nachtje is het prima te doen. Gewoon even slikken en niet ergeren.

Aatje77

Aatje77

17-11-2009 om 14:33

Bedankt....

....voor de campingtips die jullie al gegeven hebben en Puck2 bedankt voor je uitleg. Over die mittagruhe had ik inderdaad al gelezen. Volgens mij is dit echt op alle duitse campings (in dat gebied in ieder geval) nog strikt in gebruik.

Meer tips zijn nog welkom!

groetjes, Andrea

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.