Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vak

vak

21-12-2020 om 11:45

Kerstvakantie - 2 weken

Ik zelf heb 2 weken vrij van mijn werk.

Mijn man en zoon zijn ook 2 weken vrij en zij zijn bezig in het huis van onze zoon.
Er is niet altijd wat voor mij te doen in dat huis.
Ze zijn nu bezig met de voormuur, nieuwe kozijnen erin en dit moet gemetseld worden.
Er is geen verwarming in het huis.
Hij geeft aan mij door wanneer ik moet helpen.
Het is dus afwachten of ik wordt gevraagd om te helpen.
Mijn andere zoon heeft mijn auto mee.
Dus als ik nog heen moet vandaag of de rest van de weken dan moet dit in overleg omdat ik een auto nodig ben.
En het voelt zo dat ik moet wachten op een seintje.
Dus dan weet ik niet goed hoe ik mijn dag moet indelen.

Dus ik zit veel alleen thuis. Iemand tips wat ik kan gaan doen.

Ik heb onlangs corona gehad en ik merk dat ik nog steeds snel moe ben, vooral 'savonds en ik ben snel chagarijnig.

Hangkous

Hangkous

21-12-2020 om 11:52

Kastje/ klusje per dag?

Er loopt hier en draadje over klusje/ Kastje per dag.
Daar melden we onze vorderingen. Je kan het in kleine stukjes hakken als je conditie niet helemaal lekker is. Met welker dag een plankje door je ook wat nuttigs.
Ik heb vorige week de verdiepte traptrapkast gedaan. In 2 dagen, 2 kleine plankjes voor de lunch, 3 grote na de lunch.
Overzichtelijke dingen aanpakken die je altijd kunt onderbreken als de mannen je nodig hebben.

Flavia

Flavia

21-12-2020 om 12:17

vaste dagen afspreken

Ik zou zeker omdat je conditie nog niet optimaal is vaste dagen afspreken dat je helpt.

Of bv 's middags of 's morgens, dan hoef je niet de hele tijd te wachten tot je opgeroepen wordt.

Verder zou ik aan je herstel werken. beetje wandelen, tijdschrift of boek lezen. Hele grote legpuzzel maken.

thuis opruimen kan, maar daar wordt ik persoonlijk nou ook niet zo vrolijk van.

Paperclip

Paperclip

21-12-2020 om 12:48

Ben jij dezelfde als 'alleen' van een paar weken terug?

en zo niet dan toch: stel grenzen. Zoals Flavia al zegt, maak afspraken. Van wachten wordt niemand gezelliger, en jij bent ook nog aan het herstellen. Dus maak duidelijk dat meer dan een halve dag er niet in zit. En je hebt ook nog gewoon een eigen leven he, je bent niet in dienst bij je zoon(s) of man. Dus ga iets doen waar je van opknapt. Als dat de hele dag bankhangen en Netflixen is, is dat prima. Hoewel je wel moet uitkijken voor een depressie. Dus ga in ieder geval iedere dag naar buiten.

middagdutje

Is dat wat, even bijkomen. Telefoon uit, stilte.

Tsjor

Lou

Lou

21-12-2020 om 15:22

Niet wachten

Echt niet leuk, dit. Je voelt je alsof je zit te wachten op een seintje om te komen helpen en daarbij ben je al snel chagrijnig omdat je aan het bijkomen bent van corona. Geen beste combinatie. Ik zou het eerlijk gezegd gewoon niet doen, dat wachten op een seintje. Doe liever iets waar je vrolijk van wordt en wat goed is voor je herstel. Middagdutjes en opruimen lijken mij persoonlijk al heerlijke tips, maar het moet je liggen uiteraard. Verder: mediteren, boeken lezen, puzzels maken, wandelen, bellen met vrienden? Denk gewoon eens aan wat jij ZELF graag zou willen doen. Dikke kans dat precies die activiteiten ook goed zijn voor je herstel.

En als ze bellen omdat ze je hulp willen, dan kun je ja of nee zeggen hè. Andere mensen doen dat ook wanneer iemand ze vraag of ze kunnen helpen. Ze zeggen ja als het kan en nee als het niet kan. Dat mag jij ook doen

Wilgenkatje

Wilgenkatje

21-12-2020 om 22:20

Pfoe, daar is niks aan zeg

Wachten tot je mag/moet komen opdraven - en dat ook nog terwijl je vakantie hebt en herstellende bent. Helemaal met de anderen eens: ga iets doen wat je ZELF leuk vindt en wat kan bij je actuele conditie. Misschien wil je wel iets maken waar je wat langer plezier van hebt. Een schilderij, een borduurwerk, iets boetseren, een kledingstuk naaien, een wandkleed maken, iets knutselen voor in je interieur ( pinterest). Lekker muziek erbij aan, wat fijns te snoepen.

