Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kinderen eerste keer parijs - waar naartoe?

Wij staan een paar dagen op een camping onder Parijs en willen dan ook 1 dag naar Parijs gaan. De jongens zijn 9 en 13 jaar oud en geen rust voor museumbezoek.

Uiteraard gaan we naar de Eifeltoren. Maar wat is er nog meer aan te raden om met de kinderen te gaan zien? Misschien is het handig om er bij te vermelden dat de jongste ADHD heeft en over het algemeen nadrukkelijk aanwezig is, zowel qua geluid als fysiek (kan niet stilzitten).

Voor mij is het ook lang geleden dat ik in Parijs ben geweest. Is Montmartre bijv. leuk om naartoe te gaan? Of een ritje met de metro? Wel leuk als iemand een tip heeft bij welk station we iets kunnen doen en dan met metro naar ander station waar we iets kunnen doen.

Alvast bedankt!
Beemer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

19-07-2010 om 22:34

Beemer

Ayla had laatst een draadje over Parijs met een 6-jarige, daar had ik al wat tips achtergelaten.
http://tinyurl.com/32f3j6z
Cite des Enfants (wel een museum, maar op kinderen gericht) vond ik een aanrader, daar zou ik voor omrijden. Het is geen museum waar je stil moet zijn. Park erbij moet ook erg leuk zijn, maar toen wij er waren was het daar te koud voor.
Verder zou je naar het Louvre kunnen gaan, dan niet naar binnen (of even tot de toegangscontrole), maar het gebouw en de Jardin des Tuilleries ervoor zijn al indrukwekkend genoeg.
In de zomer vond ik lang geleden het plein bij het Centre Pompidou ook erg leuk. Leuke fontein, straatartiesten enzo. Ik denk dat het bij de Montmarte om dezelfde reden in de zomer ook erg leuk is, daar waren begin maart ook al een paar straatartiesten. De kabelbaan naar boven is ook leuk.

Parijs!

Ons meisje is 9, en we zijn nu 2 keer met haar in Parijs geweest. Ze is autistisch en heeft een verstandelijke beperking. Dus voor ons was het ook even zoeken naar dingen die ze leuk zou vinden (praat constant, is af en toe voor de vreemdste dingen bang, loopt motorisch flink achter)
Maar beide keren was het super! Ze heeft met volle teugen genoten, en wil volgend jaar weer.
Natuurlijk zijn we ook naar de Eiffeltoren geweest. Jammer genoeg beide keren niet erop, want er stond een enorm lange rij. En dat lange wachten zou ze zeker niet trekken (en wij ook niet )
We hadden een hotel (Etap) aan de rand van Parijs, en van daaruit hebben we alles met de metro en te voet gedaan.
De metro was denk ik wel het grootste succesnummer voor haar. Het is wel altijd even opletten, zeker als-ie propvol zit, dat ook iedereen in -en uitstapt, en er dus niemand op 't perron of in de metro achterblijft. Nu hebben mijn man of ik altijd onze dochter bij de hand (vanwege haar motoriek en ook voor de veiligheid) maar mochten we elkaar kwijtraken, dan hebben we afgesproken dat degene die in de metro zitten bij de volgende halte uitstapt, en de achterblijver de volgende metro pakt en ook bij de volgende halte eruit gaat.
De Parijse metrolijn 14 is een metrolijn zonder bestuurder die met hoge snelheid Saint-Lazare via de Parijse binnenstad verbindt met de Olympiades op de linkeroever van de Seine. Een attractie op zich, zeker als je helemaal vooraan zit, waar dus normaal gesproken de bestuurder zit.

Ook leuk is reizen naar de Sacre Coueur. (Eindstation Anvers) Je kunt daar met een Funiculaire (soort glazen lift/kabelbaanachtig iets) naar boven. Bespaart je een flinke klim, en is ook erg leuk. (betalen met een metrokaartje) Eenmaal boven wordt er meestal op de trappen muziek gemaakt. Je kunt even de kerk in, en dan doorlopen naar Montmartre, erg gezellig met alle schilders en andere kunstenaars. En natuurlijk een hoop terrasjes!

