Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

reina

reina

07-03-2010 om 10:11

Kamperen!

Wie heeft er net als ik weer zo'n ontzettende zin in kamperen?
Doordat we afgelopen jaar in de zomer een rondreis door midden-Amerika maakten is onze laatste echte kampeervakantie van mei vorig jaar en ik heb er weer zo vreselijk veel zin in! Zojuist pakte ik een serie plastic vlaggetjes uit de kast, die een tijdlang niet gebruikt zijn en toen kwam daar een geurtje vanaf die me opeens deed denken aan de voortent (grondzeil ?) En ik zou het liefst op dat moment de kampeerspullen tevoorschijn gehaald hebben! Dit jaar in de zomer dan ook geen verre reis, want ik wil weer heerlijk naar een aantal leuke kleine campings toe!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

07-03-2010 om 10:41

Ja!

wij kijken er ook weer erg naar uit....over een kleine maand is de stalling weer open en kunnen we ook weer bij de caravan....ff geursnuiven hahahahaha

Hier ook....

want we hebben gisteren een caravan gekocht!
Ik kwam jouw naam, Reina, vaak tegen toen ik het archief doorzocht. Na het tent en vouwwagen kamperen nu een nieuwe fase: kamperen met een caravan en zonder kinderen.

Nasha 1st

Nasha 1st

07-03-2010 om 14:33

Komen net bij vervat vandaan!

En nu kriebelt het nog meer! Hoop caravans bekeken.....en ook nog een prijs gewonnen hahahahaha, mooie Nomad rugzak en een kortingsbon voor een camping in Limburg.....

Puck

Puck

07-03-2010 om 16:58

Ja...

Ja hier ook. Alleen zal het hier waarschijnlijk pas in de zomervakantie worden. In de meivakantie gaan we naar Toscane en dat vinden we te ver met de caravan dus daar hebben we een stacaravan gehuurd. En van de zomer zien we wel waar we stranden, als het mooi weer is blijven we gewoon in NL.

Claudia B

Claudia B

07-03-2010 om 17:12

Nasha

Nou dan hebben we op dezelfde tijd bij Vervat rondgelopen
Hier geen prijs gewoon maar wel even lekker rondgekeken bij de caravans en in de shop.... Altijd leuk

Vera*

Vera*

07-03-2010 om 17:51

Ook zin

Door onze reis naar Thailand vorige zomer hebben we alleen maar in de meivakantie gekampeerd. Ik heb ons klapkarretje dus al heel lang niet meer gezien
Wij hebben er weer zin in.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-03-2010 om 18:02

Ja leuk!

En we realiseerden ons zojuist dat het over vier weken al Pasen is, en dat is traditioneel altijd de start van ons 'kampeerseizoen'. Ik denk dat we richting Veluwe fietsen!

Rembrand

Rembrand

07-03-2010 om 19:35

Onwijs veel zin!

Ook weemoedig, want onze trouwe vouwwagen is niet meer na een onfortuinlijk ongeluk vorige zomer in Engeland. Ik kan er nog steeds verdrietig van worden, alhoewel ik me heel gelukkig prijs dat wij er allemaal levend uit gekomen zijn. We hebben voor komende zomer een caravan bij Campoworld gehuurd en gaan dit uitproberen. Ik denk toch dat ik echt kamperen leuker vind
M.

Nasha 1st

Nasha 1st

07-03-2010 om 19:39

Claudia!

wat grappig! Woon jij ook hier in de omstreken dan, of in ieder geval op reisafstand van Vervat?

Ja, wij hebben ook lekker rondgelopen en nog even in de shop, maar het wat erg druk....En zoon begon het een beetje zat te worden helaas....oh en we hebben boven nog even tentjes bekeken, we willen gaan proberen de 3 kids in 1 tent te leggen, en willen een vis-a-vis tent voor ze kopen.....

Nou zeg reina!

Ik dacht precies hetzelfde! We hadden het er nog over 3 weken geleden toen we in een appartement zaten op de Canarische Eilanden. Kamperen is toch ook wel echt ons ding. Ik heb een afteller op mijn hyves en zag nog 88 dagen en dan mogen we weer 4 weken kamperen in Griekenland!!!!!!! Zalig..

gr Lis@ die hoopt nog op een weekendje in april/mei in Katwijk als het weer het toe laat.

Puck

Puck

07-03-2010 om 20:44

Rembrand toch!

