Vakantie en uitjes

Mash
16-06-2010 om 13:37
Italie met hond en caravan en 2 meiden
Hallo allemaal,ik wil graag het volgende voorleggen. Wij gaan ieder jaar op vakantie met caravan en 2 kinderen van 10 en 8 jaar (zwembad verplicht dus!) Onze hond blijft bij vrienden. Wij wilden dit jaar in de omgeving van Rome kamperen. Helaas heb ik net gehoord dat het door omstandigheden onmogelijk wordt om onze lieve hond bij vrienden te stallen. Ik heb nog wat andere adressen, pensions geprobeerd, maar helaas nergens plek. Wij willen haar nu meenemen (ze gaat in de meivakantie ook altijd mee, dus met haar kamperen gaat eigenlijk wel heel erg goed), maar ja. Rome vind ik dan te ver (3 dage in de auto) en te warm. Onze hond is een Golden Retriever dus ze zwemt heel erg graag. Heeft iemand een goede tip waar wij naar toe zouden kunnen gaan in Italie? Waar is onze hond welkom, heeft zij de ruimte en kan zij zwemmen en is het ook leuk voor ons?
Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties, alvast dank...
Groetjes,
Mash

Puck
16-06-2010 om 20:29
Of....
Je past je plannen aan en gaat niet naar Italië maar blijft dichterbij.
En ik wist overigens niet dat een zwembad verplicht is als je kinderen 8 en 10 zijn? Gut, dan ben ik altijd erg in overtreding ben ik bang...

Moppeke
16-06-2010 om 20:53
Gardameer of ander meer
Als je perse naar Italie wilt, dan zou ik richting Gardameer, of een ander meer gaan. Zoek een leuke camping met zwembad en je hond kan een duik nemen in een meer.
Italie is echter wel erg heet in de zomer. De combi hond & caravan & italie lijkt me niet de beste, tenzij je hond daar goed tegen kan natuurlijk.
Waarom ga je niet wat noordelijker nog in Italie, wat hoger de bergen in, of Oostenrijk. Hoe hoger hoe koeler en voor honden ook een paradijs om lekker te rennen door bossen enz.

Hillary
17-06-2010 om 13:34
Labrador en caravan
Wij hebben een labrador en een caravan en verder een zoon en een dochter van vorig jaar 9 en 11. De hond is vorig jaar mee op vakantie geweest naar Frankrijk. Ik heb begrepen dat Italie niet zo hondvriendelijk is, dus misschien is dat een optie. Wij hebben rondgetrokken, maar de bergen waren het meest geschikt. Heerlijke wandelingen gemaakt, soms was het iets te warm voor hem, maar in de bergen kom je om de paar meter een beekje tegen waar hij dan even in ging liggen. We zijn ook nog in de Ardeche geweest, dat was veel te warm, hij lag alleen onder de caravan. We zaten wel aan een riviertje en daar lieten we hem een paar keer per dag even in zwemmen. Autorijden vindt hij heerlijk, maar hij krijgt het wel snel warm, je moet absoluut je achterruit afdekken. Vorig jaar zat hij nog in een bench achterin en daar legden we een badlaken op. Nu zit hij los in de kofferbak(was vorig jaar pas 8 maanden) omdat hij te groot is, dus we zoeken nog naar een oplossing voor de achterruit.

Mash
17-06-2010 om 13:41
Puck, over het zwembad
We zijn in de meivakantie naar de Cote dÁzur geweest (daar waar nu wel erg veel water is maar dit terzijde..) We hadden een camping aan de zee, lekker veel ruimte (hond was ook mee en omdat het daar toen nog wel rustig was kon ze iedere dag in zee, dat was perfect, maar het eerste wat mijn jongste dochter zei toen de verdere specificaties van de camping waren uitgezocht was : "Mam! Je hebt ons bedrogen!" Haha, dus ja, bij ons is het zwembad toch echt wel verplicht ben ik bang.......

Mash
17-06-2010 om 13:45
Moppeke de combi hond en caravan
Daar hebben we wel ervaring mee, ze is al eens mee geweest naar Kroatië en naar Zuid-Frankrijk. Autorijden vindt ze geen probleem en 's nachts slaapt ze altijd buiten als het mooi weer is. Hitte is wel een zorg, vandaar dat ze moet kunnen zwemmen. En Noord-Italië is zeker ook een optie, in Trentino ofzo. Dank voor je tips!

Mash
17-06-2010 om 13:51
Hillary
Dat gevoel heb ik nou ook een beetje, dat ze in Italie niet echt hondvriendelijk zijn. Ik heb bij een paar campings gekeken waar honden mogen komen (9 euro per dag) maar dan moeten ze wel aangelijnd (dat vind ik natuurlijk geen probleem) en gemuilkorft! Ik geloof niet dat ik mijn hond daar nou een plezier mee doe.. Maar ik weet niet in hoeverre ze dat ook echt handhaven bij bewezen goed opgevoede honden die geen vlieg kwaaddoen?
Frankrijk is ook zeker een optie, de campings zijn daar over het algemeen natuurlijk ook ruimer opgezet en ik heb inderdaad het gevoel dat ze daar hondvriendelijker zijn (ook al is het geen klein schoothondje waar ze daar zo dol op zijn . We zijn in de meivakantie met haar naar de Cote d'Azur geweest en dat was echt te gek!
Groetjes,
Mash

Puck
17-06-2010 om 15:12
Mash
En een camping met natuurwater, of vinden de kinderen jou dan nog steeds een bedriegster? Ik weet wel een leuke kleine camping in de Jura met een geweldig speelriviertje voor de kinderen EN de hond. En een Golden retriever een muilkorf, dat is een soort cotradictio in terminae... Dat staat voor geen meter.