Verder kun je wandelen over de Champs 'd Elysees. Er zijn daar winkels van Citroen en Renault. Er staan rallyauto's, soms een formule 1 of 2 auto, mooie showmodellen. Best leuk om even binnen te kijken.
Natuurlijk staat daar ook de Arc de Triomphe, die kun je beklimmen, en dan heb je geweldig uitzicht op alle drukte beneden.

Gare du Nord is ook leuk, een groot station, waar de internationele treinen stoppen, dus ook de TGV.

Verder is op het plein bij Centre Pompidoe meestel wel is leuks gaande. Muziek, kunst, mensen die acrobatische toeren uithalen, vuurspuwers enz. Ook leuk om even te wandelen door de kunstzinnige straatjes rondom Les Halles.

Lekker en goedkoop eten kun je op Quartier Latin, de studentenbuurt. (Metro Saint Michel) Restaurants en eethuisjes uit alle windstreken, en voor elke deur wel een fanatiekeling die je naar binnen probeert te kletsen. Ook veel souvenierwinkeltjes.

Een boottocht over de Seine.

Of op een rode dubbeldekker waar je op en af kunt "hoppen" bij de touristische attracties. Niet goedkoop, wel leuk, en zo zie je enorm veel van de stad.

Hopelijk heb je hier iets aan!
Alvast veel plezier, ik vind het een geweldige stad, waar je nooit uitgekeken raakt

reina

reina

20-07-2010 om 07:36

Parijs!

Leuk! De eerste keer dat wij er waren met kinderen ( toen 6 en 9) moesten we uiteraard naar de Eifeltoren ( als je vroeg gaat is de rij nog niet zo lang...), ze vonden de sacre coeur heel mooi en Montmartre met Place du tetre, supertoeristisch, maar voor kinderen wel heel leuk. Centre Pompidou vind ik een vreselijk gebouw, maar op het plein ervoor is er bijna altijd wel iets leuks voor kinderen. De Arc de Triomphe vonden ze ook helemaal geweldig, want die kenden ze ook van foto's, evenals de Notre Dame. Eigenlijk de toeristische hoogtepunten, die dat niet voor niets zijn En als je dan met de metro van plek tot plek aat pak je die ook gelijk mee. Als ze moe zijn is een rondvaat over de Seine ook leuk om even bij te tanken.

ayla

ayla

20-07-2010 om 11:06

Geweldig

Wij zijn idd laatst met onze 6 jarige dochter naar parijs geweest. We hebben de Eiffeltoren gehad, het natuurhistorisch museum, sacre coeur, Champs elysees, Tuilerieen, en eigenlijk gewoon veel rondgewandeld. Tophit was eigenlijk de metro en de sacre Coeur. En dan daar weer met het kabelbaantje naar beneden. Dochter heeft een geweldig weekend gehad en heeft het er nog steeds over.

Kaartjes eiffeltoren

Hoi Beemer,

Kaartjes voor de Eiffeltoren kan je nu ook online bestellen via http://www.toureiffel.fr
Dat kan een hele lange tijd in de rij schelen! Toen wij twee jaar geleden ook de Eiffeltoren opgingen was die mogelijkheid er helaas nog niet. We hebben meer dan een uur in de rij gestaan (en dan waren we nog 's ochtends vroeg gekomen ook). Wat ook leuk is een kaart kopen voor de Batobus: een boot die een rondje over de Seine vaart en stops heeft langs een aantal bezienswaardigheden (Eiffeltoren, Notre Dame, Champs Elysees etc.). Je kan op en afstappen waarmee je wilt en het kaartje is de hele dag geldig. Website is www.batobus.fr

Veel plezier in Parijs toegewenst!

Mariola

reina

reina

20-07-2010 om 14:36

Batobus!

Ja, op die naam konik niet komen! Da's leuk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.