Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Guinevere

Guinevere

17-06-2009 om 19:27

Het ultieme frankrijkboek?

Wie kent er voor mij zo'n schitterend Frankrijkboek, dat echt met kop-en-schouders uitsteekt boven de gewone ANWB en Capitool reisgidsen? Waar de geschiedenis van de streek goed in beschreven staat én de buitengewone plekjes in staan?
Ooit had ik zo'n soort boek over Portugal, weet de titel niet meer maar dat boek heeft mijn hele vakantie geweldig gemaakt. Er stond zelfs in in welke steegjes ze 's avonds nog Fado zongen, en dan niet voor de toeristen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

18-06-2009 om 17:45

Lievelings-frankrijkboeken dan?

Bij gebrek aan Ultieme Frankrijkboeken, ben ik ook wel in voor jullie Lievelings-Frankrijkboeken!

Lonely planet?

Heel standaard maar ik heb voor alle landen waar ik ooit geweest ben een Lonely Planet. Altijd een stukje geschiedenis en dan up to date informatie over activiteiten, slaapplekken en eetplekken.

Die van Frankrijk vind ik ook goed maar ik kijk eigenlijk nooit naar andere reisgidsen dus ik kan niet vergelijken.

Mariel

Maylise

Maylise

20-06-2009 om 14:09

De Lonely Planet vind ik inderdaad goed. Ook de Rough Guide is een prima keuze.

Verder heb ik goede ervaringen met Let's Go. Dat is iets minder serieus dan Lonely Planet en leest erg vlot.

Verder Blue Guide. Die zijn erg goed. Ik heb er een gehad van Rome en het is ontzettend uitgebreid. Heel veel ruimte voor geschiedenis en cultuur. Minder goed voor openingstijden, restaurantjes en ander vermaak. Wel enorm goed voor de achtergrond.

Wil je vooral veel restaurants, winkels, bars en dergelijke dan zijn de Petit Futé boeken ideaal. Die zijn in het Frans maar er zijn Engelse vertalingen. Die hebben een enorme nadruk op restaurants, winkels en dergelijke. Als je geïnteresseerd bent in het bezoeken van allerlei artisans zijn ze ook ideaal want al die adresjes staan er ook in.

Wil je juist veel foto's dan zijn de discovery reisgidsen en capitool gidsen weer beter. Discovery is best sterk met achtergrond informatie maar die zijn weer minder sterk met bezienswaardigheden en openingstijden.

Verder ga ik zelf meestal gewoon even naar een boekenzaak om te zien of er nog iets interessants bijzit. Soms zijn er onbekendere boeken die erg goed zijn. Zo heb ik een heel leuk boek over de Provence. Combinatie achtergrond, cultuur en reisgids. Ik kan de titel wel even opzoeken. Hij moet hier ergens rondzwerven.

Maylise

Guinevere

Guinevere

21-06-2009 om 21:35

Dank

Bedankt, ik ga eens speuren naar deze boeken. Ik ben trouwens vooral geïnteresseerd in sfeer en achtergrond.
Ik was laatst in Berlijn bij het holocaustmonument, ik wilde even in de reisgids lezen hoeveel slachtoffers er precies waren gevallen. Stond er niet in, en geen kaarten van Berlijn voor en tijdens de muur. Dat vind ik dan heel gebrekkige info van zo'n boek.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.