Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Help!

Help!

18-07-2010 om 00:04

Kind wil niet in deryantentje of bedje

Wij gaan met het vliegtuig naar een ver land waar we gaan rondtrekken. De hotels daar hebben zelden beschikking over een babybedje. We hebben inmiddels voor ons dochtertje van bijna 2 een Deryantentje (peuterversie denk ik) geprobeerd. Grote paniek. Kind wil er écht niet in. Nu hebben we (via Marktplaats) een vierkant model gekocht waarvan de bovenkant gewoon open kan blijven babyversie denk ik). Maar ook hier wil ze niet in. Ze gaat staan en laat zich er zo uitvallen. Gewoon op een matrasje blijven liggen wil ze ook niet. Tussen ons in lijkt me ook geen goede oplossing omdat ze dan echt niet gaat slapen. Mijn enige optie is dat we haar in de buggy in slaap laten vallen en dan overleggen. Iemand anders een idee hoe we haar aan het Deryanbedje of -tentje kunnen laten wennen. Het staat al weken in haar kamertje, we hebben het bedje in het ledikantje gezet (ze kan er dan niet uit) maar zodra we het bedje uit het ledikantje halen laat ze zich eruit vallen. Help!

Wat nu?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Deryantentje: waarschuwing

Zoek even het draadje van nog niet zo lang geleden, waarin iemand een heel gevaarlijk situatie met het Deryantentje beschrijft (ze was er net op tijd bij). Het tentje lijkt mij niet veilig om een kind de hele nacht zonder toezicht in te laten slapen.

En waar slaapt je kind dan thuis in? Is een campingbed misschien een oplossing? Die lijken op een ledikant. (Maar die dingen zijn ingeklapt/opgerold nog best groot en zwaar.) Of thuis oefenen met samen in bed slapen? (met het risico dat je dochter daarna niet anders meer wil

Fraz

Fraz

18-07-2010 om 10:07

Campingbedje

Ik weet niet hoe je gaat rondtrekken maar anders zou ik daar een campingbedje huren/kopen. Hadden wij ook in Nieuw zeeland (toen dochter 1.5 jaar) maar wij reden rond met een camper.

Guinevere

Guinevere

18-07-2010 om 10:09

Wel tussen jullie in

Gewoon bij jullie in bed leggen die kleine. Ze gaat echt wel een keer slapen als ze moe is. En het scheelt een hoop gesjouw.
Je kunt nu al gaan oefenen met samen slapen!

Help!

Help!

18-07-2010 om 13:56

Gevaar deryan

Ja, ik ken het draadje. Daarin wordt ook gesteld dat er mogelijk ook iets heel anders aan de hand kan zijn geweest. Ik heb verder gegoolged op Deryan en gevaar en ben niets tegen gekomen.

Help

Help

18-07-2010 om 14:01

Guinevere

Waar ik bang voor ben is dat we er eerst 1,5 uur naast haar moeten gaan liggen voordat mevrouw gaat slapen (normaal is ze ook nog ruim een uur wakker voordat ze gaan slapen) en dat ze eruit kukelt op het moment dat wij buiten nog even nagenieten van de dag!
Gisteren heb ik haar in haar gewone ledikant in slaap laten vallen en daarna overgelegd naar haar Deryan bedje. Dat ging goed.

Polly Shearman

Polly Shearman

18-07-2010 om 14:03

Maar

als je rond trekt word je kind vanzelf moe en dat slaapt ze echt wel tussen jullie in hoor!
Misschien is het de eerste avond wat gedoe, maar geloof mij dat went heel snel en dan slaapt ze gewoon gelijk.

groet, polly

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-07-2010 om 19:41

Slaapmatje

En een kampeer-slaapmatje? Neemt amper ruimte in. Persoolijk vind ik een kind van bijna 2 jaar erg groot voor een deryan-tentje.

Waarom wil je dit?

