Vakantie en uitjes

Polly Shearman
22-06-2010 om 11:00
Het plan tot nu toe:[combi fiets-/autovakantie]
Man en ik willen graag op fietsvakantie ( zoals we deden toen onze kinderen klein waren) Maar onze jongens die van 11 en 9, willen dat niet, die van 4 heeft nog geen eigen inbreng.
Nou hebben wij sindskort 2 tandems waar we met zijn mee er op uit kunnen trekken. Met die tandems vinden de heren het wel weer leuk om te fietsen, en dan kom je ook nog eens ergens, want zo samen op een fiets kan je kilometers vreten.
Nou is het plan als volgt: ik fiets met oudste op de tandem incl bagage een paar dagen van camping tot camping om na een paar dagen ( euh 3 of 4) aan te komen op grote camping. Waar manlief ook heen komt, met de auto en de andere 2 kinderen en onze grote tent. daar blijven we dan een dikke week staan, gezellig met zijn 5e. Moet dan wel luxe camping zijn, met groot zwembad enz zodat de heren wel aan hun trekken komen. Vervolgens breken we weer op, en vetrekt manlief met middelste zoon, en misschien zelfs jongste ook nog. Weer op de tandem terug naar huis om daar dan weer 3 a 4 dagen over te doen. En rijd ik met oudste en eventueel jongste weer met auto en spullen naar huis.
Niet dat ik echt een vraag heb hoor, maar misschien heeft iemand nog leuke suggesties voor ons?
ik wilde het gewoon even delen.
Groet, polly

Henriette123
22-06-2010 om 12:05
Ingewikkeld?
Ik weet niet of je dit soort suggesties bedoeld,maar
waarom gaan jullie niet eerst met z`n allen een paar dagen op fietsvakantie; bijv van blokhut naar blokhut, of jeugdherberg; (dan hoef je niet zo veel mee te slepen)?
Hierna ga je met z`n allen naar de bewuste camping.
Mij lijkt jullie constructie ongezellig en ingewikkeld; of willen jullie elk kind aaprt aandacht kunnen geven?

Polly Shearman
22-06-2010 om 12:21
Idd apart
We vinden het idd fijn ook de kinderen ook eens alleen te hebben, want altijd maar met zijn 3! hmmm
Je hebt gelijk, het klint zo wel wat omslachtig maar van blokhut naar blokhut is geen optie, dat is gewoon verschrikkelijk duur, we hebben van die mini lichtgewicht fietstentjes, daarmee op een boerencamping kost iets van 15 euro ofzo..
Nou ja, dit is het plan tot nu toe, wie weet wat we nog gaan veranderen.
maar bedankt voor het mee denken!
groet, polly

Pinkelot
22-06-2010 om 13:16
Geen tips
Maar ik wilde even zeggen dat ik het een heel erg leuk idee vind zoals je het omschrijft. Vooral die 1 op 1 aandacht is heel bijzonder, ik denk dat dat heel waardevol is, gebeurt hier veel te weinig
Veel plezier, groetjes Pinkelot

Henriette123
22-06-2010 om 13:55
Jongste logeren?
Ik weet niet of het kan, maar je zou misschien ook je jongste kunnen laten logeren, (verwenweekendje opa en oma?) en er dan een op een op uittrekken.Dat kan dan in de tentjes die je hebt.Je jongste heeft jullie denk ik nog wel geregeld voor zichzelf.
Wij deden zelf weleens dat ze om de beurt (4 kind)eens een weekendje met een van ons ergens naar toe mochten;
dit buiten de vakanties om ivm logistiek.
En inderdaad exclusieve aandacht van pappa of mamma, vinden ze heerlijk, en is belangrijk.

picobello
22-06-2010 om 21:05
Geweldig idee
1 kind heerlijk aandacht van een ouder, tijdens het fietsen heb je de meest geweldige conversaties.Daarna lekker weer met z'n allen, want vakantie is ook de tijd maken voor het gezin.
Ik zou het niet beter hebben kunnen bedenken.
Ik zou misschien alleen niet terug fietsen met de jongste achterop, maar dat is misschien meer dat ik het te zwaar zou vinden.
Gaat man dan alvast de tent opzetten op de camping waar je langer blijft? Lijkt me heerlijk, aankomen en alles staat klaar )

