Vakantie en uitjes

Bianca M.
06-01-2010 om 20:28
Kamperen in italie?
Hallo allemaal,
Al jaren kamperen wij met veel plezier in Zuid-Frankrijk. Dit jaar wil ik eigenlijk wel wat anders. Ik zou graag eens naar Italie gaan. Maar ik vraag mij af of we daar ook op dezelfde manier kunnen kamperen.
Wij gaan graag naar kleine campings (max 100 staanplaatsen), geen entertainment, wel zwembad, met grote staanplekken en goed sanitair.
Ik heb zelf het idee dat Italie vooral hele grote campings heeft en dat kamperen heel anders is als in Frankrijk.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben?
Groetjes, Bianca

reina
07-01-2010 om 06:50
Zoeken
Ze zijn er zeker! Ik heb regelmatig in Italie gekampeerd en we houden ook helemaal niet van de grote campings. Ik neem adressen van de SVR-site mee ( wij kamperen meestal op de bonnefooi). We stonden 3 jaar geleden op een camping 50 km boven Rome, wel groter dan we gewend zijn, maar het had toch het relaxte sfeertje waar ik van hou, aan een meer, als je wilt kan ik de naam wel even opzoeken. Je kunt ook kijken of er een boekje over Italie is in de serie 'rustieke camping is..." Italie is bij mij favoriet boven Frankrijk!

inkie1979
07-01-2010 om 09:14
Bianca m
ook voor jou even een leuke site:
http://www.vakantiebijnederlandersinitalie.nl/?ci=&ciTipologia=4&ciServizi=1
ik heb ingetoetst camping met zwembad...
er staan ook erg kleine campigs tussen misschien zit er wat bij voor je...
ik weet niet hpe klein je het wil maar deze lijkt me erg leuk:
http://www.ladolcevallata.nl/info/kamerinfo/camping/15/

Bianca M.
09-01-2010 om 21:51
Reactie
Reina en Inkie dank je! Ik ben lid geworden van de SVR, helaas zijn ze hun systeem aan het omzetten dus kan pas eind volgende week inloggen. Baal ik wel van, want ik wilde dit weekend gaan zoeken en boeken.
Ik ben er wel uit dat Toscane mijn voorkeur heeft. En dan een beetje bovenin, ivm reisafstand. Ik heb alle linkjes die jullie noemden opgeslagen.
Mochten mensen nog leuke, kleine (< 100) campings weten. Met zwembad, zonder animatie en grote staanplaatsen. Dan hou ik mij aanbevolen! (Vooral die grote staanplaatsen, die kom ik weinig tegen)
Groetjes, Biancs

reina
10-01-2010 om 09:40
Bianca
Toscane is prachtig, maar wel erg druk in het hoogseizoen, daar moet je wel rekening mee houden, de mooie plaatsen als Florence, Lucca, Sienna, zijn dan overvol. Ik vind zelf het westelijk deel van Toscane erg leuk, op rij-afstand van zee, mooie omgeving, maar veel minder toeristisch.

inkie1979
10-01-2010 om 13:29
Bianca
gezellig!
wie weet kom ik je nog tegen wij gaan ook naartoscane namelijk
wij zitten in de buurd van lucca pisa

Bianca M.
10-01-2010 om 20:15
Reina
Goede tip! Dank je! Ja, helaas kunnen we niet anders dan in het hoogseizoen. Ik zal de westkant van Toscane in de gaten houden qua campings

Bianca M.
16-01-2010 om 20:03
Jammer
Vandaag kon ik dan eindelijk inloggen op de SVR site. Zijn er maar drie adressen in italie! En alledrie komen ze voor ons niet in aanmerking. Is wel een tegenvaller, omdat ik echt gewacht heb tot ik hier kon inloggen.

reina
17-01-2010 om 15:14
Bianca
He, wat raar, volgens mij waren er een paar jaar geleden veel meer, toen hebben wij sowieso 2 adressen van de site gehaald, eentje in toscane en eentje in het noorden.

reina
17-01-2010 om 16:33
Rustiek kamperen
Bianca, ken je dit boekje? : Rustiek kamperen in Noord- en Midden-Italië (Kosmos Reisgidsen) ISBN: 9789021543154
Wij hebben uit deze serie al regelmatig leuke campingsa gehaald.

Puck
17-01-2010 om 20:05
Svr in italië
Bianca, als ik op het pdf-logo klik dan krijg ik er in ieder geval al 4, maar 1 is alleen verhuur. En Reina, op het overzichtkaartje stonden er eerst 7, nu zijn het er idd nog maar 4.

Fraz
17-01-2010 om 21:39
Kom ik weer
kijk eens bij eceat. http://www.groenevakantiegids.nl/main.php?name=search_by_europe
Heb bijvoorbeeld deze gevonden in Toscane
Klein met zwembad zie ook hun eigen website
http://www.podernuovobp.it/primofile_en.htm
Zo zijn er meer te vinden hoor.

Bianca M.
18-01-2010 om 21:01
Gevonden!
Gister heel wat uren zitten surfen en mailen. Met de websites van ANWB en Zoover (kun je ook selecteren op kleine campings!) hebben we uiteindelijk twee campings gevonden. Eentje in de regio le Marche en de andere in het noorden van Toscane.
Zoals het er nu naar uitziet en hebben ze beiden ook plek. Dus wij zijn blij!
Bedankt voor het meedenken.
Groetjes, Bianca

Puck
19-01-2010 om 15:12
Welke
En welke zijn het geworden Bianca? Gedeelde voorpret is dubbele voorpret...