Dat is de vraag die mij bekruipt?
Als je van te voren deze problemen al voorziet omdat je weet dat je dochter een slechte inslaapster is........
Misschien dat je zo'n reis dan beter kan maken als ze een jaar of 4 is?

Help

Help

18-07-2010 om 21:41

Toos

Nuttige bijdrage.

Help

Help

18-07-2010 om 21:45

Berber

Dat heb ik ook overwogen maar dan gaat ze aan de wandel. Bovendien vind ik het wel een fijn idee dat het deryanbedje de muggen ook buiten houdt.

Ze past trouwens met gemak in de babyversie van het bedje. In het tentje past ons vier jarig buurmeisje nog met gemak.

Guinevere

Guinevere

18-07-2010 om 21:48

Hmm

Als ze toch niet wil slapen in een "vreemd" bedje, tentje of op een matrasje kun je haar net zo goed in je eigen bed erbij leggen. Misschien dat je er dan de eerste paar dagen naast moet gaan liggen, het zij zo. Kun je fijn een boek lezen over de omgeving..
Neem wel het favoriete muziekding, dekentje en evt. kussentje mee. Scheelt al een heleboel.
Wij hebben ook wel ervaring met slaapweigerende peuters. Uiteindelijk gaan ze dan vaak om een uurtje of 22 samen met papa en mama het ouderlijk nestje in. Na een minuut of 10 rondkruipen over het bed meestal toch PAF! in slaap. Nadeel is wel dat je de hele avond met zo'n kind bezig moet zijn, in plaats van even te relaxen. Voordeel is dat ze dan meestal tussen de middag KO gaan, waardoor je dán dat moment voor jezelf kunt pakken. Bijv. in een restaurant, zooo heerlijk met een slapend kind in een wagentje naast je tafel!

Puck

Puck

19-07-2010 om 09:05

Safe-t-sleep

Ik gebruikte op die leeftijd voor onze kinderen een zelfgemaakte Safe-t-sleep. Dat is een brede wikkel die je om de matras heen vouwt met aan de bovenkant een wikkel die je om de buik van je kind vastmaakt met klittenband (en evt. een veiligheidsspeld voor de ondernemende kinderen). De mijne had geen tussenstuk voor de benen zodat de kinderen zich wel op hun zij konden draaien. Het werkte erg goed, wij gebruikten hem voor het bovenbed in de caravan. En neemt ook nauwelijks ruimte in in je bagage. Ik zal wel eens kijken of ik hem nog heb, dan mag je hem wel overnemen.
Hij ziet er uit zoals op dit plaatje. Onze kinderen hebben hem gebruikt tot een jaar of 4.
http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.kidsfriendlynz.com/Side-Sleeping-Baby.jpg&imgrefurl=http://www.kidsfriendlynz.com/July%25202007%2520Safe%2520T%2520Sleep.html&usg=__TuBbhVRDKSusLmf9J3b83vMfLYg=&h=225&w=300&sz=14&hl=nl&start=3&um=1&itbs=1&tbnid=PKqwDzeVGLSihM:&tbnh=87&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dsafe-t-sleep%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1

Tijgeroog

Tijgeroog

19-07-2010 om 10:29

Mijn ervaring

IJsvogeltje, onze dochter van bijna 3 gaat binnenkort waarschijnlijk ook nog in de baby-deryan slapen. In het voorjaar heeft ze er in ieder geval nog lange tijd in geslapen, en in de zomervakantie waarschijnlijk weer. Ze zou in de tent ook op een matje in een slaapzak kunnen slapen, maar ze gaat graag aan de wandel en zeker met grote broer naast d'r blijft ze volgens mij niet liggen. In haar tentje gaat ze meestal gewoon rustig slapen (dat we de rits goed vastmaken... . Volgend jaar zien we wel weer verder, dan is ze wat ouder en blijft ze denk ik wel een beetje liggen.

