Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Arawen

Arawen

15-07-2010 om 11:14

Kampeer-angsten

Nou ja 'angsten'... da's misschien wat overdreven, maar nu heb ik wel jullie aandacht..)

Begin augustus ga ik met de kinderen een weekje kamperen in een ingerichte tent in de Ardennen. We zijn niet echt bedreven in het kamperen, en zeker niet met mezelf als enige volwassene.. da's vast mijn eerste 'angst'. Waar ik eigenlijk het meest tegenop zie is de kou. De nachten in de Ardennen zijn koud en in een tent... Iemand nog tips om te voorkomen dat ik de hele nacht lig te klappertanden (als ik koud naar bed ga, krijg ik mezelf niet op temperatuur)?
Nieuwe 'angst' ontstond gisteren; wat te doen bij hevig onweer? Klopt het dat je dan je tent uit moet en in de auto of zo moet gaat zitten?

groetjes Arawen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

15-07-2010 om 11:59

Koud enzo

Wij slapen zelf in een caravan op een vast bed (wat een luxe, maar onze kinderen slapen in een tentje op een luchtbed. Wij hebben bij de kampeerzaak van die piepschuimmatrasjes gekocht met noppen erop zeg maar. Die leggen we onder de luchtbedden, waardoor er een extra laagje onstaat tegen de kou vanaf de grond. Verder evt. een extra slaapzak. Als je echt flink koud bent voor je naar bed gaat, dan even een warme douche nemen en sokken aan in bed. Dat helpt bij mij tenminste goed.
En met onweer de tent uit en in de auto gaan zitten? Nee, welnee joh !
Fijne vakantie alvast !

Relax.......

Ga je zo hoog in de Ardennen dat je bang bent voor kou 'snachts? Misschien helpt warm douchen voordat je naar bed gaat, en je oprollen in een lekkere warme mummyslaapzak!
Met een ingerichte tent hoef je niet bedreven te zijn in het kamperen denk ik, beetje opletten met de gasfles als je gaat koken, verder is alles al geregeld. Geldt ook voor slecht weer, zo'n bungalowtent staat als een huis maar geeft geen bescherming bij onweer en de beste plek is inderdaad de auto!
Je kinderen zijn in no time bedreven in kamperen hoor, lekker over de camping banjeren, beetje knoeien met water en sop (afwassen?)en zelf heb je snel contact met andere ouders. Ga lekker genieten en niet angstig zitten zijn!

Google op

wat doen bij onweer in tent

Vera*

Vera*

15-07-2010 om 12:54

Koukleum

Ik ben ook een grote koukleum, als ik het koud heb krijg ik het niet meer warm. Wat ik doe is het volgende. Ik heb altijd kruiken/warmwaterzakken mee en daar kook ik water voor. Dan zit er niet zo veel maar wel erg heet water in en daar leg ik er twee van in mijn bed. Fleece voelt ook warm aan van zichzelf dus lag mijn man in een deuk toen bleek dat ik onder het dekbed in een fleeceslaapzak lag. Van hem werd ik wakker en was ik warm en kon de fleeceslaapzak weer weg. Een fleeceslaapzak of een fleecedekentje waar je je in kunt rollen zijn ook fijn. Lekker warme sokken zijn ook prettig. Verder neem ik ook altijd mijn fleecehuisbroek mee en een fleecevest, indien nodig kan ik met dat aan ook nog in mijn bed gaan liggen. Tot nu toe heb ik het gered met de fleeceslaapzak . Als je op een luchtbed/matje ligt en je hebt last van optrekkende kou kun je kranten onder je luchtbed leggen en dat isoleert goed. Ook kun je iso-matjes kopen voor onder je luchtbed, dunne matjes met aan de ene kant een aluminiumlaag. Als het koud is is een lekkere warme douche ook fijn maar helaas zijn niet op alle campings de douches lekker warm/heet.

Guinevere

Guinevere

15-07-2010 om 13:33

Kou

Ik houd ook niet van kou. Dus wij namen de laatste jaren een klein electrisch kacheltje mee, voor als het niet te harden was in de tent. Ik neem aan dat zo'n huurtent wel electriciteit heeft.
En ik ga bij een zwaar onweer vlak boven mijn hoofd dus wél in de auto zitten.

amk

amk

15-07-2010 om 14:00

Gewoon lekker warm aankleden

ik begin de meeste nachten op de camping met dikke bergsokken, pyjamabroek, t-shirt en een dik fleece vest met kapuchon (die ook nog wel eens op gaat ja), en gedurende de nacht gaat er steeds meer uit of niet al naar gelang ik het warm heb gekregen.

Verder is zo'n opgezette bungalowtent net als thuis, alleen dan kleiner en relaxter.

Annet

Annet

15-07-2010 om 18:52

Elektrisch kacheltje

Hier ook standaard zo'n ding mee. Het kacheltje gaat in de avond aan als het nodig is, en uit als we gaan slapen.

Vera*

Vera*

15-07-2010 om 22:34

Kacheltje

Een kacheltje is inderdaad erg prettig maar mijn slaapcabine krijg ik er niet mee warm. Dat ding staat namelijk in de voortent (waar het dan wel lekker warm is/wordt).

Kari1

Kari1

16-07-2010 om 14:23

Een verlengsnoer

meenemen het kacheltje ook in de slaaptent te krijgen. Ook kun je in plaats van een kacheltje (of samen met) een elektrische deken of een elektrisch kussentje meenemen. Die trekken zo weinig stroom dat dat heel goed kan op een camping. Heerlijk warm in bed!
Kari

Judith

Judith

19-07-2010 om 11:54

Ouderwets

Hoi,

Wij nemen altijd een ouderwets wollen deken mee. Dat leggen we bij kou dan over de slaapzakken heen. En warm dat je het dan krijgt....
Het deken is trouwens ook weer te gebruiken als speelkleed op het gras als het iets kouder is. Handig met kleine kinderen.
Misschien kun je nog ergens zo'n deken regelen?

Succes,
Judith

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.