Mash
17-06-2010 om 16:05
Puck
Natuurwater daarbij weet je nooit wat er op de bodem ligt en dat is eng! Daarbij is mijn 10 jarige sinds Steve what's his name in de zee bang voor pijlstaartroggen, dus ze durft niet verder dan tot aan haar enkels het water in. Gelukkig weten we inmiddels wel dat naarmate de vakantie vordert mijn dochter groter wordt en de pijlstaartrog kleiner, maar daarmee kunnen we nog steeds niet zonder zwembad...
Je camping tip klinkt goed, heb je iets meer info?
Het enige waar een muilkorf voor een Golden wel goed voor zou zijn is dat ze dan ook stoppen met alles eten wat ze tegenkomen......... Maar nee, we willen haar dat niet aandoen

Puck
17-06-2010 om 16:22
Camping
De camping is een kleinschalige camping maar wij vonden het er geweldig. Behalve het riviertje waar je super in kon spelen was er ook verder niet veel georganiseerd vermaak. En tegen enge dingen op de bodem: waterschoenen of surfschoenen zijn er wel absoluut noodzakelijk, maar daardoor is het wel minder eng. Maar (dat moet je maar niet vertellen dan aan je dochter) er zwemmen massa's hele kleine visjes om je heen. Maar misschien vergeet ze die als ze 30 m stroomafwaarts gaat,liggend op haar bodyboard of zwemband. Er zit een klein stukje in met onwijs veel stroming, maar 20 m verder is het water ineens nagenoeg stroomloos en drijven ze niet verder weg. Onze kinderen vonden het geweldig.Ook kan je er kanoën. Verder zijn er in de omgeving genoeg leuke dingen te ondernemen.
De website van de camping is http://www.lesplanade.nl/

Hillary
17-06-2010 om 22:37
Mash
In Frankrijk zijn ze echt gek op honden, vooral op dit type. Je hebt continu aanspraak overal. Ze vragen overal hoe oud hij is enzo en wat voor soort het is, gelijk goed voor je Frans. Heb ook even een vraagje aan jou. Als de hond 's nachts buiten slaapt is hij dan aangelijnd? Dat wilden wij eigenlijk ook, maar ben een beetje bang dat hij dan verstrikt raakt of erger. Hij heeft dus in de caravan geslapen, voortent gebruiken we nooit. Gaat op zich wel goed, maar ja hij heeft wel een luchtje natuurlijk (vooral als hij een wind laat) en uitvallende haren en hij blijkt 's nachts nogal eens rond te wandelen en dan ligt iedereen te wiebelen in zijn bed.
Dit jaar heeft zoon een eigen tentje, hij wil hond wel bij zich in de tent, vindt hij ook net wat minder eng dan alleen. Dus misschien doen we dat wel, maar als we een nacht blijven zetten we die niet op denk ik.

Mash
18-06-2010 om 09:40
Hillary
Wij hebben meestal wel de voortent staan en als het niet erg warm is dan slaapt ze daar. Inmiddels weet ze echter wel hoe ze de rits open moet krijgen (neus er onder, beetje wrikken en dan lekker lomp met het lijf er doorheen) dus tijdens onze laatste vakantie had ze vaak 's ochtends al een ommetje gemaakt als wij de caravan uitkwamen. gelukkig was dit een camping waarbij dat geen probleem was, er stonden ook niet zoveel mensen dus we hadden lekker de ruimte. Ze is ook een keer mee geweest naar Kroatie, daar was het erg warm en toen sliep ze buiten. haar kussen tegen de caravan aan en aan de lange lijn. Ik vond het eerst ook wel een beetje eng, maar in de voortent kon echt niet, dat was te heet. En het ging hartstikke goed! Ze lag meestal onder de caravan en ze is nooit verstrikt geraakt in de lijn. Overigens vind ik het idee van de hond bij je zoon in de tent helemaal geweldig!Samen avonturen beleven!
Als wij ergens 1 nacht staan waar we zeker weten dat het 's nachts fris is dan laten we haar ook wel eens in de auto slapen, met de raampjes open. Ik vind dat niet altijd even geweldig, ik slaap dan zelf erg slecht omdat ik bang ben dat 's ochtends toch ineens de zon op de auto gaat schijnen oid. Maar ook dat is altijd goed gegaan....

suus36
20-06-2010 om 14:25
Italië anti-hond
Hoi Mash,
IN Frankrijk hebben we superervaringen met kamperen met hond. Italië niet. Daar mag hond werkelijk nergens in. OP de camping moest hij idd gemuilkorfd en aangelijnd. Ik had een keer de muilkorf af, toen werden we bijna de camping afgegooid door de eigenaar. Heel kwaad was hij! Ik had het gevoel als melaatse behandeld te worden met hond daar.
Onze hond leeft niet meer, maar hij was niet moeders mooiste. Een vuilnisbak die 17 is geworden. MIsschien dat het daaraan lag
Groetjes,
Suus

Primavera
26-06-2010 om 15:27
Welnee, gewoon een agriturisme zoeken
Hond mee op vakantie in Italië is geen enkel probleem. Wij hebben jarenlang onze labrador overal mee naar toe genomen en nog nooit een muilkorf om hoeven te doen. Je moet alleen wel even weten waar je moet zoeken.
Over het algemeen zijn agriturismes of agricampings (boerenbedrijven die huizen, appartementen of campingplekken hebben) bijzonder diervriendelijk en hebben zelf ook allerlei dieren. Grote massacampings met zwemparadijs zijn i.d. lastiger. Gewoon even zoeken op "animali ammessi".
Ik kan je geen adressen geven omdat wij altijd een appartement zoeken, maar toen we voor paspoort verlenging in Rome moesten zijn hebben we wat in het platteland eromheen gezocht.
Groeten Primavera