Of wellicht

ga je als zij aan het klussen zijn, elke dag op een vast tijdstip even langs om wat te eten of te drinken brengen. Voor hen even rust, voor jou goed om te horen waar ze mee bezig zijn, dan kun je ook voorspellen of je ergens mee kunt helpen.

Tsjor

Lou

Lou

22-12-2020 om 19:44

Vak?

Hoe ging het vandaag en gisteren? Ik hoop dat je een manier vindt om de dagen wat prettiger door te brengen.

vak

vak

23-12-2020 om 10:43

Reactie

Goedemorgen,

Gistermorgen heb ik een boodschap gedaan voor mijn zoon, dat vind ik wel leuk, help ik hem toch wel een beetje.
Ik heb ook mijn keukenkastje opgeruimd en mijn overtollige artikelen uit de kerstgeschenken pakketten geloot op fb en is terechtgekomen bij een goed gezin, daar word ik blij van.

Gistermiddag bij mijn ouders geweest, ivm gesprek over parkinson, en bloeddruk opmeten bij mij moeder. Toen mijn zus gebeld en naar de markt geweest en toen naar huis.

maar ja dan komen ze weer terug van het klushuis, zoon en vriendin en mijn vriend en dan beginnen ze weer te praten en te overleggen en ik merk dat dat mij te veel wordt.
Ik heb geen zin omdat allemaal aan te horen. Want dat moet dit geregeld worden en dan weer dat.

Van de zomer heb ik ook 3 weken geholpen in het klushuis en toen voelde ik mij goed. Maar of dit komt dat ik corona heb gehad, weet ik niet.

Vanmorgen heb ik de oven schoongemaakt. En nu type ik jullie even.
Straks om 12.00 uur ga ik de vriendin van mijn zoon ophalen van haar werk en rijden we naar het klushuis. Daar ga ik samen met haar rommel op de aanhanger doen en meenemen naar ons eigen huis om daar in de grote container te gooien.

Maar zo als vanmorgen moest mijn vriend eerst naar de dokter en toen heeft hij thuis gewacht want hij moet weer naar een andere afspraak.
Maar ja wat ga je dan doen. We zitten dan maar in de stoel te kijken op onze telefoon. Hier heb ik moeite mee om tijd te overbruggen.

Ik zit graag zelf alleen thuis op mijn stoel, met niemand om me heen. Lekker rustig.
TV uit etc etc

Tot zo ver mijn verhaal.

Wat doen jullie allemaal in jullie vakantie dan.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-12-2020 om 11:14

Wat doe ik in de vakantie?

Grappig, daar had ik het gisteren met mijn partner over, die met zoveel vrije tijd in zijn maag zit en echt niet weet wat hij voor nuttigs moet doen als hij om 10 uur ‘s morgens heeft gesport en alle huishoudelijke klussen gedaan.
Nou ja, mijn wekker staat dus om 10.00 uur. De rest van de dag is, na aftrek van wat wasjes of even stofzuigen, boodschappen en koken, samen te vatten als Netflix, spelletjes op mijn telefoon en breien. Ik houd dat best twee weken vol.

Pirata

Pirata

23-12-2020 om 11:18

Hier

Ik heb om en om een dagje vrij. Wat doe ik dan: wandelen, beetje puinruimen, nieuws lezen, in de tuin werken. Maar vandaag regent het, dus niet wandelen of tuinieren. Ik ga dus vast rodewijnsaus en cranberries klaarmaken voor 1e kerstdag. Misschien verse pasta voor vanavond.

Vicky

Vicky

23-12-2020 om 12:35

Vak

'Wat doen jullie allemaal in jullie vakantie dan.'

Ik heb altijd wat dagen nodig om in de vakantiestand te komen. Het voelt verkeerd om midden op de dag de tv (netflix) aan te hebben of een boek te lezen, terwijl er altijd wel Nuttige Klussen te doen zijn. Zoals de badkamer van onder tot boven te schrobben, waar ik natuulijk helemaal geen zin in heb. Dus wissel ik het af. Klein klusje, en dan lezen. Was opvouwen bijvoorbeeld. En dan toch netflix aan. Want anders ga ik de hele dag wachten tot er iets gebeurt dat wel zinvol is, en dat vind ik pas echt zonde. Dan heb ik niets nuttigs gedaan én niets leuks.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.