Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
01-07-2010 om 12:22
Hoi, heeft iemand ervaringen met een identiteitskaart naar Kroatië? Er zijn tegenstrijdige berichten te vinden op het internet dus ben verder gaan zoeken. Afdeling burgerzaken zegt dat het gedoogd word. Voor de zekerheid heb ik kontakt opgenomen met de ANWB. Een vriendelijke dame is gaan bellen met de ambassade en zij zegt dat een paspoort noodzakelijk is. Echter geeft de ANWB via een tijdschrift aan dat een identiteitskaart wel geldig is. Wie weet hoe het zit?? alvast bedankt, groetjes daniele
01-07-2010 om 16:13
Tsja
Daniele:
"Afdeling burgerzaken zegt dat het gedoogd word."
Volgens mij is dat idd de situatie; officieel heb je een paspoort nodig, meestal lukt t ook met ID. Ik denk niet dat je meer helderheid krijgt dan dat.
02-07-2010 om 15:46
Ambassade kroatie
Simpel, kijk op de site van de Kroatische ambassade.
http://nl.mfa.hr/?mh=88&mv=801&id=316
Hier staat:
Nederlandse staatsburgers kunnen zowel met een geldig paspoort als met een geldige identiteitskaart naar Kroatië reizen. Dit geldt echter alleen voor die Nederlandse staatsburgers, die in het bezit zijn van een identiteitskaart waarop staat aangegeven dat de nationaliteit van de betreffende persoon de Nederlandse is.
02-07-2010 om 20:13
Mooi....!
Dat bespaart mij toch een nieuw paspoort voor dochter. Haar id-kaart is nog een jaar geldig. Waarmee het nut van Ouders Online weer bewezen is