En voor Help, de ervaring die wij hebben is dat ze als ze lange tijd niet in de Deryan geslapen heeft soms flink kan protesteren in het begin, dan is zo'n tentje blijkbaar toch wat eng. Dus dan stopten we haar er onder protest toch in, bij blijven zitten om haar gerust te stellen en dan werd ze al snel rustig en kon gewoon gaan slapen. Na hooguit 3 keer accepteerde ze het tentje direct.

Samen slapen

Ik zou haar gewoon in mijn bed nemen, scheelt meteen ook nog een heleboel gezeul met extra spullen.

Nagenieten van de avond op vakantie is eigenlijk iets dat ik niet ken. Wij duiken allemaal tegelijk in bed, veel te moe om nog eerst de kinderen naar bed te brengen, te wachten tot ze slapen. We zijn op vakantie hoor, we doen niet moeilijk.

Sofie-Anne

Sofie-Anne

20-07-2010 om 00:18

Of eerst thuis oefenen

Met een campingbedje van kiwi traveller, weegt maar 2 kilo of zo en ze kunnen daar ECHT niet uit !
Je kunt die ook openritsen aan de zijkant, dan kan ze er zelf in en uit, zet dat ding tot de vakantie in je huiskamer, lievelingsspeelgoed erin, en moet je eens opletten

Maxime.M

Maxime.M

20-07-2010 om 10:14

Sofie-anne

Ik heb begrepen uit het stukje dat het kindje juist niet in zo'n tentje durft. Deryan tentje is namelijk net zoiets als het tentje wat jij doorgeeft.
Ik vind de tip van Puck wel een goeie, lijkt me een prima oplossing zo'n safe-t-sleep.

Maxime

Safe t sleep kan niet in deryan

Hoihoi

De saftey sleep kan niet in het Deryan tentje omdat het matrasje in een ander vak onder het slaapgedeelte wordt geritst.

@ Help! Toen onze dochter 2 was hadden wij het zelfde probleem met kamperen, wij dachten dat het nog lag aan het kamperen omdat ze zonder Deryan ook niet ging slapen, maar zonder Deryan was ze niet meer hysterisch! Afgelopen winter zijn we naar Vietnam geweest, na wikken en wegen toch Deryan meegenomen en ze sliep er zonder problemen in! Maar toen was ze 3 en konden we haar uitleggen dat ze in de tent geen last had van muggen, dat hielp wel. Een enkele keer heeft ze wel bij ons in bed gelegen omdat het beter uitkwam.

Dus ik zou de Deryan gewoon meenemen: als ze niet wil, dan niet, dan gewoon bij jullie, wil ze wel, dan mooi meegenomen.

Wij hebben trouwens tijdens de reis geen kinder bedtijd aangehouden, dus kind sjouwde gewoon met ons mee, sliep waar het uitkwam en was soms tot savonds laat wakker en ging met ons naar bed. Terwijl wij thuis bijna nooit een uitzondering maken op bedtijd. Voor de vakantie beviel dat prima en na de vakantie was ze zo weer in haar ritme (eerder dan wij

Wat je zegt over het buiten nagenieten: wij hebben datniet gedaan, wij hadden de babyfoon niet meegenomen en dt was bewust: wij voelden ons er niet prettig bij: een hotel is toch wel groot om 'even' buiten te zitten. Wij zaten dus met kind buiten en als zij moe was, dan ging 1 van ons mee en naast haar boekje lezen. Lees dit als een tip: je maakt lekker toch je eigen keuzes!

Vooral heel veel plezier gewenst!!

Puck

Puck

26-07-2010 om 14:27

Marsy

Als je een safe-t-sleep gebruikt dan hoeft je kind helemaal niet meer in een Deryan-bedje, dan kan het gewoon op een normaal matras of een normaal luchtbed. Dat is nu juist zo makkelijk van een safe-t-sleep, neemt een stuk minder ruimte in dan zo'n apart bedje en is overal te gebruiken.

Puck

Aha! Dat had ik niet zo begrepen, inderdaad wel handig, scheelt weer ruimte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.