Rembrand: "We hebben voor komende zomer een caravan bij Campoworld gehuurd en gaan dit uitproberen. Ik denk toch dat ik echt kamperen leuker vind "
Kamperen met een caravan IS kamperen, met een vouwwagen heet creperen. LOL
En Neeeeee: geen verdere discussie over wat nu echt kamperen is, tentkampeerders en caravankampeerders zijn twee onverenigbare rassen.

Nasha 1st

Nasha 1st

07-03-2010 om 22:05

Vouwwagen puck

vond ik inderdaad ook niks....veel te koud! En in de caravan veel meer bergruimte! Vandaag bij Vervat best mooie Jamets gezien, maar nee, toch maar liever een sleurhut!

Vandaag camping geboekt...

En nu al onwijs veel zin om onze Eriba uit de stalling te halen. Vooral na het bekijken van talloze campings, en wat er allemaal in de omgeving te doen is.
Maar snel iets bedenken waar we in het voorjaar heen kunnen, want augustus duurt me echt nog veels te lang!

Rembrand

Rembrand

08-03-2010 om 00:07

Vervat.

Hier nog iemand die op 15 autominuten van Vervat woont. Wij zijn er vorig jaar nog eens geweest, maar ik vind het echt een butzaak !
Rommelig, en als je gaat kijken naar de occasions zakt je broek ervan af ( vies, en hoge prijzen ).
Ik kom er niet meer.
M.

Rembrand

Rembrand

08-03-2010 om 00:08

Puck.

Ik wil toch wat terug zeggen hoor ( stampvoetend met een glimlach ). Onze vouwwagen was best luxe. Met stromend water en een bed van 2.10 bij 1.40 !
We zullen zien na komende zomer of ik om ben. Als het zo is zal ik het ruiterlijk toegeven
M.

reina

reina

08-03-2010 om 08:43

Leuk!

Ik ben dus niet de enige die niet kan wachten! Leuk, zoveel kampeerenthousiasten! In de meivakantie ga ik toch verder weg, (gezellig weg met zus!), dus geen kampeervakantie, maar ik hoop op mooi weer met Hemelvaart, dat weekend is vaak ons eerste kampeerweekend. En anders Pinksteren, want dan is het vast inmiddels wel winter-af, toch ?

Vera*

Vera*

08-03-2010 om 08:51

Nasha beetje ot

Hoe warm je je tent krijgt hangt ook af van het doek en de grootte ervan. Onze Jamet dubbelklapper met echt grote voortent kregen we niet aangenaam warm. Nu hebben we een Zambezi, het tentdoek is dikker en de voortent kleiner. Die krijgen we met 10 graden nog aangenaam warm.

Puck

Puck

08-03-2010 om 09:52

Ha ha rembrand

Ik weet dat je ernstig verknocht was aan je vouwwagen. En eerlijk is eerlijk, hij was ook mooi. Als je eens naar een minder rommelige megashop wilt dan kan ik je de Vrijbuiter aanraden in Roden. Die is een stuk netter. Obelink in Winterswijk vind ik ook nogal rommelig, maar ik kan niet vergelijken met Vervat want daar ben ik nog nooit geweest.

Luna

Luna

08-03-2010 om 10:23

Jaaaa

Als ik nu naar buiten kijk moet ik er nog even niet aan denken, maar aanstaande zaterdag halen wij onze sleurhut weer uit de stalling. De week erna gaan we'm op onze voorseizoensplek neerzetten. En nu maar hopen op een heel zonnig en warm voorjaar!(wat mij betreft mag'tie nu al beginnen....)

Hier ook alweer zin

Zo'n 2 weken geleden zijn we alweer naar de kampeermarkt in Eindhoven geweest en hebben we een extra bijzet tentje gekocht voor de jongste 2, een nieuwe slaapmat voor de oudste. Ohhh wat hebben we ook weer een zin om weg te gaan. De week van hemelvaart gaan we in zeeland kamperen en in de zomervakantie weer 3 weken naar Frankrijk. We kijken er nu al naar uit.

Wij gaan met de caravan, maar hebben ook een vouwwagen gehad. Ik vind de caravan veel fijner, meer bergruimte, alles heeft zijn vast plek, mmmmmmmmmm nu alleen nog wat beter weer worden :o).

