Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Heirthe

Heirthe

21-02-2010 om 11:53

Het leukste landal park?

Wat is nou het leukste Landal park voor kinderen van 7, 11 en 13?
Belangrijk zijn een leuke speeltuin, leuk restaurant, winkeltjes op het park, draadloos internet, overdekt zwembad, privacy.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

21-02-2010 om 16:12

Vennebos

vind ik zelf een erg mooi park, nette huisjes, leuk zwembad, midden in het bos

Minet

Minet

21-02-2010 om 16:29

Geen vennebos

want als ik de beschrijving van nasha lees komt dat dus niet overeen met wat Foske zoekt.

Rabbit hill

vinden wij erg leuk; kun je vrijstaande huisjes boeken.

Heideheuvel is ook mooi, maar het zwembad minder leuk voor leeftijd jouw kinderen.

Saskia

Nasha 1st

Nasha 1st

21-02-2010 om 16:55

Minet?

hoezo niet, er is een leuke speeltuin, er zijn verschillende leuke restaurants, ook een aantal winkels op het park (niet heel veel, maar dat is op bijna geen enkel park) draadloos internet weet ik niet, er is een mooi overdekt zwembad (met diverse glijbanen, wildwaterbaan en golfslagbad, voor kinderen van 7 11 en 13 perfect!) en privacy is er ook voldoende....

Henriette123

Henriette123

21-02-2010 om 19:26

Rabbith hill,miggelenberg twenhaarsveld of aelderholt

Rabbith Hill,Miggelenberg Twenhaarsveld of Aelderholt waren hier favoriet. Op Aelderholt kun je ook golfen leren. Wel is dat park iets opener, dus wat minder privacy, dan op de andere parken.
Ik dacht dat die zwembaden ongeveer hetzelfde zijn.
In de landalgids kun je trouwens zien welk park veel faciliteiten voor welke leeftijd heeft.
Waar je draadloos internet hebt weet ik niet.
Niet van Landal maar behalve wat winkeltjes voldoet park Emslandermeer aan al je wensen; wel ligt het zewmbad wat verder weg van sommige huisjes; die op zich heel mooi zijn.

Minet

Minet

21-02-2010 om 21:05

Nasha

je geeft in jouw eerste posting aan wat jou beviel op het Vennebos, maar geen van die zaken zijn gevraagd door Foske. Mijn conclusie is dan: oke, geen Vennebos dus, want wat FOske zoekt is daar blijkbaar niet.

Nasha 1st

Nasha 1st

21-02-2010 om 22:02

het is wat karig inderdaad wat ik zeg, maar ik geef toch ook aan dat er een zwembad is? Enne.....wat let iemand om dan even op de site te gaan kijken?

vlinder72

vlinder72

22-02-2010 om 09:06

Coldenhove

Bij ons waren favoriet: Coldenhove, Rabbit Hill en Miggelenberg. En de parken op Schiermonnikoog (niet in de bossen maar wij zijn op Schiermonnikoog verliefd geworden) en op Terschelling. Geen faciliteiten maar de eilanden hebben zelf genoeg te bieden. Echt afschuwelijk vonden wij Parc Sandur. Verder dan wel geen Landal park hebben onze kinderen zich prima vermaakt tijdens een familie weekend (je weet wel zo'n weekend met opa'en oma's, ooms en tantes, neefjes, nichtjes en achterneefjes en nichtjes) in het park van Duinrell. Aardig pretpark, leuk zwembad. Stacaravan geboekt van Eurocamp. Ook leuk voor een weekend.

vlinder72

vlinder72

22-02-2010 om 09:08

Oeps, ik vergeet de aller- , allermooiste

Landal Sluftervallei. Leuk zwembad. Huisjes midden in de duinen. Leuke speeltuinen ook een speeltuin met water. Prachtig eiland. Veel te doen in de omgeving. Strand, natuur, bossen etc.

Lou

Lou

22-02-2010 om 22:51

Vlinder

Ik zat er juist aan te denken om in de meivakantie een paar dagen Park Sandur te boeken, voor man en mij en dochter van 9. Waarom was het afschuwelijk?

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2010 om 23:12

Parc sandur

hebben wij ook een keer gedaan, in januari, ijs en ijs koud! Het park is vrij ruim van opzet maar erg kaal. Niet veel speeltuinen. De huisjes vond ik wel mooi, vrijstaand over het algemeen (misschien wel allemaal nu ik nog even nadenk)....Maar ik denk dat wij ook wel in het verkeerde seizoen zaten....het was slechts voor familliebezoek dat wij daar zaten, dus zo erg vond ik het niet.....

