Vakantie en uitjes

Pleun
03-06-2010 om 07:57
Hypermarché
Tijdens onze vakantie vorig jaar in Frankrijk hebben wij genoten van de enorme hypermarchees. Vooral onze jongste vond dat geweldig, die enorme supermarkten. Helaas zit een vakantie naar Frankrijk er dit jaar niet in.
Maar ik bedacht me dat in Belgie misschien ook grote hypermarchees zijn? Een bezoek aan Belgie is natuurlijk goed te doen. Tijdens het googelen kwam ik al de site van Carrefour tegen : http://www.hypercarrefour.be/
Maar zijn dit ook echt de hypermarchees zoals ze die in Frankrijk hebben? Weet iemand dit, of misschien een andere tip voor een hypermarchee in Belgie? Bedankt!

Lis@
03-06-2010 om 10:03
Sommige wel
Mwah, het ligt er aan waar je zit in Belgie. Er zijn wel grote maar er is maar 1 Frankrijk

groentje
03-06-2010 om 12:39
Frankrijk
is toch echt de koploper op het gebied van de Hypermarche's. Ik weet niet waar je woont Pleun maar vlak voor Lille ,net over de Belgische grens is een Hyper Auchan. heeft 90 kassa's en ik kan daar echt een hele dag zoet zijn. ( sortie 16)

muppet2829
03-06-2010 om 13:52
Die ken ik!
Die hyper marche bij Lille zit in Ronq en wij kwamen er zeker voor we een kindje hadden vaker om boodschappen te gaan doen. Er zitten ook veel kledingwinkeltjes bij die supermarkt. Je kan je daar idd prima vermaken de hele dag!En het is goed aan te rijden (wij wonen in de randstad)
Groetjes Muppet

Moppeke
03-06-2010 om 22:48
Huh?
Ik ben geen Frankrijkganger, duidelijk
Ik zit me hier op de bank voor te stellen.... een supermarkt met 90 kassa's... Uhhh?!?!?
Ik denk GROOT, GROOT!
Ik mis iets geloof ik als niet -Frankrijk ganger )

Pleun
04-06-2010 om 06:55
Groentje
Dank je groentje, dat is echt een supertip. Ik heb het even uitgerekend via de routeplanner maar het valt inderdaad reuze mee. Ze hebben zelfs een site in het Nederlands ik zal 'm even hier neer zetten: http://www.auchanroncq.com . Alleen al 90 kassa's dat belooft wat
Bedankt voor de reacties.

Rembrand
04-06-2010 om 09:20
Personeel op rolschaatsen.
Twee jaar geleden zagen wij in zo'n grote hypermarché in Frankrijk dat sommige personeelsleden op rolschaatsen door de zaak gingen. Lijkt me inderdaad niet verkeerd als je zoveel kilometers moet maken vanwege de grote van de winkel
M.

Jessica O
07-06-2010 om 14:13
Nou
wij gaan dit jaar voor het eerst naar Frankrijk en ik verheug me er nu al op!!!! Volgens mij bied ik me elke dag aan om alleen de boodschappen te halen haha.
Jessica

dirksmama
08-06-2010 om 18:09
Lille en ronq
Ik krijg al jaren hun e-mails.
Heerlijk groot en iets meer dan 2 uur rijden vanaf Rotterdam. Dus als Belgie haalbaar is, dan is Lille dat ook.
Vlakbij de hypermarchés heb je vaak ook goedkope ketenhotels. 40 euro meer uitgeven en je hebt er een nachtje Frankrijk bij (hotels in Frankrijk zijn voordeliger als die in Belgie).