Vakantie en uitjes

nuniet23
19-04-2010 om 12:45
Iemand ervaring met cirkel reizen en/of vakantie voor 1 ouder gezin?
Graag hoor ik ervaringen, tips en meer over zgn 1 ouder vakanties.
Deze zomervakantie hoop ik met mijn kinderen op vakantie te kunnen. Het wordt echter de 1e vakantie zonder hun vader erbij.
Cirkel reizen biedt oa zgn 1 ouder vakanties aan maar vooral in zgn tenten. Ik heb nog nooit in zo'n tent geslapen/vakantie gevierd. Is dat wat? Niet bloedheet, vol muggen, heel laat donker waardoor kinderen oververmoeid etc?
Alvast bedankt voor het reageren!

Puck
19-04-2010 om 12:59
Tentvakantie
Ongeacht of je met cirkel gaat of niet heb je dus ook de vraag of een tentvakantie wat is? Of dat wat voor je is, is heel persoonlijk. Kinderen vinden het op een camping vaak geweldig door alle speelmogelijkheden en vriendjes/vriendinnetjes die er zijn. 's Avonds zijn die van mij dan zo afgedraaid dat ze bij wijze van spreke met hun ogen open nog slapen. Als je kinderen het niet gewend zijn dan zullen ze vast een paar dagen moeten wennen aan het geluid en het licht, maar kuddes kinderen kamperen en die slapen toch ook echt wel. Die grote tenten heb ik ook nog nooit in gekampeerd, maar er zijn voldoende ventilatiemogelijkheden en of het bloedheet wordt hangt ook van de standplaats af: is er schaduw op je plekje. En muggen heb je overal binnen en buiten je tent dus daar zou ik me ook geen zorgen over maken. Gewoon insmeren met anti-muggen-spul.
Ik snap dat je het allemaal heel spannend vind, maar wat dat betreft zou je het gewoon eens moeten proberen of het een manier van vakantievieren voor jou is. Met Cirkel heb ik geen ervaringen maar er zijn wel forummers die dat wel hebben en volgens mij zijn die wel aardig positief.

Chippie
19-04-2010 om 15:57
Tentvakantie
Ik vind een tentvakantie met gehuurde tent heerlijk voor kinderen. De tent is van alle gemakken voorzien (behalve wc en douche dus). Op de camping heb je vaak supermooi zwembad en een leuk restaurantje en speeltuintje. Van muggen heb ik nog nooit last gehad. Donker was ook niet direct het probleem (misschien wel dat andere kinderen langer op mogen blijven...). Een tent is qua temperatuur veel lekkerer dan een stacaravan.
Cirkel heb ik geen ervaring mee. Ik heb ze wel eens gezien met de wintersport (ouders de hele dag skieen, kidneren werden vermaakt door zo'n jolig team). Dat was niet mijn ding. Ik denk dat als ik alleen zou zijn, ik gewoon een tent via een gewone organisatie zou boeken. Kinderen gaan toch later slapen en nog een uurtje een boekje lezen voor de tent lijkt mij heerlijk. Ik heb nu ook weinig contact met de tentburen. Kinderen vaak wel.

sita
19-04-2010 om 20:41
Wadden eilanden
Toen ik een paar jaar alleen was met mijn dochter (toen 2 jaar)heb ik een paar keer gekampeerd op de waddeneilanden, Vlieland (Stortemelk)en Schiermonnikoog, en bleek daar daar veel alleenstaanden met kinderen waren. Mijn dochter had gelijk speelkameraadjes en daardoor had ik ook heerlijk vakantie en kon ook een boek lezen. Dit hebben we jaren gedaan en is ons heel goed bevallen. Op beide campings kun je ook ingerichte tenten huren.
Ik heb geen ervaring met cirkel reizen.
Succes,
sita

Sawo
20-04-2010 om 17:10
Cirkel en kamperen
Hoi nuniet
Ik heb wel ervaring met cirkel maar jammer genoeg vertel je heel weinig over wat je zoekt in je vakantie en hoe oud je kinderen zijn. We hebben zowel een huisje gehad in de Ardennen als een tent op Elba.
De tenten zijn groot en ruim en zeker niet 's nachts bloedheet en vol muggen. Doordat het goede katoenen tenten zijn ventileren ze goed. Maar heb je kleine kinderen die overdag nog moeten slapen zou ik je kamperen in Zuid Europa in een tent wel afraden.
Bij ons is de belangrijkste reden om te kiezen voor Cirkel is dat we het fijn vinden als er leuke activiteiten georganiseerd worden voor de kinderen en de kinderen makkelijk contact leggen met andere kinderen en zo een fijne tijd hebben. Wij combineerden het wel vaak met een week op een andere plek zonder programma dus met een "gewone" tentverhuurder.
succes
saar

