Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

reina

reina

07-07-2009 om 07:46

Inpaktips

Morgen ga ik pakken We gaan een rondreis van 25 dagen (zonder kinderen) en hebben 2 reistassen mee. De spullen blijven daar dus in, want we gaan steeds na 1 of 2 nachten weer verder. Ik heb al wat ideeën, maar misschien zijn hier ervaren rondreizigers die handige inpaktips hebben zodat ik na 2 weken niet 2 tassen heb waarin alles in 1 janboel door elkaar ligt en ik de hele tas leeg moet halen om iets te vinden? ( Vroeger gingen we regelmatig met de rugzak weg, daarin zaten veel meer vakjes, pakte toch handiger in....)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

07-07-2009 om 10:00

Oprollen

en een speciale plastic tas voor de vuile was meenemen.
zorg ook dat je stelletjes bij elkaar legt. Ik rol bv een bepaalde broek om een t-shirt dat ik er bij wil dragen. Neem niet te veel mee.

Meer kan ik echt niet bedenken, en die janboel probeer ik ook altijd te voorkomen, maar uiteindelijk blijkt een tas toch kleiner als een grote kast en vind je alles gewoon snel.

Reina

Ik doe veel in plastic tasjes. Ondergoed, sokken, zwemkleding, slippers. Ik zorg dat ik alleen nog een stapeltje heb van shirtjes, broek, rokjes en iets met lange mouw. De rest zit dus in tasjes. Het is mij prima bevallen. Ohja, neem dan wel doorzichtige zakken dan zie je gelijk wat er in zit. Ik heb ook 2 toilettasen, in 1 zit losse snoerenzooi, telefoon/camera enz, dat vind ik ook altijd zo'n ellende.
Ik had in febr voor 4 weken Cambodja/Thailand totaal 12 kg bij me, netjes he

Ik doe ook altijd een setje kleding wisselen met de tas van mijn man. Dan heb je in ieder geval een verschoning mocht je koffer later komen

Ohhhhhhhhhhh :-0))))

EN NATUURLIJK EEN HEEEEEEEEEEEELE FIJNE VAKANTIE!

wendelien

wendelien

07-07-2009 om 10:28

Toch terug

naar de rugzak misschien? Je hebt ze zelfs met wieltjes geloof ik. Fijne vakantie!

Iris

Iris

07-07-2009 om 14:04

Zo weinig mogelijk mee.

Vroeger gingen we ook rugzakkamperen, fietsvakanties. Dan kon je gewoon niet al te veel meenemen, en ik kon alles makkelijker vinden. Met zo'n rondreis zou ik ook een kleine tas of inderdaad rugzak meenemen. Vol is vol en dan maar een klein wasje tussendoor. Hoe minder je meeneemt hoe minder puinhoop. Ik doe ook altijd ondergoed in apart plastic zakje, ook wandelsokken. En een zak voor de vuile was natuurlijk. Twee kleine tassen vind ik handiger als één grote.

liedewij

liedewij

07-07-2009 om 14:56

Touw en wasknijpers

touw en wasknijpers meenemen. Een tas voor toiletspullen en een tas voor medicijnen e.d.Geen handdoeken maar paar katoenen luiers voor van alles en nog wat(jezelf afdrogen,als theedoek,als picknickkleedje enz) Katoenen luiers zijn klein,licht en heel snel droog. Copieen van je blangrijke papieren in beide tassen en op zak. Paar pasfoto's erbij in doen.
Waarom toch niet een rugzak, lijkt mij wel handiger. Maar is het nu misschien wel te laat voor. Slaapspullen toilettas bovenin-voor het grijpen.

Heel veel plezier!!

Liedewij

Tip voor belangrijke papieren

Niet alleen kopiëren, maar inscannen en op je mail neerzetten. Dan kan je er 'altijd' en 'overal' bijkomen.

Inge M

Inge M

07-07-2009 om 20:44

Rollen en tasjes

Inderdaad helpt oprollen heel goed om kleren 'ingepakt' te laten.
Zelf werk ik graag met plastic zakjes (van die dunne exemplaren zoals je bij de buitenlandse supermarkten krijgt).
1 zakje met broeken, 1 met korte broeken, 1 met t-shirts korte mouw, 1 met t-shirts lange mouw, 1 met ondergoed. De rest kan dan los. Oja, en 1 tasje met oplader, batterijen en andere electronica. En natuurlijk 1 tasje met was. Die laat je onderin je tas zitten en komt er pas uit als je kunt wassen.
De tasjes gooi je in hotel/tent uit de reistas. Labels op de tasjes zijn wel handig, of een watervaste stift. Zo kun je overal makkelijk bij. Maar pak je ook heel snel weer in.

reina

reina

07-07-2009 om 22:04

Dank

Goeie tips gezien, veel had ik zelf al bedacht (zoals in zakjes en tasjes, oprollen, knijpers/wasmiddel/waslijn etc), en aangezien ik dat hierok lees ga ik dat dus doen. Maar het is idd handig om doorzichtige plastic zakjes te nemen en het inscannen van documenten doen we altijd voor zoon, maar daar had ik nog niet aan gedacht nu. Waarom geen rugzak? Omdat mijn rug dat al 25 jaar geen goed idee meer vindt

reina

reina

08-07-2009 om 17:44

Klaar!

Heb de tips ter harte genmen, alles zit overzichtelijk in doorzichtige plastic tassen en toilettasjes etc. Alleen het gewicht.... teveel boeken, daarmee red k het echt niet met 12 kg, maar goed, als die uit zijn laat ik ze achter, evenals de kleine toiletartikelflesjes etc. Ze laten me vast wel meegaan Lis@, je ziet tzt de foto's wel op een slideshow verschijnen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.