Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-01-2011 om 09:37
Ik heb een vakantiebestemming geboekt op ongeveer 1000 km. Omdat ik dat eigenlijk net iets teveel vind om in een dag te rijden, heb ik voor zowel de heen- als de terugreis een overnachting geregeld. De afgelopen jaren reisde ik terug wel in 1 keer, met het idee om een hotel te boeken als het niet meer ging. Dat moment kwam altijd als ik bijna in Nederland was, dus dan besloot ik die laatste drie uur ook nog maar even door te rijden. En dat viel dan altijd tegen. Nu heb ik dus voor de terugreis ook een hotel besproken. Geen snelweghotel, maar een familiehotel in een leuke omgeving met wat voorzieningen, zodat het hopelijk bijdraagt aan een ontspannen terugreis en verlenging van het vakantiegevoel.
Eigenlijk zoek ik een beetje bevestiging dat ik het goed geregeld heb Ik heb al meerdere mensen gesproken die het een beetje overdreven vinden. Mijn vriend rijdt bijvoorbeeld fluitend in 1x 1300 km, met 3 keer stoppen ofzo. Ben ik nou zo mutsig dat ik erg moe wordt van zo'n eind rijden? Hoe lang rijden jullie maximaal, als je alleen rijdt?
27-01-2011 om 13:39
Boodschappen meenemen pelle
Pelle, ongeacht de dag van de week dat we ergens aankomen heb ik nooit zin om direct een supermarkt te zoeken. Ik neem altijd eten voor de eerste dag (of 2) mee: 2 zakjes tortelini met een zakje saus of pak rijst en 2 blikken ragout. Paar komkommers in plakjes erbij en je hebt je avondeten al rond. Zak krentenbollen en gewone bolletjes om de eerste dag verder door te komen. Maar ik zal toch eens kijken of ik het adres nog kan achterhalen waar wij vorig jaar hebben overnacht, was volgens mij ook in de buurt van KArlsruhe.
27-01-2011 om 15:34
Maylise
Wat kun jij lang achter elkaar rijden zeg! Ik trek het na 3 uur echt niet meer, dan wil ik er even uit en iets drinken en mijn benen strekken. Mijn man kan langer rijden, die redt ook wel 5 uur, maar ook dan wil ik er al eerder even uit.
Hibiscus
27-01-2011 om 16:29
Supermarkt
Pelle, in frankrijk zijn de meeste grote supermarkten wel tot 22u open, en zondags ook hoor! Even kijken dus hoe ver die is.
27-01-2011 om 19:48
Eh dc
Volgens mij ging Pelle naar Zwitserland. Geen idee hoe het daar met de openingstijden van de winkels zit, maar als ze hetzelfde zijn als in Duitsland dan kan je het schudden op zaterdagnamiddag.
27-01-2011 om 22:14
Oh sorry
beetje oeps dus. Niet goed gelezen
Van zwitserland zou ik het inderdaad echt niet weten.