Henriette123

Henriette123

22-02-2010 om 23:46

Open park

Parc sancur is haast een wijkje van emmen; de supermarkt op het park is bijvoorbeeld ook voor de buurt.
Het zwembad is mooi; misschein wel het mooiste van alle landalparken, en voor landal begrippen is er een mooi centrum.
Het park ligt rondom vennen. Je kunt er dus bijv goed varen met opblaasbootjes en of zwemmen. Vlakbij is een natuurgebied waar je ook kunt zwemmen. Ook kun je er prima fietsen.
Het park is juist door die vennen erg open en ruim,, en als het slecht weer is zal het daar inderdaad erg koud en nat zijn. Maar ja, in mei heb je wel beter weer.

vlinder72

vlinder72

23-02-2010 om 08:50

Parc sandur. waarom niet.

Hetr zelfde als de twee bovengenoemde reacties. Inderdaad erg open. Ruim van opzet en daarom veel autoverkeer. Die ook nog eens hard rijden want alles moet blijkbaar opeens met de auto (boodschappen doen en zo). Wij hadden een kinderhuisje omdat dat de enige omheinde huisjes zijn. Maar al het speelgoed was kapot of incompleet. Toen wij gingen vragen of ze geen krijtjes hadden voor het schoolbord werden wij alleen maar meewarig aangekeken. Het zwembad is inderdaad mooi maar ook toegankelijk voor andere mensen (tegen betaling) dus erg druk. Veel stoelen claimers. Supermarkt is mooi maar wordt door de buurt gebruikt als echte supermarkt dus extra veel autoverkeer. Verder zijn er in de binnenhal veel activiteiten zoals bingo en van die slagermuziek festivals. Daar houden wij niet van en bovendien werd er gerookt als ketters. Tja, er was niets mis mee maar wij boeken een Landal huisje en nu had ik er meer een Center Parcs gevoel bij. NIets mis mee maar wij houden niet van al dat vermaak en al die herrie. Ik wil gewoon rustig naar het zwembad kunnen wandelen zonder dat mijn kindertjes van de sokken gereden worden. Ik wil niet dat ze overhoop gezwommen worden door opgeschoten pubers. En ik wil geen takkeherrie als ik boodschappen ga doen en ik wil zeker niet met mijn kinderen door een doorrookt atrium moeten sjokken op weg naar zwembad/snackbar/receptie. Op te wel, volgende keer een ander Landal Park. Er zijn er genoeg in Drenthe. Het verklaart trouwens wel waarom het park zo populair is op Zoover en zo. Heel veel mensen houden van die herrie en al dat vermaak.

Lou

Lou

23-02-2010 om 12:40

Aha

Bedankt voor de snelle reacties op mijn inbraak-vraagje in dit draadje. Veel water en ruimte, en een heel mooi zwembad leek me inderdaad geweldig maar als de super tevens de buurtsuper is en het zwembad tevens het buurtzwembad dan verwacht ik wel megadrukte in de meivakantie. Niets voor ons! Wij willen rust en ruimte, prettige voorzieningen en een beetje gezelligheid voor ons meisje, maar vooral geen herrie- en rookvermaak. Dus hartelijk dank Vlinder ea, ik had echt al bijna geboekt toen ik dit draadje toevallig zag, en nu ga ik dus fijn iets anders boeken. Wel een Landalpark, misschien die ene in België met een overdekt zwembad. Hoewel, die is wel erg ver weg. Ik zoek er wel eentje uit de tips van dit draadje.

ol3

ol3

23-02-2010 om 21:23

Esonstad

rust en water: Esonstad in Friesland; wij zijn hier vorig jaar in de zomer 1 week geweest, prachtig park, heel nieuw, mooie huisjes en leuke uitstapjes. Heb zelf jongere kinderen dus je zou op de site nog even moeten kijken of het voor jouw gezin ideaal is maar de lokatie is super!

rust en groen: Twenhaarsveld in Overijssel; zijn hier vorig jaar in de herfstvakantie geweest en ook een aanrader, veel bossen, leuke mogelijkheden, vlakbij Apeldoorn dus dagje Apenheul, Paleis 't Loo
gezellig huisje met open haard

Heirthe

Heirthe

23-02-2010 om 23:24

Leuk

al die reacties, dank jullie wel.
En Lou het is toch ook fijn dat jij ook iets aan dit draadje hebt
Ik geloof dat ik Miggelenberg en Slurftervallei en de Hellendoornse Berg de leukste parken vind. Die huisjes in de duinen zijn idd erg leuk.
Parc Sandur hebben we wel eens gezien toen we een keer in Emmen waren en dat is idd niet ons gevoel van vakantie. Ook wij houden absoluut niet van het Centerparcs gevoel

