Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
12-07-2010 om 20:38
Heeft iemand ideeen om in de provincie groningen, noord drenthe leuke goedkope dagjes uit te gaan.
Ik met mijn 2 kinderen en soms met mijn vriend.
Ik heb nu vakantie voor 3 weken en we gaan niet op vakantie omdat er geen geld voor is.
En mijn vraag is zijn er meer gezinnen die niet op vakantie gaan of kunnen en wat doe je dan met je gezin in de 6 weken zomervakantie.
12-07-2010 om 21:45
Komtie weer.....
daar kun je aangeven in welke regio je wilt zoeken, binnen of buiten, leeftijd van de kinderen, etc.
14-07-2010 om 20:38
Even denken...
Ik woon vlakbij Groningen, effe denken. Het Stadspark, speeltuin en kinderboerderij. Garnwerd, erg leuk met gratis trampolines, ponyrijden en voor een klein bedrag kano's huren. er is ergens een maisdoolhof, ben ik zelf nooit geweest. In Winsum is een erg leuk zwembad. Nienoord, ik weet even niet meer hoe duur dat is maar is wel leuk, grote speeltuin. Drenthe ken ik niet zo goed, maar daar zijn veel meertjes om te zwemmen, ik hoorde iets over het blauwe meer. Veel plezier! Marleen
15-07-2010 om 11:45
Alleen....
In de randstad, waar wij wonen, wordt veel georganiseerd door de gemeente. Vaak zijn die projecten zwaar gesubsidieerd en kun je voor weinig geld je kinderen laten sporten bijvoorbeeld of een dagje uit met de bus. Geen idee hoe dat in het noorden van het land is maar hier staan dit soort evenementen aangekondigd in de huis-aan-huisbladen.
fijne vakantie!
15-07-2010 om 16:42
Mooi weer
Nu het mooi weer is, zijn er veel buiten-activiteiten mogelijk. Fietsen en wandelen met een picknick b.v. Fiets- en wandelroutes kun je downloaden van sites van het Groninger of het Drentse landschap. Of lekker ergens zwemmen: Hoornse plas, Zilvermeer of het Grunostrand. Het laatste is leuk, omdat daar gewaterskied kan worden en dat is al grappig om naar te kijken. Het Drents Museum is, ook met kinderen, zeer de moeite waard. Vanuit Stadskanaal rijdt een museaal treintje(STAR), kijk hiervoor op de site www.stadskanaalrail.nl . In Ter Apel staat een indrukwekkend klooster dat je kunt bezoeken en de omgeving is prachtig. Ook in Ter Apel: Wonderwereld, ook leuk bij minder mooi weer.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je er een paar leuke weken van maakt. Veel plezier!