Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Puck2

Puck2

22-12-2009 om 13:11

Hellup, op de bonnefooi

We kamperen al een jaar of 10 met de caravan. Eigenlijk heb ik altijd al zo rond de kerstvakantie de camping gereserveerd. Daar blijven we dan de hele vakantie staan. Volgende zomer willen we het eigenlijk anders doen. We hebben een nieuwe luifel gekocht die makkelijker op te zetten is als de voortent en daarom willen we eigenlijk wat meer campings aandoen tijdens de vakantie. En dan op de bonnefooi. Nu zie ik altijd van die visioenen voor me dat ik na een dag reizen voor een camping sta en dat alles vol is en dat de kinderen achterin steeds dreinender en jengeliger worden omdat ze het wel zo'n beetje gehad hebben in de auto. Heb ik daar gelijk in of zie ik beren op de weg? Wie kan dan die beren voor me weghalen zodat ik niet met knikkende stressknieën de vakantie begin?
We zoeken overigens beslist geen superluxe campings. Boerencampings of municipals zijn in het algemeen prima voor ons. Zijn daar (waarschijnlijk wordt het Frankrijk) in de eerste 3 weken van augustus nog plekjes te bemachtigen waar je een paar dagen tot een week kunt blijven staan of is alles dan ook vol?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

22-12-2009 om 13:26

Bellen

wat ik meestal doe is een dag van te voren gaan bellen of er plek is en dan reserveren. Je bepaalt dus eigenlijk een dag van te voren waar je naar toe gaat. Helemaal op de bonnefooi is in het hoog seizoen niet handig. Met een klein trekkerstentje wil dat nog wel lukken maar met een caravan is dat toch lastiger.

Annet

Annet

22-12-2009 om 15:42

Gaat bij ons altijd goed

Wij reserveren nooit tijdens de zomervakantie, ook niet als we naar Frankrijk gaan. Eigenlijk vinden we altijd snel iets, vaak de 1e poging al, soms moeten we een camping verder rijden.
Wij hebben een vouwwagen dus ook wij hebben best veel plek nodig.
Wij rijden nooit veel op één dag dus we komen ook niet doodmoe in de avond aan. Dat scheelt wel.
De tip van AMK hebben we ook uitgeprobeerd, een dag van tevoren naar een camping bellen om te vragen of ze plek hebben. Vooral voor de 1e camping werkt dit goed omdat we dan soms wel een langere reisdag hebben.

Puck2

Puck2

23-12-2009 om 11:49

En dat bellen van te voren..

... dat levert dan niet te vaak: sorry vol op? Ik heb namelijk niet zoveel zin om een halve dag te moeten bellen om te vragen of er plaats is. Ik vind het namelijk wel een goede (en geruststellende) tip. En de tip om veel adressen in de laptop op te slaan is wel een goede en verder kunnen we natuurlijk bij iedere MacDonald via WiFi even adressen zoeken. Laptop moet idd mee Pelle, moet toch kunnen loggen af en toe

Of op tijd camping zoeken

zo rond 3 uur 's middags al gaan zoeken. Is ons in de jaren dat we op vakantie gingen met caravan op de bonnefooi maar 1x voorgekomen dat we 'vol' te horen kregen.

Tihama

Tihama

27-12-2009 om 20:45

Slechte ervaring met caravan

Wij gaan al ons hele leven op de bonnefooi. Ook in het hoogseizoen, maar altijd met een tent. Twee jaar geleden drong mijn pa er op aan om vooral zijn caravan mee te nemen. Dat was zo ideaal.
Nou, dat hebben we geweten. Ik had een paar campings aangevinkt. We konden immers altijd op de eerste keus terecht. Na 3 campings onverrichterzake hebben we geparkeerd en ben ik gaan bellen.
En elke keer was het volgende gesprek:
"Do you have a place for 1 of more nights?'
"Caravan or tent?"
"Caravan"
"Sorry, we have no place"

Ik heb echt 25 campings zo gebeld. Elke keer was het antwoord 'nee' zodra ik antwoordde dat we een caravan hadden. Uiteindelijk vonden we een camping 250 km verderop. Nadat we eerst een nacht in een hotel hadden doorgebracht. Dat moest wel omdat ik intussen onze paspoorten verloren was bij het in en uitstappen bij de diverse campings (die allemaal geen plaats hadden). Dus we moesten eerst nog naar het consulaat voor noodpaspoorten

Maar dat allemaal terzijde.