vlinder72

vlinder72

24-02-2010 om 09:01

Hellendoornse berg

Hmmm, nu klinkt het net alsof wij alle parken van Landal al bezocht hebben maar Hellendoornse Berg viel ons tegen. Nu waren wij er wel vlak na opening dus misschien is het nu allemaal bijgekomen. De huisjes zijn echt prachtig. Park zelf was nog in aanleg maar dat zal nu wel klaar zijn. Verder is het erg klein. Veel kleiner dan een zo'n standaard Landalbad. Lokatie is natuurlijk wel prima. Dichtbij park Hellendoorn en dat is voor tieners natuurlijk geweldig. Miggelenberg heeft een supergave speeltuin en ligt echt prachtig. Iedereen vindt park de Hoge Veluwe geweldig. Zelfs opgeschoten pubers. Tja, en ik had al aangegeven dat wij de Sluftervallei het aller-, allermooiste vinden. Wel eenvoudige huisjes maar lokatie en park maakt alles goed (de 8 persoonshuisjes liggen helemaal vrij). Je kan vanuit het park zo mooi wandelen of fietsen. Oja, wij hebben echt nog niet alle parken bezocht .

Lou

Lou

24-02-2010 om 11:47

Esonstad

Eerst maar eens antwoord geven op de oorspronkelijke vraag van Foske. Wij zijn in Port Greve, Hoog Vaals en Sluftervallei geweest en ik vond daarvan Sluftervallei ook het mooist. Het is alleen niet zo dat je even snel naar de zee wandelt, dat was toch nog wel een behoorlijke tippel. Maar wel heerlijk ruim en weids en zee-achtig allemaal, echt een mooi park.

Voor onszelf: dochter wil varen naar een eiland. Ik wil eigenlijk niet weer naar Texel en de andere eilanden zijn allemaal vol of duur of er was iets anders mee mis, ik weet niet meer wat, maar in elk geval kwam ik uit op Esonstad in Noord-Friesland, dan kunnen we een boottochtje maken naar Schiermonnikoog. Iemand wel eens in Esonstad geweest?

Heirthe

Heirthe

25-02-2010 om 16:05

Lou

Wij wonen niet zo ver bij Esonstad vandaan. Ik vind het er best leuk uitzien, het lijkt net een oud dorpje, met wat winkeltjes en een gezellig plein. Het is niet zo heel groot, maar ik zou het voor een weekendje wel leuk vinden, langer niet.
In de omgeving is niet zo veel te doen, je hebt Dokkum dichtbij, dat is een erg leuk stadje om te winkelen en rond te lopen. En je kunt natuurlijk naar Lauwersoog en Schiermonnikoog.

Varen naar een eiland

Lou, heerlijk, varen naar een eiland. Dat is ook echt vakantie en weg zijn. Wij gaan elk jaar naar Ameland. Zitten dan in een zalig huis van Camping Kleinvaarwater in Buren. We gaan dan met een ander gezin: de kinderen gooien we in het zwembad en wij zitten bij de open haard met een wijntje.

En ik kan melden dat dat huis helemaal heerlijk is met zes andere vrouwen. Dat doen we ook één keer per jaar. Heerlijk dobberen in het zwembad, sauna en bijkleuren onder de zonnebank die er staat.

Maar goed, dit is dus niet een Landal Park

groetjes van Purk

Lou

Lou

25-02-2010 om 19:34

Ja, ik denk dat het Esonstad wordt.

Purk, wat leuk zo'n privé-tip. Maar wij zijn met z'n drietjes en zonder andere kinderen, daarom zit ik liever op een park, daar heb je nog wat kindervermaak en (vooral) andere kinderen. De wijntjes en de open haard en de sauna klinken wel uitstekend! Gaan jullie ook in de meivakantie?

joos

joos

25-02-2010 om 20:41

Purk, ameland (ot)

hee purk, wij gaan ook regelmatig naar Klein Vaarwater op Ameland. Heerlijk. Dit jaar hebben we een seizoensplek voor onze caravan. Voor het eerst dat we onze caravan gaan gebruiken, we vinden het reuzespannend.
Lou, Klein Vaarwater is ook een park, dus er zijn kinderen zat!

Lou

wij gaan altijd het tweede weekend in december, want dat is de Ameland Adventurerun. En met de dames gaan we het eerste weekend van oktober.
In mei willen we richting Italie....een camping in de buurt van Turijn. Kan jij wel uitvogelen welke

groetjes van Purk

Lou

Lou

26-02-2010 om 16:59

Ha purk ot

Super zeg. Die camping in Italië ken ik van horen zeggen, het leek me misschien wel wat voor de komende zomervakantie.

En vreselijk OT: dochter heeft nu twee verkeringen tegelijkertijd, dusseh... je bent nog steeds hartelijk welkom maar de spanning is er geloof ik wel af

Haha - ot

fraai van twee walletjes eten!! Van wie heeft ze dat

Mochten we in mei zijn geweest, dan zal een beoordeling van de camping aan je sturen.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.