Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hoeveel kleding neem je mee op vakantie?

Wij gaan over 1.5 week op vakantie naar Limburg. we gaan twee weken.
Twee meiden van 7 en 9 gaan ook mee. ze hebben zo goed als dezelfde maat.
Maar hoeveel van alles neem ik nou mee? Er is een wasmachine en droger maar wil ook niet na twee dagen al wassen. Ik ga uit van een keer wassen in het midden van de vakantie en een keer voor we naar huis gaan.
Het weer is nog wat onbekend, dus er moeten mee lange broeken korte broeken leuk jurkje voor als we ergens gaan eten, tshirts en truien, maar hoeveel van alles dan??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Legoblokje

Legoblokje

17-06-2009 om 22:25

Ik zou...

Vorig jaar zijn wij naar Amerika geweest en ik had geen zin in vijf koffers. Met z'n viertjes hadden we twee grote koffers en daar zat alles in (dus ook boeken, toiletspullen, teva's, badhanddoeken, speelgoedjes). Temperatuur wisselde daar tussen 'onder vriespunt' en 30 graden in de schaduw. Ik had bij me pp: 2 spijkerbroeken (1 aan op heenreis), 1 oprolbroek, 3 korte broeken, 5 polootjes pp, 5 lange mouwenshirts, 1 trui (op heenweg) 1 fleecejack, 1 zomerjas/windjack, ondergoed, sokken, teva's en bergschoenen. Was echt meer dan genoeg. Hiermee kon ik allerlei combi's maken. Eigenlijk kon er nog wel 1 lange broek minder mee.
Ik heb jongens en iedere dag gingen bijna alle kleren in de was. Ik waste ongeveer 1 x per week. Shirtje onder de polo ging de volgende dag gewoon aan of onder fleece of...

ayla

ayla

18-06-2009 om 09:19

Veel te veel

ik neem altijd veel te veel, ik ben altijd bang dat ik iets niet bij me heb en ieder jaar neem ik weer dingen mee terug die ze nooit hebben aangehad omdat dochter alleen maar haar zwierjurkjes aanwil die ik dus halverwege de vakantie moet gaan wassen en strijken en zoonlief loopt alleen maar in zijn romper.

Voor dit jaar heb ik me voorgenomen, Alle H&M jurkjes die ik heb, die zijn namelijk zo makkelijk in de koffer te proppen, 2 lange broeken, 2 betere jurkjes, 2 korte broekjes, nog wat rokjes en een stuk of 6 t shirts. oh ja en 2 vestjes of truien met lange mouwen.Voor dochter is dit het.

voor peuterzoon, alle rompers, alle korte broekjes en alle t shirts. Hij is ene jongen en heeft niet zo heel veel. daarbij knoeit ij vreselijk veel en hangt hij graag in de modder

Jou dochters zijn al groter ze zouden zich dus best redelijk schoon moeten kunnen houden.Ga voor driekwartbroeken, die kun je aan met mooi weer maar ook als het minder is. Neem vestjes mee die je kunt uittrekken.

amk

amk

18-06-2009 om 09:40

1 sport tas

voor 2 personen voor 2 weken.
En dan nog een kratje met boeken en speelgoed.

Ciska22

Ciska22

18-06-2009 om 09:42 Topicstarter

Reactie

Ik was altijd voordat ik naar huis ga omdat we thuis een eigen bedrijf hebben en zodra ik thuis ben stort ik me daar weer in en heb twee weken in te halen. Anders zou de was minimaal een week blijven liggen. Als ik het schoon meeneem is me dat een zorg minder...
Ayla, mijn dochters zich schoon kunnen houden? Ja als ze perse willen maar ik wil niet dat als ze aan het spelen zijn ze er aan moeten denken dat ze niet vies mogen worden...
Vestjes nemen we in ieder gval mee. Ik probeer zoveel mogelijk kleren bij elkaar te zoeken die ze allebei passen. Dat scheelt dan weer.

Mamba

Mamba

18-06-2009 om 14:09

Veel setjes maken

2 broeken
3 tshirts lange mouw
3 tshirts korte mouw
2 rokjes of korte broek
2 jurkjes
eventueel 2x legging voor onder jurk (neem iets kreukvrij)
3x sokken
pyjama
ondergoed
bikini
1 vest
slippers/zomerschoenen
dichte schoenen
zomerjas/windjack
Dit is inclusief de kleding die ze aanhebben op de reis zelf.

Dit is ruim voldoende (zou wel minder kunnen), en je bent voorbereid op zowel warm als koud weer.

Rieke

Rieke

18-06-2009 om 16:29

Te veel

met de caravan heb je een zee van ruimte, en ik neem standaard te veel mee. ik neem me elk jaar voor het anders te doen. ook handiger voor de was. het lijstje van mamba klinkt goed. voor zoon neem ik wel meer mee, die heeft een shirt en broek zo vies. en wassen doe ik ook op de camping, halverwege de vakantie. ideaal. en oude shirts meenemen en oude handdoeken, die gooi ik dan ter plekke weg omdat ik dat al van plan was.

Lynna

Lynna

19-06-2009 om 07:04

Oude onderbroeken

Rieke gooit oude handdoeken op vakantie weg, ik gooi oude onderbroeken nooit meteen weg, maar bewaar ze voor op vakantie en gooi ze dan weg. Werkt ook heel goed!

Jolijt

Jolijt

22-06-2009 om 08:54

Tellen en streng zijn voor jezelf

Twee weken, een keer wassen... zeven dagen kleren.
Setjes uitleggen en tellen: spijkerbroek is goed voor 3/4 vakantiedagen slecht(er) weer. Dus 1 of 2. En zo voor al het weer doortellen: witte bloes (stel dat je die meewil..) is 1 dag. Zorg dat alles combineert.
Als je dat streng doet heb je zo weinig nodig... (meestal vind ik het dan te weinig... dus dit erbij...dat erbij... en spijt aan het einde van de vakantie!)
Verder kijk ik naar spullen die makkelijk te wassen zijn en bij elkaar kunnen. De laaste paar dagen was ik alles weg; alles gaat weer schoon de koffer in, dat bevalt prima.

Ik heb nooit zoveel oude onderbroeken!

Ik verslijt ze niet zo hard hoor; doe jaren met mijn favoriete onderbroeken! Ik hou er echt geen 14 over na een jaar

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.