Vakantie en uitjes

Nasha 1st
02-05-2009 om 22:14
Hoog ons-kent-ons-gehalte op de camping
Dit is nu het 3e jaar achter elkaar dat wij op een camping staan waar wij kennelijk de enigen zijn die niet met anderen met vakantie zijn. Op ons veldje van ongeveer 15 plekken zijn er slechts 4 individueel op vakantie, de rest wordt ingenomen door mensen van wel 3 of 4 caravans die elkaar kennen en bij elkaar komen....en dat maakt het niet gezelliger, aangezien zij vooral bij elkaar zitten en weinig kontakt zoeken met de individuelen. En dat vond ik nu juist de charme van het kamperen, mensen ontmoeten die je nog nooit eerder ontmoet had en soort van saamhorigheid te krijgen....Ik mis dat hier toch een beetje.....is dat echt campingafhankelijk of is dat gewoon de huidige trent, wel kamperen, maar alleen met mensen die je kent....
Oh ja, en 1 van de individuelen krijgen elke dag andere visiste....dus ook daar niet zoveel kontakt mee....
Heeft iemand nog tips van campings waar niet zoveel samenkampeerders komen?

Nasha 1st
03-05-2009 om 12:28
Even aanvulling
ik heb het over 3 verschillende campings waar wij nu de afgelopen 3 jaar gestaan hebben waar dit voor kwam. Wij zijn met een caravan, dus een tentencamping zou voor ons niks zijn. Tot nu toe kozen wij voor kindercampings, maar de vraag is of dat gelet op deze ontwikkeling nog wel zo handig is. Doordat deze mensen met elkaar zijn, zijn ook de kinderen met elkaar en vinden onze kinderen dus ook weinig aansluiting...

Poezie
03-05-2009 om 13:43
Zelfde probleem (soort van)
Vorig jaar heb ik eenzelfde soort probleem hier gepost, met een verschilletje: ik ben alleenstaande moeder met kids. De meeste reacties die ik kreeg waren in de trant van: "ik ga niet op vakantie om nieuwe vrienden te ontmoeten" Ik denk dus dat je ditzelfde probleem ook op de meeste andere campings tegen zult komen.
Gr. Poezie.

Nivea
03-05-2009 om 14:16
Poezie
Nee, dat was een heel ander draadje. Jij wilde graag contact met mensen op de camping. De meeste lezers, willen helemaal geen intensief contact met de campingburen, bleek uit het draadje. Het maakt niet uit of jij alleenstaand bent of niet. De meeste mensen gaan op vakantie en willen dan niet van alles met de campingburen.
Nasha wil geen ons-kent-ons camping. Zij wil niet dat mensen enorm bij elkaar klitten omdat ze al jaren naast elkaar op de camping staan. Die zijn er volgens mij genoeg. Wij gaan altijd naar het buitenland en ik ken alleen maar campings waar iedereen gewoon doet waar hij of zij zin in heeft (wij wel in ieder geval). De kinderen zoeken elkaar vanzelf wel op en heel af en toe drinken we een keer een wijntje met onze buren (alleen als het klikt).

Nasha 1st
03-05-2009 om 17:01
Nog meer verduidelijken
wij hebben geen seizoensplaats, zijn nu gewoon 2 weken met vakantie met de caravan. We staan ook niet op een veld met seizoensplekken, het zijn allemaal mensen die gewoon een week of langer met vakantie zijn, maar dan dus met elkaar....Dus 3 a 4 caravans die bij elkaar horen....Ik hoef niet zo nodig nieuwe vrienden te maken, maar zo nu en dan een drankje of een praatje met elkaar vind ik toch wel gezellig, dat vond ik ook een beetje de charme van kamperen...en wat ik zeg, omdat de kinderen elkaar onderling ook al kennen, komen onze kids er bijna niet meer tussen....Vooral de jongens....mijn dochter red zich wel....
En het is iets wat ik dus de afgelopen 3 jaar steeds heb gezien, mensen die met elkaar een week of 2 a 3 op een camping gaan staan....
Tinus, ik ga op je tip kijken !

Lis@
03-05-2009 om 19:26
Nasha
Vermijdt campings met te veel huurcaravans, vaste staplaatsen en huisjes/bungalows.
Kijk eens op;
http://www.kgc.nl/nl/index.htm
http://www.natuurkampeerterreinen.nl/
Zoek je iets in NL eigenlijk?

Nasha 1st
03-05-2009 om 20:00
Lis@
als het gaat om met onze eigen caravan, zoeken we of Nederland of omliggende landen. Misschien volgend jaar Denemarken....Ik vermoedde al dat we wellicht beter de kleinere campings konden gaan uitzoeken.....ik ga me daar eens meer op richten....maar ja, een zwembad zou er toch op zijn minst wel moeten zijn....

Lis@
03-05-2009 om 20:32
Nasha
Die zijn er wel hoor. Ik zou letten op het aantal staplaatsen. In Frankrijk vind je er denk ik wel meer.
Hetzelfde probleem heb je ook met grote campings in Frankrijk, Spanje en Italie. Jaarlijks komen dat klieken mensen terug soms wel meer dan 20 jaar, ieks
In Duitsland is het denk ik ook lastig om een camping te vinden, juist daar zie je bijna alleen maar campings met vaste plaatsen.
Denemarken ken ik niet maar in mocht je naar Frankrijk willen dan is er echt keus genoeg.