Polly Shearman
23-06-2010 om 11:33
Gewoon fietsen
Ik nijg steeds meer naar alleen maar gewoon fietsen! Dan wel met liefde voor mijn zoons langs wat grotere campings af en toe, zodat ze toch aan zwemmen enz toe komen. Maar ik heb eigenlijk gewoon geen zin in een week lang op een camping staan, want dan zie ik mijn kinderen nauwelijks, lees ik alleen maar boeken. Als we fietsen zijn we veel meer samen bezig als gezin.
En ik wil zo graag ook met jongste dat avontuur aan gaan.
We zijn een twee keer geweest, 1ste keer toen oudste 3 was en middelste 1, daarna toen oudste 5 was en middelste 3. Jongste is nu 4.. dat kind moet dat toch ook gewoon meemaken! langs al die boeren campings, kippen voeren met de boer, op iedere camping weer een vriendje vinden, en jonge poesjes!! Aan de kant van de weg een bakje aardbeien kopen. En onderweg in het bos op zoek naar proppen!! Wat hebben wij genoten toen met de andere op de fiets.
hmmm ik droom helemaal weg.
In hoeverre laten jullie je kinderen meebeslissen over de vakantie? Ik kan toch ook gewoon zeggen: wij zijn de baas, en we gaan gewoon fietsen klaar uit!>??!?!?
hmm groet, polly

Polly Shearman
23-06-2010 om 18:06
Kastanjet!
Ja lieverd ik weet het, maar dat weekend zitten we helemaal volgeboekt met allerlei andere uitjes... maar volgend jaar misschien!
Gaan jullie wel?

Sera
23-06-2010 om 22:16
Dan ga je toch op fietsvakantie?
Je klinkt zo enthousiast over de fietsvakantie dat het mij al leuk lijkt terwijl ik helemaal niet van fietsen hou! Ik zou gewoon lekker met elkaar op fietsvakantie gaan als je dat leuk vind. De kinderen zou ik geen keuze geven. Je kunt het natuurlijk wel leuk voor hun maken door inderdaad af en toe voor campings te kiezen met zwembad of door een bezoek aan een pretpark/dierentuin of iets anders wat ze heel gaaf vinden in te bouwen. Mijn kinderen beslissen ook niet echt mee over de vakantie. Dat kan ook helemaal niet want dan willen ze alle drie wat anders Ze mogen uiteraard wel vertellen wat ze leuk zouden vinden om te doen en deels willen we daar wel rekening mee houden maar alle wensen vervullen kan gewoon niet.

ijsvogeltje
24-06-2010 om 18:02
Gewoon fietsen!
Gewoon lekker op fietsvakantie gaan! Een week op een camping hangen en de kinderen de hele dag niet zien... het lijkt mij niets. Juist voor kinderen is een fietsvakantie zo ontzettend leuk!
Het leuke van fietsen is afstappen. Want alleen maar kilometers maken is voor kinderen (tenminste die van ons) niet leuk. Maar met de fiets kom je op zoveel leuke plekjes. Je fietst van speeltuin naar strandje naar terrasje naar wéér een leuke speeltuin. Kinderen beleven tijdens een fietsvakantie zoveel meer dan tijdens een 'gewone' campingvakantie. En als ze 9 en 11 zijn kunnen ze de route uitkiezen, kaartlezen etc. O ja, en onderweg geocachen, ook altijd leuk.
Nog iets meer dan een week en dan stappen wij ook weer op de fiets, ik heb er zin in!

Polly Shearman
25-06-2010 om 12:55
We laten het nog in het midden
We hebben wel besloten dat we de komende weekende gaan gebruiken om alvast met de kinderen te trainen, want zoveel fietsen we niet en na een km of 30 krijg ik ook al een zitkont en dat is niet handig tijdens een fietsvakantie, dus zitvlees kweken.
heeft iemand nog een goede tip over boekjes met mimicampings of boeren campings erin in de benelux? die van de Vekabo hebben we. Dus niet via internet op te zoeken zoals de svr, maar gewoon boekjes om mee te nemen voor onderweg.
groet, pol

Henriette123
25-06-2010 om 17:43
Bibliotheek
Ik weet geen titel voor je, maar kijk eens in de bibliotheek, vaak kun je ze daar gratis lenen.

merene
25-06-2010 om 21:18
Kleine campinggids van de anwb
Dat is gewoon papier en onderweg dus handig te bekijken. Ik krijg helemaal zin om ook op fietsvakantie te gaan. Vroegûh zijn wij vaker gegaan, maar sinds we kinderen hebben niet meer. Dit jaar hebben we al andere plannen, maar wellicht volgend jaar.

ijsvogeltje
25-06-2010 om 22:04
Het groene boekje
met daarin de natuurkampeerterreinen in Nederland, zoals de terreintjes van Staatsbosbeheer. www.natuurkampeerterreinen.nl. Dit zijn vaak echt leuke campinkjes, soms mag je kampvuur bij je tentje maken en dat is natuurlijk feest voor de boys. En ja, het zou handig zijn als SVR een boekje zou uitbrengen met alle aangesloten campings.