Leuk dradaje dit, groetjes Pinkelot

Yta Chalne

Yta Chalne

08-03-2010 om 11:07

Obelink

Ik pas niet in dit draadje want ik hou echt he-le-maal niet van kamperen, maar ik ben wel eens bij Obelink geweest (dat zit hier mega-ver uit de buurt trouwens) en dat vond ik geweldig. Wat een verzameling bizarre dingen! Soms wel twintig jaar oud zo te zien, en dan al die caravans, tenten, zwembadjes etc., de kinderen vonden het nog leuker dan Ikea

Vera*

Vera*

08-03-2010 om 12:36

Yta

Een middagje naar de Wit in Schijndel is ook een geweldig uitje. De Wit is ook megagroot. De kampeermarkt is ook groot en heeft iets kneuterigs. Het voordeel van de Kampeermarkt is dat ze heel veel losse onderdeeltjes hebben voor als je iets wilt knutselen of moet vervangen/repareren.

Claudia B

Claudia B

08-03-2010 om 14:07

Nasha

Waren jullie ook bij de loting van 13.00 uur? Ik heb nog staan kijken naar degene die die rugzak won, maar ik kan die vrouw niet meer voor me halen!
Wij wonen op reisafstand inderdaad in de buurt van Gouda/Waddinxveen. Dus goed te doen.
we gaan ook wel naar de Vrijbuiter in Gouda, die vindt ik net wat prettiger.

Hier slapen 2 kinderen in 1 tent (1 tent met 2 slaaptentjes naast elkaar erin, ideaal, niet zo groot ), de 3e is 5,5 jaar die slaapt nog bij ons in de caravan.

Altijd leuk om even rond te neuzen daar...... Naar Obelink wil ik ook nog wel eens maar dat is zo ver hier vandaan dat dat er nog niet van gekomen is.....

Aïda

Aïda

08-03-2010 om 16:08

Claudia ot

Ik kom uit dezelfde omgeving als jij. Wij gaan wanneer we iets groots nodig hebben, altijd naar obelink.. Het is even rijden, dus we maken er een dag uit van..

De vrijbuiter hier in Gouda is inderdaad prettiger dan Vervat, maar als je Obelink gewend ben, vind je ook de vrijbuiter niets meer...

Tenminste dat vinden wij!

Claudia B

Claudia B

08-03-2010 om 19:33

Aida

Hé wat leuk, nog iemand uit de omgeving!
Obelink lijkt me echt erg leuk, we moeten er dan ook gewoon een dagje uit van maken inderdaad! Of een weekendje weg daar in de buurt bedenk ik me net
Ik kan me voorstellen dat de Vrijbuiter dan niets meer is als je eenmaal daar een keer bent geweest!

petemeet

petemeet

08-03-2010 om 20:31

Inderdaad leuk obelink!

Hoi,

Ik woon in Winterswijk waar Obelink gevestigd is.
Is erg leuk om daar een keer naar toe te gaan. Mega groot en je kunt het zo gek niet bedenken of ze hebben daar alles wat met kamperen te maken heeft (en nog meer).
Als je er een weekendje van wil maken: in de buurt heb je camping De Twee Bruggen. Erg mooi, je kunt er kamperen en accomodaties huren. Binnen 5 minuten ben je vanaf de camping bij Obelink. Misschien een ideetje.

Petra

Nasha 1st

Nasha 1st

08-03-2010 om 21:15

Vera!

Dat geloof ik meteen, maar toch....

Nasha 1st

Nasha 1st

08-03-2010 om 21:18

Claudia!

ja, dat hebben wij dus ook ja, dat Obelink zo ver is, maar ik zou er ook best eens heen willen. De vrijbuiter zijn we een poos geleden geweest, maar volgens mij zijn ze nu groter....

Ja, de verloting van 13:00 inderdaad.....maarre.....mijn man heeft de prijs opgehaald hahahahahaha, wij liepen net de shop in toen ik dacht onze naam te horen en in ieder geval onze woonplaats.....ikzeg, we hebben prijs......man is toen teruggelopen, maar omdat we net de shop ingingen konden we hem later ophalen.....hooguit zou je dus mijn man gezien kunnen hebben!

Claudia B

Claudia B

09-03-2010 om 09:41

Dan

ben ik vast in de war geweest met de trekking van half 3 Wij kwamen net voor 13.00 uur binnen en konden gelijk meedoen met de loting. Die van half 3 hebben we ook nog gehaald, maar geen prijs hahaha

Vrijbuiter is inderdaad weer wat groter geworden. Maar ja, Obelink blijft trekken..... wie weet.......

Nasha 1st

Nasha 1st

09-03-2010 om 17:01

Wil ook wel

maar de reistijd is al 2 uur.....dan nog uitgebreid daar rondlopen en weer 2 uur terug....wil liever zonder kinderen, waar laat ik die?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.