Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

MamaN

MamaN

11-07-2009 om 21:11

Je 10-14 jarige last minute op kamp?

bericht met toestemming geplaatst

Elk jaar organiseert de KNRB roeikampen voor jeugd vanaf 10 jaar. Dit jaar is het kamp voor de jongste groep (10-14 jaar) nog niet vol en het kan dan misschien niet doorgaan. Dat zou jammer zijn!

Het kamp is van 25 juli tot 1 augustus en vindt plaats in Terherne, Friesland, onder begeleiding van ervaren en enthousiaste leiding. We organiseren het kamp zonder winstoogmerk, dus een volle week weg kost all in maar €220.-

Wil jouw kind wel nog graag een weekje bij je weg en lijkt het leuk om een week te sporten en te spelen met andere kinderen? Kijk dan verder op www.knrb.nl/roeikampen of mail naar [email protected]

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2009 om 11:44

Ff tegenaan bemoeien

Ik snap dat jullie met een lage kostprijs werken, maar het zou misschien kunnen helpen de laatste plaatsen vol te krijgen met wat 'last-minute' korting

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2009 om 12:06

Precies kaaskopje

Toen ik het las dacht ik: en dat noemen ze "maar" 220 eu. Goeie help. En dan moet je nog zelf roeien ook, neem ik aan?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

12-07-2009 om 13:25

Tirza

Jij wilt geld toe voor die inspanning?

Marga

Marga

12-07-2009 om 15:27

Meer informatie

Hallo MamaN,

Kun je als niet roeier ook mee met dit kamp?

Groet,
Marga

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2009 om 23:37

Precies kaaskopje

Betaal je je al scheel, moet je nog zelf róeien ook, pfffff.

Tirza

MamaN

MamaN

13-07-2009 om 16:04

Niet-roeiers leren roeien

Dag Marga,

Op dit kamp voor de jongste deelnemers leren kinderen binnen een week roeien. Omdat er dit jaar niet zo veel deelnemers zijn, is persoonlijke aandacht gegarandeerd.

Op de reacties van de anderen: ik begrijp dat we zo kort van tevoren wel iets van de prijs af kunnen halen. Maar we doen alles al erg low-budget. Ik mag er nu €200.- van maken. Daarvoor is echt alles geregeld: lekker eten en drinken, sport en spel, onderdak in een leuke kampeerboerderij aan het water in Friesland.

Je bent welkom.
groet!

Naomi

Marga

Marga

13-07-2009 om 20:24

Nog meer vragen

Hallo Maman,

oe is het geregeld met veiligheid en wat voor soorten boten nemen jullie mee?

Hoeveel kinderen gaan er mee en wat is de leeftijdsopbouw?

Hoeveel kinderen hebben wel roeiervaring?

Wat is het niveau van de begeleiding?

Groet,
Marga

MamaN

MamaN

14-07-2009 om 10:46

Gewijzigd?

Dag allemaal,

Blijkbaar ging er iets mis, want ik heb gisteren een uitgebreide reactie gestuurd op de mail van Marga.

Even over de prijs: die heb ik op jullie verzoek speciaal aangepast van 220 naar 200. Ik heb niks aan mijn bericht gewijzigd (kan dat dan?).

Meer informatie vind je overigens op www.knrb.nl/roeikampen en we zijn direct bereikbaar via [email protected]

MamaN

MamaN

14-07-2009 om 10:54

Veilig en vertrouwd

Dag Marga,

Ik snap je vragen. Je laat je kind natuurlijk niet zomaar ergens naar toe gaan.

Over roeien: het is een veilige, gestructureerde sport. Kinderen leren meteen met het materiaal omgaan en we leren ze ook hoe ze bijvoorbeeld een boot moeten tillen, hoe het inleggen van riemen gaat en hoe je gelijktijdig instapt. Kinderen roeien samen in C4-tjes (met kiel, dus die kan niet omslaan) en worden gestuurd en gecoacht door ervaren leiding.

Daarnaast leren we ze skiffen. Een skiffje is een rank 1-persoonsbootje wat wel kan omslaan. Maar dat is ook de lol. We leren ze omslaan en opnieuw in het bootje te klimmen. Dat gebeurt in ondiep water, waarin ze ook kunnen staan en zwemmen.

De leiding wordt voorafgaand aan de kampen uitgebreid gescreend en het leidingteam bestaat altijd uit ervaren roeiers die ook ervaring hebben met het coachen en begeleiden van kinderen. Per kamp zijn er ook mensen sociaal-pedagogisch geschoold.

Het jongste kamp is dit jaar niet vol. Daarom is een persoonlijke aanpak gegarandeerd. Als je kind wil leren roeien en het is wat onzeker, houden we erg goed rekening met wat hij of zij wel durft en kan. We hebben in dit kamp vooral onervaren roeiers.

De kinderen in dit 10-14 kamp variëren in leeftijd tussen 10 en 13 en zitten in groep 6 van de basisschool tot de 2e klas van de middelbare school. Wij merken altijd dat deze leeftijdsgroep heel lekker samen speelt en sport. De groten letten vaak op de kleintjes bij het eten en bij de dagtocht.

Normaal gesproken hebben we 1 leiding op 3 kinderen. Dit jaar is dat zeker 1 op 2, of zelfs nog wat meer. Kijk ook eens op www.knrb.nl/roeikampen of benader ons direct op [email protected]

We zouden het leuk vinden om je zoon of dochter te verwelkomen.

Ik heb het er over gehad

maar ik kreeg de indruk dat Dirk niet zo geinteresseerd is in roeien tot nu toe.

MamaN

MamaN

16-07-2009 om 09:20

Poeh

Haha, en daar hebben we dan al dagenlang een forumdiscussie over
Doe Dirk de groetjes!

Muriel

Muriel

19-07-2009 om 20:55

Maman

Het lijkt of het niet zo wil vlotten via het forum. Erg jammer als zoveel mensen (vrijwilligers) zich ervoor inzetten! Zelf ben ik altijd erg enthousiast over kampen voor mijn dochter van bijna 10. Maarja, ze is net terug van een week scoutingkamp en vanaf morgen volgt het huttendorp (ook met avondprogramma en een overnachting). En om haar nou meteen daarna, net voor onze eigen vakantie, nóg een keer op kamp te sturen...

Maar: ik zet de link in mijn favorieten. Wie weet wat volgend jaar brengt? Ik wens iedereen die week in Friesland veel (roei)plezier!

Groetjes,
Muriel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.