Dalire5
20-04-2010 om 20:25
Cirkel of estivant
Twee jaar geleden ben ik met mijn dochters met Cirkel naar Italie geweest en het was een topvakantie!!!
Het is ons echt ontzettend goed bevallen, als je contact wil, kun je dat makkelijk maken, maar als je op jezelf wil blijven kan dat ook.
De aktiviteiten zijn erg leuk, maar gewoon vrijblijvend dus.
Kinderen vinden elkaar gelijk en daar heb je geen omkijken meer naar.
Wij zijn echte kampeerders, dus voor ons is de tent geen probleem. Mijn oudste dochter was 9 maanden toen wij alweer kampeerden.
Dit jaar heb ik bij Estivant geboekt, omdat die gewoon een stuk goedkoper zijn dan Cirkel, maar verder precies hetzelfde zijn. Ik kan je dus aanraden daar ook even te kijken.

rozenstruikje
20-04-2010 om 20:39
Estivant
Ik ben vorig jaar via Estivant een week in NL geweest, in een tent en het was geweldig!
We hadden echt superlekker weer en mijn kinderen hebben zich heel goed vermaakt. De camping was leuk en het team voor de kinderen was goed. Ik vond het fijn om niet als enige s avonds in je eentje voor je tent te zitten want iedereen op dat veld was een 1ouder gezin.
En over de tent: bij estivant is die aardig luxe. Je kunt overal staan in de tent, er zijn echte bedden met matras en dekbad, er is een fornuis en koelkast en stoelen en tafel. Douche en wc in een badhuis vlakbij, zeer schoon. Overal kraantjes om water te tanken in jerrycan. Je hebt voor de ramen een soort rolluikjes om het donkerder te maken in de tent.
Wij gaan deze zomer weer met Estivant dus.
Rozenstruikje

nuniet23
20-04-2010 om 21:27
Reaktie
Veel dank voor jullie reakties!
Mijn kinderen zijn 9 en 11 jaar oud.
Het klinkt heel positief dus ik ga het gewoon gokken denk ik.

Puck
20-04-2010 om 22:08
Ooo, 9 en 11
Ik dacht dat je het over peuters of kleuters had. 9 en 11 is perfect om te kamperen, gewoon doen.

birthe
23-04-2010 om 13:37
Ben ook aan het zoeken
Ik wil dit jaar ook weer eens naar het buitenland met de kinderen (10 en 12), en heb ook uitgebreid gekeken naar de cirkelvakantie. Hoewel ik zelf een leuk tentje heb, denk ik er over om een tent te huren, moet er ook al in mijn eentje naar toereizen en het lijkt me erg luxe en prettig als ik dan direct terecht kan.
Wat is nog bedenkelijk vind, is de prijs, het is heeeel veel duurder dan wat ik aan een kampeervakantie in Nederland uitgeef. Ook zie ik wat op tegen een al te enthousiast animatie team. Voor mijn kinderen, zeker voor de jongste is dat prima, maar zelf wil ik zelden ergens aan mee doen. Gewoon met 20 kilo boeken onder een boom zitten graag

amk
23-04-2010 om 19:13
Birthe
gewoon lekker je eigen gang gaan. Heb ik ook gedaan toen ik met cirkel weg was. Ik heb alle dagen dat mijn dochter bezig gehouden werd gewoon lekker hardgelopen.
Ben ook niet zo'n groeps mens.
Wat wel grappig was dat wij ouders 's middags vooral met een boek op het terras hingen terwijl onze benjamins de tuin onveilig maakten als bende. Dat was in Creuse.

birthe
24-04-2010 om 21:06
Knoop doorgehakt
Inmiddels heb ik de knoop doorgehakt en 2 weken geboekt via cirkel in de dordogne...spannend. Alle ingredienten voor een mooie vakantie zijn aanwezig, dus wat kan er misgaan?
Ik heb me er van verzekerd dat de animatie vrijwillig is, en dat er ook voor jongens van 12 iets wordt georganiseerd, en niet alleen voor kleuters.

Vic
26-04-2010 om 10:41
Geweldig
Ik heb al een paar keer gecirkeld en dat is prima bevallen. De kinderen vinden het ook helemaal geweldig, omdat ze elke dag met een vaste groep kunnen optrekken en een vaste groep begeleiding. Over pubers hoef je je geen zorgen te maken. Op alle locaties waar ik ben geweest hadden ze daar heel leuke activiteiten voor. Die hoeven echt niet te gaan knutselen.
En voor nuniet23. Ik heb altijd bestemmingen gekozen waar ik niet in een tent hoefde. Dat zijn er niet veel, maar er is nog best wat te kiezen. Ik kreeg gisteren toevallig een aanbieding voor Duinrell (in een Duingalow). Je zou ook nog op de website van Samsam Vakanties kunnen kijken. Die hebben de locatie Creuse overgenomen van Cirkel (hoewel ik denk dat jouw kinderen net wat te groot zijn daarvoor).

nuniet23
26-04-2010 om 21:27
Reaktie
Bedankt voor jullie reakties.
Helaas kan ik pas zo'n week of 3 van tevoren boeken (voor half juli/hoogseizoen) omdat ik dan pas weet of ik vakantie kan krijgen.
Duimen maar dat er tegen die tijd nog wat beschikbaar is.