Afgelopen jaar hebben we gevlogen. Geen idee wat we komend jaar doen, het is nog minstens een half jaar weg en ik weiger langer dan 2 weken van te voren een vakantie te plannen.

Tihama

Puck2

Puck2

30-12-2009 om 12:37

Tihama

Fijn ;-( Was ik net een beetje overgehaald op bonnefooi ala Pelle krijg je dit.
Wat voor soort campings belde jij, waren dat grote luxe camoings met veel vermaak of kleine kneuterige municipalletjes. En over welk land heb je het.

Tihama

Tihama

30-12-2009 om 13:58

Italie

Het was Italie, Gardameer. In eerste instantie gingen we voor de grote campings. Maar uiteindelijk heb ik de meest miniscule campingtjes ver van het Gardameer ook gebeld. Elke keer haakten ze af nadat ik vertelde dat het om een caravan ging.

Voor mij was het wel duidelijk dat plaats op zich niet het probleem was, want dan hadden ze op mijn eerste vraag al 'nee' kunnen zeggen. Maar het feit dat het een caravan was, vormde het probleem.

Uiteindelijk zijn we trouwens de volgende dag terecht gekomen op een camping in de Apennijnen. Schitterende camping in een prachtig gebied. Het stroomde daar de hele avond vol met Nederlanders die gewend waren om op de bonnefooi te gaan, maar nu geschrokken vertrokkken waren van het Gardameer. Nu was het op dat moment in heel Noord-Europa snertweer, dus er waren al legioenen afgedaald vanuit Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

En zoals ik al zei: we gaan altijd op de bonnefooi. Zowel in Italie als Frankrijk konden we met tent altijd terecht op de camping van onze keuze (groot, glijbanen, zwembaden, aan zee etc).

Tihama

Echt geen probleem

Wij zijn jaren achter elkaar met de caravan naar kleinere campings in zuid Frankrijk, Oostenrijk en Duitsland geweest. Ook wij belden de dag van te voren of in de loop van de middag of er plaats was en meestal lukte dat heel goed. Ik heb belde hooguit naar 3 campings voordat we een plekkie hadden, maar meestal lukte het de eerste keer wel. Je moet alleen je eisen een beetje bijstellen. Direct aan de Franse kust of een superdeluxe camping zal waarschijnlijk niet lukken, maar wij hebben ook wel eens pal aan een frans meertje gestaan. En als de camping niet helemaal naar je zin is ben je zo weer weg, toch?

Nu onze zoons wat ouder worden (16 en 17) zijn we naar grotere campings gegaan die ik wel had gereserveerd zodat er leeftijdsgenoten van de jongens zouden zijn. Resultaat was dat we afgelopen zomer twee weken op een vreselijke camping hebben gestaan.
Volgend jaar mogen ze ze zelf hun vakantie regelen, of ze gaan mee naar wat wij leuk vinden want dit doen we nooit weer!

reina

reina

04-01-2010 om 19:04

Geen probleem

Wij reserveren eigenlijk zelden. Zeker als je niet voor luxe campings gaat met instantvermaak is het voor ons nooit een probleem geweest een plek te vinden. Je kunt dan tenminste kijken hoe een camping is, welke plek je krijgt etc., als je reserveert moet je maar afwachten of het niet tegenvalt. Ik zou lekker op de bonnefooi gaan!

jippa

jippa

05-01-2010 om 23:19

Bonnefooiers

Ook hier fervente bonnefooiers, ook in hoogseizoen en Frankrijk, Italie en dergelijke. Maar geen caravan. Wel campings, hotels, b&b;s, alles. Wij vermijden de grote toeristenstreken en de vermaakcampmings en we zoeken vanaf niet te laat in de middag. Je moet alleen niet gek op kijken als het ook wel eens niet direct lukt. Maar alles beter dan alles vantevoren uitstippelen vinden wij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.