Poezie
03-05-2009 om 20:43
Nivea
Onderstaande schreef de draadstartster:
"Ik hoef niet zo nodig nieuwe vrienden te maken, maar zo nu en dan een drankje of een praatje met elkaar vind ik toch wel gezellig, dat vond ik ook een beetje de charme van kamperen..."
Dat lijkt toch erg op wat ik schreef.
Er is inderdaad wel een verschil: ik had het over gezinnen in een coconnetje, draadstartster heeft het over groepen in een coconnetje.
Ik denk toch dat dat geen contact met vreemde kampeerders willen hebben iets is van deze tijd. Ik kan mij nl. niet herinneren dat dat vroeger, toen ik nog met mijn ouders meeging ook zo was. Erg jammer!
Gr. Poezie.

Polly Shearman
04-05-2009 om 00:13
Veel kampeer ervaring
Mijn ervaring is dat ook juist op de kleine boeren campings mensen staan met jaar plaatsen. Vaak zijn het dan oudere die veel fietsen of de kleinkinderen op bezoek hebben voor een week. Op de grotere campings haal je de 'locals' (zoals Manlief en ik ze noemen) er zo uit. Het is een club mensen die elkaar
Al jaren kennen en al jaren op dezelfde camping staan. Erg handig voor als je tips of advies nodig hebt over de omgeving. Verder schept het altijd gelijk een band met de zeldzame andere toeristen die je treft op je veldje. Mijn kinderen spelen ook met de kinderen van de locals. Die staan juist te springen om vers bloed. Wij houden overgins erg van camping hoppen. We staan weer zelden langer dan een week op een plek. Toch weet ik altijd wel iemand te vinden als ik om een praatje verlegen zit. Maar meestal zijn we ook wel op ons zelf. Lekker rustig. Groet polly

Nasha 1st
04-05-2009 om 10:15
Maar
ik hoef ook niet elke dag bij de buren te zitten, dat wil ik thuis ook niet. En elke dag een praatje hoeft ook niet....maar ik merk gewoon dat de anderen minder kontakt zoeken dan wij doen. In het voorbijlopen proberen we het wel, maar andersom merk ik dat niet...of wij moeten zo afschrikwekkend zijn... En juist van onze 1e kampeerervaring weet ik hoe anders het kan zijn....

Nasha 1st
04-05-2009 om 19:15
Misschien
wordt de 2e week beter, er zijn er veel naar huis en nieuwen voor terug, ook alleen-kampeerders...
Pelle er zijn ook andere veldjes, maar feit is helaas ook dat velen ook nog op hun eigen veldje blijven en dan dus ook met meerderen....het is kennelijk de trent van nu.....kamperen met je vrienden...

Pinkelot
05-05-2009 om 13:49
Kleine campings
Is al eerder genoemd, op de kleinere campings kom je minder het ons-kent-ons gehalte mensen tegen :o). Althans dat is onze ervaring.
Maar als ik naar ons zelf kijk, wij zijn ook best wel op ons zelf, een praatje kan best, maar verder zijn we wel veel samen. Maar op de kleine campings merk ik wel dat alle kinderen met elkaar spelen, of we hebben gewoon mazzel gehad.
Groetjes en nog veel plezier deze week, Pinkelot

Nasha 1st
05-05-2009 om 20:17
Thnx
helaas is het weer nu ook niet zo best, wat ook niet bevorderlijk voor de onderlinge kontakten is ) Een ding weet ik wel, deze camping zou ik sowieso niet meer kiezen.....(Ter Spegelt in Eersel)

Pinkelot
06-05-2009 om 22:27
Tja
Er zijn mensen die zweren bij Ter Spegelt, maar het staat hier in de regio bekend als een echte ons-kent-ons camping, waar heel veel families al jaren/gerenarties komen.
Niet echt een camping met wat jij zoekt aan contact. Echt ik zou voor veel kleinere campings gaan. Weet je er hoeft in feiten niet veel te zijn voor de kinderen, ze vermaken zich toch wel.
Wij hebben afgelopen week in de Duitsland gestaan op een camping waar een mini speeltuintje was, verder niks aan speelgelegenheid, wel een beekje langs de camping. De kinderen hebben zich geweldig vermaakt, gewoon al het rondstruinen met elkaar is top. Een hengeltje uitgooien en een balletje trappen, ik heb ze soms een halve dag niet gezien, ze hadden het "te druk" :o).
Hoe oud zijn jullie kinderen?
Groetjes, Pinkelot

Nasha 1st
07-05-2009 om 09:23
Dit is wel voor het eerst
dat wij zeggen, deze camping niet weer....Ook al waren op de andere campings ook wel samenkampeerders, hier is het wel een stuk erger....Twee jaar terug stonden we op de Paal, en ik moet eerlijk toegeven, daar hebben we ons beter vermaakt dan hier....Maar goed, mijn kinderen zijn 1 zoon van 10 en een tweeling van 5 j/m

Puck2
07-05-2009 om 13:29
Goed idee pelle
Maar dan hebben we wel een heel hoog ons-kent-ons-gehalte. Maar zeker weten dat het gezellig wordt. Ik ben voor!

Nasha 1st
07-05-2009 om 22:13
Lol
ja, wereldidee!!! Volgens mij krijgen we dan de hele camping wel vol! Speciale meeting in dat geval!!!! wie gaat er mee?

Nasha 1st
08-05-2009 om 22:45
We zijn weer thuis...
2e week was wel beter, alleen het weer zat niet zo mee, afgelopen 2 dagen wel weer mooi weer.....Tent is wederom droog mee!