Vakantie en uitjes

reina
09-08-2009 om 23:33
Groepsrondreizen
Luxe vraag : dochter vroeg me of ik in de kerstvakantie met haar mee wil op een groepsrondreis, liefst door thailand of omgeving. En tja, wat doe je dan, je offert je op
. Maar we lijken te laat te zijn (zitten echt aan de schoolvakantie vast, ik heb nog wat speling, zij echter niet). We hebben gekeken bij alle bekende groepsreisorganisaties die ik ken (shoestring, djoser, fox, summum, baobab, koningaap en nog een paar waar ik de naam inmiddels niet meer van weet), maar wie weet hebben we er eentje over het hoofd gezien (die net nog wél een plekje heeft)??

Eltie
10-08-2009 om 17:20
Kras
Heb al je bij Kras gekeken, ik zie daar 1 staan die 17 december vertrekt. Oad heeft verschillende die de 20e vertrekken, maar misschien is dat niet het soort rondreizen dat je trekt. Ik heb geen idee hoor! Ik heb overigens begrepen dat Thailand makkelijk te bereizen is dus misschien dan zelf een reis samenstellen? Uit verschillende reisverslagen of reisbeschrijvingen van reisorganisaties kan je vast mooie plekken en leuke adressen vinden.

Lis@
10-08-2009 om 18:14
Heeeeee leuk~~~~~~~~
Wij hebben zelf goede ervaring met www.bmair.nl en www.thailandonline.nl.
Heb je al een datum?

reina
10-08-2009 om 18:16
Elite
Dank voor het meedenken, 17 december is de vakantie nog niet begonnen (dochter werkt t/m de 18e). En OAD is idd niet echt wat we zoeken, maar daar zijn we al vanaf gestapt (als het maar geen strandvakantie is! ) maar ook daar zit niks bij, al vol of te lang. We zijn nu idd aan het kijken vor een indiv rondreis, geen idee of dat nog gaat lukken met het vliegtuig.

Lis@
10-08-2009 om 19:20
Ik denk
ook dat het heel moeilijk gaat worden om nog tickets te krijgen. Ze vliegen ook niet dagelijks op Bangkok. De tickets die ik zie zijn erg duur. Ik zou gokken op www.thailandonline.nl Hier kun je nl zelf je reis samenstellen en ben je niet gebonden aan een beplaalde vertrekdatum.
Je zou natuurlijk ook alleen tickets kunnen kopen

Puck2
10-08-2009 om 21:16
Anwb?
Tjee Reina, MExico, naar zoonlief, nu met dochter mee. Bof jij even! Heb je al bij de ANWB/Pharos en bij Fox Reizen gekeken?

Chantelle
10-08-2009 om 21:29
Ik zou...
Ik zou gewoon alleen tickets boeken en zelf rondreizen. Zo makkelijk, veel goedkoper, veel leuker. Ik zie dat hele groepsgebeuren ook niet zo zitten, om eerlijk te zijn. In Thailand is rondreizen makkelijker dan in eigen land.

amk
10-08-2009 om 21:31
Tickets is lastig
december is een heel populaire maand voor Thailand.
Mijn collega boekt de tickets altijd al in maart! anders is er niets meer te krijgen. En dan hoeft hij maar 1 ticket te boeken.

Chantelle
10-08-2009 om 21:44
Uhmmm....
333travel, thailandonline.nl, ... vliegen vanaf Dusseldorf? Brussel?

reina
10-08-2009 om 22:07
Chantelle
Nee, daar heb ik geen zin in (lui, he), Ik weet dat ik altijd óp ben als het eenmaal kerstvakantie is, we hebben geen tijd om ons echt te verdiepen in wat we willen en je moet je wel voorbereiden als je alleen tickets koopt en daar zelf rondreist. Ik ben toevallig pas voor het eerst met een groepsreis geweest na 30 jaar op de bonnefooi weggeweest te zijn en ik vond het heerlijk! Ben nog nooit zo relaxed en uitgerust teruggekomen, terwijl we héél veel gedaan en gezien hebben.

reina
10-08-2009 om 22:11
Puck2
Ja, akelig veel, he? Vind ik zelf ook wel. Dit was ook helemaal niet in de planning, maar toen dochter het vroeg dacht ik 'waarom niet?, je weet nooit hoe het volgend jaar is'. Ja, daar hebben we al gekeken, we zijn nu aan het kijken bij individuele rondreizen van Fox, daar zit wel iets leuks bij, er zit alleen een rare bepaling in mbt annuleren ( als de vlucht geannuleerd wordt krijg je niets terug en moet je 100 % betalen.... morgen belt dochter daar over). Ach en als het niet meer lukt hebben we 'pech' gehad, je zult me niet horen klagen

reina
10-08-2009 om 22:13
Alles al
Volgens mij hebben we alles al bekeken, alles wat ik hier lees is al aan de orde geweest ( tenzij we héél veel willen betalen, maar er is een grens )
We kijken ook wel naar vliegen vanaf Düsseldorf ( wel jammer, aangezien we vlakbij Schiphol zitten, zoon is vorig jaar naar een vriend in Thailand geweest, hij vloog ook vanaf Düsseldorf)

reina
11-08-2009 om 12:26
En het is geworden ...
We gaan niet naar Thailand, de vliegtickets die nog te krijgen zijn in de Kerstvakantie hebben zulke hoge toeslagen dat het niet leuk meer is, maar we zijn geswitched: we gaan 16 dagen een (individuele) rondreis maken door Noord-India ! Man en schoonzoon kunnen evt bij elkaar kruipen met Kerst en op oudejaarsavond

Kari1
11-08-2009 om 16:55
Leuk
zo'n avontuurlijke reis! Als reisorganisatie kan ik je overigens ook sawadee aanbevelen, kind is hiermee naar Ecuador geweest en 't was fantastisch.
Ze hebben in de kerstvakantie nog een 16-daagse familiereis naar Thailand zo te zien (maar ik denk dat jij in de vakantie wel even zonder andermans kinderen kunt
http://www.familieavontuur.nl/reisroutes/toon_reis.php?rc=THF
Kari