Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Marlous

Marlous

23-05-2010 om 16:03

Kamperen

Wie weet een rustige plek, waar het meestal wel mooi weer is en waar water is voor kinderen. We willen eigenlijk naar Schotland, maar het weer is daar zo slecht. Misschien richting Zuid-Zwitserland? Wie kent het daar of Duitsland? Meestal gaan we naar drie campings.

Misschien heeft iemand een tip.

Marlous

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Schotland

Geweldig land.
Heerlijk om rond te trekken.
We zijn er geweest en heerlijk weer gehad. Een enkele dag regen maar verder goed. En dat 2 en een half week lang.

Oja

Er zijn zoveel meren en op de toeristische plekken na, is het er heerlijk rustig.

Erel 16

Laat mensen als Marlous toch denken dat het er altijd slecht weer is, dan blijft het er ook rustig :0).
Groeten uit Schotland, Shonagh ( ja, ik woon er !)

Geweldig

We hebben echt genoten van het land.
En ja, het is te hopen dat het er rustig blijft.
Heerlijk rondgereisd en B&B gedaan. Fantastisch. Maarja, wij zijn ook geen mensen die 2 weken aan het strand kunnen liggen.

Bellefleur

Bellefleur

31-05-2010 om 15:00

Links rijden

wij zouden ook graag weer eens naar Schotland gaan. Maar het links moeten rijden met eigen auto houdt ons tegen. Hoe doen jullie dat?

Rembrand

Rembrand

31-05-2010 om 19:14

Tja.

Gewoon doen. Go with the flow........
M.

Inderdaad

Gewoon doen, het is ( buiten de 2 grote steden Glasgow en Edinburgh) heel erg rustig in Schotland: 5 x zo groot als NL en maar 5,5 miljoen inwoners. De Schotten zijn heel erg tolerant in het verkeer en voor "buitenlanders " nog aardiger dan voor landgenoten. Ik kamp vaak met hetzelfde probleem als ik met mijn Britse auto naar NL ga, heb helaas al veel opgestoken (middel)vingers gezien.

Iris

Iris

02-06-2010 om 22:47

Schotland-fan

Vorig jaar ruim 3 weken in Schotland geweest, en we hebben 3 regendagen gehad. Ben al heel vaak er geweest en iedere keer valt het weer reuze mee. We zijn ook op de Hebriden, daar een regendag, en een week op Skye geweest, echt zonnig weer gehad. Hetweer is echt niet altijd slecht in Schotland. Voordeel: het is er nooit te warm. En dan links rijden, echt, het is niet meilijk, iedereen doet het, dus je gaat er makkelijk in mee. Wel oppassen als je even gepauzeerd hebt, dan ben je geneigd rechts te rijden. Plak een grote L op het dashboard. Je moet geen haast hebben, het is inderdaad een groot gebied en je kunt ongeveer 60 rijden gemiddeld, veel bochtjes en eenbaanswegen. Maar erg mooi! En de pond staat erg laag, dus is het niet eens duur in Schotland.

Tips voor kamperen in zuid uk?

Mijn man en ik zijn jaren geleden op een in zuid UK. geweest en zouden nu iets dergelijks met de kids willen doen.
Ik kom ondanks alle sites niet veel geschikts tegen, misschien zoek ik niet goed hoor.
Heeft iemand tips voor een rustige boeren/natuurcamping in het zuiden van de UK het liefst met (zwem)water en de aanwezigheid van dieren (paarden?) Of tips voor het invoeren van zoektermen op een geschikte camping site?

Met dank, Toos

Rembrand

Rembrand

06-06-2010 om 20:06

Hier misschien.

http://www.farmstay.co.uk/
Ik ben vorig jaar wel een mooie boerencamping tegengekomen toen ik aan het zoeken was voor ons gezin, maar ik weet echt niet meer waar.....
M.

Marlous

Ik probeerde een camping voor je terug te vinden, maar ze zijn online bijna niet te vinden, dus misschien bestaan ze niet meer? De camping heette yeatefarm in Bodinnick by Fowey. De omgeving is zeer pitoresque en je hebt er schitterende baaien. Dit was wel een boerencamping met een 'ramp' waar je boten te water kon laten.
Er zijn veel campings in de UK die zich vooral op de caravanners richten; complete dorpen. Dat is meestal niet wat wij zoeken. Ik moet zeggen dat wij destijds een ontzettend leuke tijd hebben gehad.
Is er geen boekje Rustiek Kamperen Engeland uit? Daar vinden wij meestal leuke campings in. Succes!

Dorry

Dank rembrand

leuke site, nog niets bruikbaars gevonden, maar ik zoek verder....

Toos

Rembrand

Rembrand

08-06-2010 om 09:20

Graag gedaan.

Wij stonden overigens ook op een aardige camping. Niet zo veel vermaak voor kinderen, maar wel een prachtige omgeving ! http://www.watermouthcoveholidays.co.uk/
Als je kleine kinderen hebt kan je ze niet zomaar loslaten op hun ontdekkingstocht langs de rotsen. Het kan er best gevaarlijk zijn namelijk.
Vorig jaar was het overwegend slecht weer, en hebben wij gemerkt dat de afwatering van de velden slecht was.
M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.